Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så hvor mye tror dere Forza 3 og GT 5 kommer til å selge. Selv tror jeg Forza 3 kanskje selger 4 millioner. Gt5 kommer nok ikke til å selge like mye som f.eks. gt3 gjorde. Om det selger 7-8 millioner så burde PD være glade. Men selvfølgelig får vi håpe det runder 10 millioner.

Kan godt være den runder 10 millioner med tid, blir spennende.

Lenke til kommentar

Utrolig att dere orker å snakke om salgstall på ett produkt som ikke engang har vært ute i 1 mnd opp i mot ett spill som ikke ser sin release før i mars neste år. Forskjellen på disse salgstallene kommer å bli veldig avvikende fordi ett storspill som GT serien er må man neste regne med att det kommer en PS3 bundle med GT.

 

Salgstall eller ikke Forza 3 er ett stort spill, GT5 vet jeg ikke om ennå siden jeg ikke har opplevd spillet selv ennå men regner med att PD levere varene denne gangen siden de for min del feilet litt med GT4.

Lenke til kommentar
Så hvor mye tror dere Forza 3 og GT 5 kommer til å selge. Selv tror jeg Forza 3 kanskje selger 4 millioner.

 

Tror Forza 3 ender en plass mellom 1,5 - 2 millioner for Forza 3 worldwide, tror det skal være solgt noenlunde ca. 800k sålangt.

Så da satser vi på at det dobler seg når GT5 kommer ut, og alle XBox-fanboysene skal ha duplikerte biler sånn at de kan matche GT-garasjene. ;)

GT5 selger uansett ca. 3 ganger så mye, fordi de har allerede lært fansen sin at man må ha 3 like duplikater av biler, baner og spill.

Men egentlig selger dem like mye, men tallene til GT vil være mye høyere, men det er sikkert flere forskjellige som har kjøpt Forza, selv om GT selger mye bedre med alle duplikatene sine. :-/

Hmm.. Nå gikk det visst i surr for meg tror jeg.. De vil selge masse. :)

Lenke til kommentar
Forza 3 tipper 3.5m - 4.5m

 

GT5 tipper 3.2m - 4.7m

 

Og du tror at GT5 kan selge mindre enn prologuen fordi?

 

Tja 3.2 er kanskje noe lavt 3.7 - 4.7m blir nok mer riktig.

Og Forza 3 3.5m - 4.2m.

 

Alle som kjøpte GT5P kommer da ikke automatisk kjøpe GT5, og eg tror ikke at GT5 kommer til å selge mer en GTA4 (5.91m). Eg tror i beste fall blir det noe som COD4 4.72m.

 

Dersom 25% av alle som har PS3 kjøper blir salget 6.5m det blir mye å håpe på.

Eg tror på ca 15-18%

Lenke til kommentar
GT3 solgte 14,89 millioner, og det ble lansert når ps2 hadde solgt ca 20 millioner konsoller.

Så du tror at GT5 kommer til å selge over 14.89 millioner.

Og var ikke PS2 bundle med GT3A veldig vanlig?

 

GTA 3 som kom ut samme åre 11m, men GTA 4 har bare solgt 5.91m

For all del salget av PS3 kan eksplodere. Men 1.5 år etter at GT5 har blit utgitt, så tror jeg salget vil være 3.7 - 4.7m

Lenke til kommentar

Forza Motorsport 3: 3-4 millioner

Gran Turismo 5: 8-10 millioner

 

Forza Motorsport-serien hatt to fulle spill på 360. GT5p er ikke mer enn en glorifisert demo, og er dermed ikke representativt for hvor mye Gran Turismo 5 kan komme til å selge.

 

Jeg ser for meg at Sonys reklamekampanje for GT5 vil bli gigantisk. Det er tross alt Sonys kronjuvel når det gjelder storselgende spill.

 

I tillegg har GT en betydelig fanbase i Japan. Det samme kan ikke sies om FM.

Lenke til kommentar
Tror både T10 og PD er heldige om de går over 15% av installbase. For Forza 3 vil det bety 4,65 mill og for GT5 ca 4 mill.

Er veldig enig

 

Men eg tror også at GT5 kommer til øke selget av PS3. Hvor mye det kommer til å virke inn vet ikke jeg. Men ikke like mye som GT3 gjore for PS2.

Forza Motorsport 3: 3-4 millioner

Gran Turismo 5: 8-10 millioner

 

Forza Motorsport-serien hatt to fulle spill på 360. GT5p er ikke mer enn en glorifisert demo, og er dermed ikke representativt for hvor mye Gran Turismo 5 kan komme til å selge.

 

Jeg ser for meg at Sonys reklamekampanje for GT5 vil bli gigantisk. Det er tross alt Sonys kronjuvel når det gjelder storselgende spill.

 

I tillegg har GT en betydelig fanbase i Japan. Det samme kan ikke sies om FM.

Det er 3.8m PS3 i Japan, GT5 i Japan max 1.2m eg tipper 0.85m som er 22% av installbase.

Endret av R0OT
Lenke til kommentar

Hvilket spill av F3 og GT5 tror dere passer for en som suger i bilspill? Det siste jeg spilte var PGR4 og Need for Speed Underground før det igjen, så jeg har nok ikke veldig mye erfaring.

 

Eller skal jeg bare gå for Grid, da det har mer en arcade-stil og er dermed kanskje litt lettere for meg?

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar
Tviler på at Forza 3 klarer å slå salgstallet til gt5p, og i værtfall ikke GT5.

 

Salgstallene til disse spillene er umulig fastlå korrekt da de har har vært bundlet osv.

 

GT5p har jo vært bundlet med PS3 i lange perioder. Samme var GT3/4. Samme var Forza 2. Forza 3 har vel en egen bundle allerede og vil nok bli det enda mer i fremtiden.

 

GT selger nok uansett mye mer siden PS3 har et langt dårligere racing bibliotek og at GT er et mer kjent varemerke. Pluss at Japan av en eller annen grunnn ignorerer Forza helt. Men skal aldri si sikkert. GT på PSP har jo vært en ganske stor flopp. Allerede ute av topp 40 i UK.

Lenke til kommentar
GT3 solgte 14,89 millioner, og det ble lansert når ps2 hadde solgt ca 20 millioner konsoller.

Så du tror at GT5 kommer til å selge over 14.89 millioner.

Og var ikke PS2 bundle med GT3A veldig vanlig?

 

GTA 3 som kom ut samme åre 11m, men GTA 4 har bare solgt 5.91m

For all del salget av PS3 kan eksplodere. Men 1.5 år etter at GT5 har blit utgitt, så tror jeg salget vil være 3.7 - 4.7m

 

Nei, hadde du kunnet lese hadde du sikkert fått med deg at jeg tror Gt5 kan selge 7-8 millioner.

Lenke til kommentar
Nei, hadde du kunnet lese hadde du sikkert fått med deg at jeg tror Gt5 kan selge 7-8 millioner.

 

Poenget mitt var jo at du ikke tror GT5 kommer til å selge like bra som GT3 eller GT4

 

Og så prøvde jeg å påpeke at vi ikke kan sammenligne PS2-spill salgstall mot PS3-spill sinne salgstall, med å visse til den spillserien som solgte best på PS2 har gjort det mye svakeret.

PS2

GTA 3: 11.60m

GTA 3 VC: 14.20m

GTA 3 SA: 18.07m

 

PS3

GTA 4: 5.91m (som er best på SP3)

 

Er det mulig at GT5 kommer til å selge over 10m? JA, men ikke sannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...