Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Bas, du har ikke forstått meningen med at det skal være så mange forskjellige biler i GT. Det handler ikke bare om å bruke de 10 beste bilene i spillet og kjøre om kapp med de. Løpene er delt opp i klasser så de dårligste bilene får ikke kjøre mot de beste. Og det er også konkuranser som å få best rundetid ,med akkurat den Honda Civicen på den banen, i stedet for å gjøre den med en Ferrari F40.

Du burde prøve det før du kommer med flere uttalelser.

 

 

Utviklerne har aldri sagt før at alle bilene på listen er forskjellige, bare at de har med f.eks 600 biler som det skal være i GT5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ved å beskylde andre brukere for fanboy og lignende, dra man diskusjonen ned på et lavmål og skaper dårlig stemning på forumet. I tillegg er slike kommentarer OT da de ikke er på sak men person. Som alltid fjerner jeg slike innlegg, denne ganger er to innlegg borte.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tråden har på nytt gjennomgått rydding. Kan ikke gjøre annet enn å repetere meg selv:

 

Ved å beskylde andre brukere for fanboy og lignende, drar man diskusjonen ned på et lavmål og skaper dårlig stemning på forumet. I tillegg er slike kommentarer OT da de ikke er på sak men person. Som alltid fjerner jeg slike innlegg, denne ganger er to innlegg borte.

 

Jeg bruker også anledningen til å minne på trådens tema, som er Forza og GT satt opp mot hverandre.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var Forza 3 ute av "sekken", med 400 biler / 50 merker / cockpit view / skademodeller og muligheten for å gå på taket, så ut til at bilene hadde fri bevegelse ved krasj i det vi har sett av video så langt.

 

Blir spennende å se om Sony følger opp på pressekonferansen idag...

Lenke til kommentar

Litt artig å tenke på men denne diskusjonen startet vell med GT5 mot Forza2 og siden den gang har Forza 2 kommet ut blitt tested og spilt til døde og jaggu tror jeg ikke at Forza 3 kommer før GT5.

 

Greit att utviklern til GT bruker lang tid men det er jo strengt tatt ikke nødvendig når man ser på kvaliteten som Forza2 og mest sannsynlig Forza 3 kommer til å ha.

Lenke til kommentar

Det er utrolig hva Turn10 har fått til på den korte tiden ja. Gameplayet blir nok også bedre på Forza 3. Mens grafikken og bilutvalget er nok GT 5 kongen. Gleder meg utrolig til å sjekke hvordan skademodellen er når man lander på taket i Forza! Noe som garantert GT 5 ikke får.

Lenke til kommentar
Det er utrolig hva Turn10 har fått til på den korte tiden ja. Gameplayet blir nok også bedre på Forza 3. Mens grafikken og bilutvalget er nok GT 5 kongen. Gleder meg utrolig til å sjekke hvordan skademodellen er når man lander på taket i Forza! Noe som garantert GT 5 ikke får.

 

 

Ikke godt å si, 400 +/- biler i Forza 3. Om de teller UNIKE biler så er det betydelig flere enn GT-titlene så langt ihvertfall men vi vet vel ikke sikkert før begge spillene er i butikken.

 

Point-to-point-baner er tilbake i Forza, og det så ut til å være noen svært pene "jap-style" hillclimb/downhill-baner med! Har savnet sånne siden Forza 1, gode nyheter! :)

Lenke til kommentar

Problemet med "800 biler i Gran Turismo 4 Mobile" er at det er så djevelsk mange duplikater. De burde heller oppgi antall UNIKE biler. Det misliker jeg med Digital Polyphony, de leker et numbers game og jukser.

 

Så får vi se hvor mange, om noen, duplikater Forza 3 har blant sine 400 biler.

 

 

Forøvrig, om FM3:

 

Gamespot hadde et intervju med T10 gutta inatt. Fikk ikke med meg alt, men de viste kjøring, et fullt løp. Så like bra ut som på pressekonferansen både innenfor og utenfor cockpit. Kort om hva de sa:

 

Det første de startet med å forbedre fra Forza 2 er DEKK(?!) Dekkene i FM3 er nå deformerbare, det vil si at når man går inn i svinger og legger vekt på dekkene så vil de deformeres og presse dekksiden innover og rulle over seg selv. Grepet reduseres og man vil merke stor forskjell fra dyre lavprofildekk og dårligere/billigere dekk med høyere dekksider. Høyere dekksider og billigere dekk vil føles "slobby".

 

Tekniske oppgraderinger på bilene (oppgraderinger til motor, girkasse, motor, drivverk, stabstag, med mer) er utvidet 50% fra FM2.

 

Videoredigering skjer offline, på PCen. Gode løp / situasjoner / krasj kan med få klikk eksporteres og hentes ned fra forzamotorsport.net for redigering.

 

AIen i spillet er blitt enda smartere. Den er basert på FM2-AIen som allerede er meget bra, men den menneskelige faktoren er blitt utvidet. Om du eksempelvis følger en bil tett og prøver å komme forbi, men ikke har plass så vil AI-føreren av bilen bli stresset av at du kontinuerlig er rett på hekken og til slutt gjøre feil.

 

Online har de åpnet opp og gitt muligheten for MYE større frihet i hvordan reglene for online-løp skal skje. Noe av det samme som de gjorde i FM2 med redigering av design på bilen. T10 innser at vi spillere er mye mer kreative enn de er og vil derfor la oss finne på nye spennende gamemodes.

 

Car Damage er som vi så på pressekonferansen MYE råere. Bilene har 10 ganger flere polygoner og 4 ganger høyere oppløsning på teksturer, pluss bumpmapping, i forhold til FM2. Rollovers er også med og bilene beveger seg fritt som ekte biler og får skade som vi så på presentasjonen. Her spiller også dekkene inn.

 

Masse biler som vi har hørt, 400 fra 50 merker. SUVs er også med, mest fordi de syntes det var kult å føle fysikken når du kjører et monster med 500hk på 3 tonn.

 

 

Release date blir tirsdag 27. oktober 2009.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...