Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Anger? Er vel ingen som er sinna her? Årsmodell er ikke viktig når bilene ellers er nøyaktig like. Du får utdype på hva som gjør disse bilene radikalt forskjellige fra hverandre.

 

Da har du ikke spillet GT4 og dine meninger rundt dette spillet har ingen ting å si, for da ville du vite at årsmodellen er faktisk like viktig som hvilken drev det er på bilen. Der er cups du ikke kan komme inn i hvis du ikke har en spesifik årsmodell av bilen. Der er og cups hvor du trenger umodifiserte biler fra det årstallet, eller modifiserte biler fra et hvis årstall.

 

Så, mitt forslag er, spill litt GT4 før du utaler deg. Og det er forøvrig veldig likt i Forza 2, naturligvis med enkelte unntak.

 

"over 400 cars, over 100 tracks"

 

Så da er det over 400 forskjellige biler og over 100 forskjellige baner? Om jeg ikke husker feil var det sagt at Forza hadde 69 "duplikater" tidligere i tråden, nå om min matte ikke tar helt feil blir det 362 "forskjellige" biler, noe som vil si at Turn10 jukser i sin markedsføring., de har ikke over 400 biler, de har bare 362 med noen kopier slengt inn.

 

Eller, vil du endre noe slik at det passer inn her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, jeg vet om aldersbegrensninger, men det blir likevel bare tøys. Skal man da ta med en fra hvert modellår for alle bilene? Det må man jo nesten så det blir likt og man kan kjøpe akkurat den bilen man trenger for aldersbegrensede løp. Blir fort en 3-4 tusen biler da skulle jeg tro. ;)

 

 

Ang "Over 400 cars, over 100 tracks", se gjerne tidligere i tråden, det er allerede besvart, men hey! Vi kjører en gang til:

Og må nok endre litt ja, slik at det er korrekt og ikke tøys. :)

 

De 69 bilene som UrgeLoL regnet seg fram til var ikke duplikater likevel, eller mener kanskje du også at Skyline var uendret i 9 år? ;) Selv om bilene heter Skyline GT-R V-Spec så er det store forskjeller når det er snakk om R32 vs R34, f.eks.

I tillegg listet han alle bilene, som blir feil. I GT4 er det fire identiske Civics, men det blir bare tre duplikater, en av dem må man jo stryke fra "duplikat-lista" ellers er ikke bilen med i spillet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

ok så la oss ta de andre tallene til ettertanke, 431 biler var det vel sagt før, og som det ble sagt tidligere i tråden var 30 av disse duplikater (du selv sa det).

 

Synes du det da er greit å markedsføre et spill med "over 400 biler" når de har bare 1 over? Er ikke det en villendene markedsføring?

Lenke til kommentar

I ditt eksempel er det over 400 biler da, så nei. Det er som å si at det er villedende markedsføring for Europris, når de sier at du får noe for under 100 kroner, når det gjerne koster 99,50.

 

Men jeg synes det er villedende å si at det f.eks. er 120 baner i Forza, eller at det er 430 biler i Forza, men at det er mer villedende å si at det er over 700 biler i GT4. Når det er sagt, så har jeg heller ikke sett noen reklamer eller markedsføring fra Microsoft eller andre, hvor det sies å være så mange baner som det er, hvis en teller med variasjonene.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Men nå er det slik at Forza 3 har 431 biler, ikke 401 biler og 30 kopier. Hele denne diskusjonen rundt kopier er bare tull fra start til slutt for der er ikke noe som er kopier i hverken Forza eller GT spillene, det er et utvalg å velge mellom.

 

Nå er det vel heller slik at diskusjonen forsøker å fremstille Forza som overlegen til GT, en diskusjon jeg ikke gidder ta del i lengere, jeg har det storkoselig med både Forza og GT så jeg føler meg ikke lurt for fem flate øre.

Lenke til kommentar
Nå er det vel heller slik at diskusjonen forsøker å fremstille Forza som overlegen til GT

Du har fortsatt ikke forstått det. :roll:

 

Det er vel ikke lett å skjønne en diskusjon som forandrer seg konstant hele tiden når det gjelder "fakta" ;)

 

Først var det utilgivelig at GT hadde duplikater, så ble Forza stilt til vegs med det samme så da var duplikater OK, men ikke antallet. Så ble antallet diskutert i orden med Forza, men fremdeles utilgivelig for GT fordi det var "misledene markedsføring".

 

Så ja Zeke, jeg skjønner ikke en pukk fordi dere driver å forandre meninger hele tiden.

Lenke til kommentar

Forza sine "duplikater" (enda uvisst, de forskjellige teamene kan ha forskjellig tuning og oppsett på løpsbilene dermed er de unike?) er kun på løpsbiler. Det vil Gran Turismo 5 ha MYE av (Nascar er "stock car racing", det vil si at alle bilene er like, det er bare dekoren som skiller de fra hverandre). Igrunn er det tilgivelig. Jeg forstår at de som holder med "team X" gjerne vil kjøre bilen med korrekt dekor. På standardbiler blir det derimot bare tåpelig. Det er ingen personbiler som det finnes mer enn to av på Forza. Når det gjelder lovnader så har Forza sitt på det tørre, med "mer enn 400 biler".

Lenke til kommentar

I bunn og grunn er det veldig veldig få som bryr seg hvor mange av bilene som er like..

 

For min del driter jeg i om noen av bilene har 10-20 "duplikater", selv om jeg gjerne skulle sett de bruke litt energi på å lage et par helt andre biler fremfor Ctrl+C -> Ctrl+V og endre et par parametre :)

Lenke til kommentar
Nå er det vel heller slik at diskusjonen forsøker å fremstille Forza som overlegen til GT

Du har fortsatt ikke forstått det. :roll:

 

Det er vel ikke lett å skjønne en diskusjon som forandrer seg konstant hele tiden når det gjelder "fakta" ;)

 

Først var det utilgivelig at GT hadde duplikater, så ble Forza stilt til vegs med det samme så da var duplikater OK, men ikke antallet. Så ble antallet diskutert i orden med Forza, men fremdeles utilgivelig for GT fordi det var "misledene markedsføring".

 

Så ja Zeke, jeg skjønner ikke en pukk fordi dere driver å forandre meninger hele tiden.

Det hele startet vel ved en lang diskusjon rundt antallet biler i GT mot Forza (jeg husker bl.a. folk som synes det var humoristisk at GT på PSP hadde dobbelt så mange biler som Forza 3). Så forandret debatten seg til antallet duplikater, kopier eller veldig like biler (kall det hva du vil), altså at dette tallet er så stort i GT4, at antallet biler som man får servert (over 700) er en halvsannhet. Ikke at det er dumt med mange biler eller varianter av bilmodeller, men at det blir ganske uærlig å markedsføre med dette tallet. Dette har også blitt tatt opp i Forza-sammenheng, og ja, her er det greit, eller en mye mindre halvsannhet, da andelen veldig like biler er langt mindre enn i GT4 (noe sånt som 12% for Forza og 30-40% for GT4).

 

Så ja, jeg har mye mindre problemer med Forzas markedsføring, der de sier "over 400 cars" enn GT4 sin, der de sier "over 700 cars", ikke pga. det høye antallet i seg selv, men pga. den store forskjellen i antall duplikater eller lignende modeller.

 

Så hva er det av teksten over du ikke klarer å forstå? Jeg synes ikke det er så veldig uforståelig.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Hva er egentlig problemet med for mange biler?

Det er vel i og for seg ikke et problem. Det som kanskje irriterer enkelte (blant annet meg) er at antall biler trekkes frem som vesentlig og viktig fordel. Derfor pirker folk på at mange av bilene faktisk er veldig like og at antallet primært er der for å skryte av 'over 1000' og ikke for å tilby 1000 forskjellige kjøreopplevelser.

 

Man hører jo stadig den 'ja, men i GT er det over 1000 biler...' som motargument mot omtrent hva som helst som sies positivt om Forza. Antall biler har fint lite å gjøre med om det blir et bra spill eller ikke. Folk liker vel rett og slett store tall :)

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

For en bilentisusast kan antall biler være relevant, selv om det i deres øyne er "kopier". Det som irriterer meg litt er at motargumentene fremstilles som universale og "slik er det" samt en arrogant overholdning som om man snakker for alle bilentusiaster i verden.

 

Forza 3 har 431 biler, GT5 har, hm, aner ikke. Å begynne med dette forbanna tullet å trekke fra, legge til, krangle om "duplikater" og kopier har ikke noe relevanse i det hele og det store. At det trekkes frem at GT har en stor bilpark er fordi den har det, om det er "duplikater" eller ei så har det en stor bilpark og det kan være viktig for en som skal velge bilspill, eller det trenger ikke være det.

 

Minner meg forferdelig mye om den evinnelig konsollkrigen som pågår hvor man aldri kan trekke frem negative sider, eller positive sider, om en enhet før en eller annen tullball fra en eller annen leir skal dra korstog for å fremstille disse negative sider som feil, eller positive sider om det er dem.

 

Alt i alt må jeg bare si at mange av "kampene" startes fordi en leir må kvervulere på den andre leirens fremlegg. Noe denne tråden er et pent eksempel på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Synes GT5P har ALTFOR mange biler av samme merke/sort og for lite av spesielle og andre biler. Slik jeg har sett listen. Flere modeller som er like, bare årstall som er forskjellig. Akkurat der tror jeg FM3 har et forsprang. Begge spillene er og vil bli bra, det er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...