Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Standard unnskyldning det der. Må da være måte på hvor "misforstått" han skal kunne bli. Det samme er tilfelle med lanseringsdatoen. Hver gang det ikke stemmer hva Karashihsishnooug uttaler så er det "feil i oversettelsen" eller lignende. Det er en kilde til for 20 locations, og det er pdf-heftet som lå ute på den japanske PD siden.

 

 

Huff disse duplikatene som Turn10 kjører på, er noe fryktelig dårlig av dem da.

 

Duplikater? Hvilke to baner er helt like?

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg vet ikke thklinge, ettersom man med "duplikat" går etter hva som ser likt ut når det gjelder biler tipper jeg man tenker det samme om banene, og når banene ser like ut, med samme omgivelse og hele sulamitten så er noe så banalt lite som endring i hvor man kjører for lite til å klassifisere det som noe annet.

Lenke til kommentar

Han har faktisk et navn :p

 

Folk kaller han bare for etternavnet "Yamauchi" <---- HUSK DET. Navnet til en legende.

 

 

Leste på GTPlanet at han "hinter" til at det blir "flashback" muligheter i GT5, cheers ! :)

 

Jeg selv syntes rewind er en fin ting, men i et spill som GT som altid de siste løpene har handlet om og være blant de beste til og handle i GT wordwide for og klare bare en pall plassering så blir det og ha flashbacks bare helt på trynet. Ødelegger på en måte konseptet syntes jeg. Husker hvor mange timer jeg satt for og klare S-10 i GT5p. Med rewind skulle jeg klart det på en av de første forsøkene. :p

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
Lenke til kommentar
Nei jeg vet ikke thklinge, ettersom man med "duplikat" går etter hva som ser likt ut når det gjelder biler tipper jeg man tenker det samme om banene, og når banene ser like ut, med samme omgivelse og hele sulamitten så er noe så banalt lite som endring i hvor man kjører for lite til å klassifisere det som noe annet.

 

Si meg forskjellen på de fire Civic SiR-II i GT4 da. Jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar

Det var vel strengt tatt jobben til Bear^ men siden teskje tydeligvis er påkrevd:

 

Fra GameFAQs:

 

 

Honda Civic SiR-II (EG) '91

Legendary: No

Drive: FF

Power: 167BHp Weight: 1040Kg

Power To Weight: 6.2275

Buy: 5,669Cr(U) Sell: 1,417Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

Honda Civic SiR-II (EG) '92

Legendary: No

Drive: FF

Power: 167BHp Weight: 1040Kg

Power To Weight: 6.2275

Buy: 8,100Cr(U) Sell: 2,025Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

Honda Civic SiR-II (EG) '93

Legendary: No

Drive: FF

Power: 167BHp Weight: 1040Kg

Power To Weight: 6.2275

Buy: 5,732Cr(U) Sell: 1,433Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

Honda Civic SiR-II (EG) '95

Legendary: No

Drive: FF

Power: 167BHp Weight: 1040Kg

Power To Weight: 6.2275

Buy: 5,942Cr(U) Sell: 1,485Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Hva med Honda NSX?

 

Honda NSX '90

Legendary: No

Drive: MR

Power: 276BHp Weight: 1350Kg

Power To Weight: 4.8913

Buy: 28,010Cr(U) Sell: 7,002Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

Honda NSX '93

Legendary: No

Drive: MR

Power: 276BHp Weight: 1350Kg

Power To Weight: 4.8913

Buy: 29,074Cr(U) Sell: 7,268Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

Honda NSX '97

Legendary: No

Drive: MR

Power: 276BHp Weight: 1350Kg

Power To Weight: 4.8913

Buy: 45,535Cr(U) Sell: 11,383Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

Honda NSX '99

Legendary: No

Drive: MR

Power: 276BHp Weight: 1350Kg

Power To Weight: 4.8913

Buy: 46,035Cr(U) Sell: 11,508Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Mer NSX sa du? Okei:

 

 

Honda NSX Type S '97

Legendary: No

Drive: MR

Power: 276BHp Weight: 1320Kg

Power To Weight: 4.7826

Buy: 36,249Cr(U) Sell: 9,062Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

Honda NSX Type S '99

Legendary: No

Drive: MR

Power: 276BHp Weight: 1320Kg

Power To Weight: 4.7826

Buy: 51,785Cr(U) Sell: 12,946Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

Også noen Skylines til slutt:

 

Nissan Skyline GT-R (R33) '95

Legendary: No

Drive: 4WD

Power: 276BHp Weight: 1530Kg

Power To Weight: 5.5435

Buy: 16,747Cr(U) Sell: 4,186Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

Nissan Skyline GT-R V-Spec (R33) '96

Legendary: No

Drive: 4WD

Power: 276BHp Weight: 1540Kg

Power To Weight: 5.797

Buy: 26,650Cr(U) Sell: 6,662Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

To til:

 

Nissan Skyline GT-R (R33) '97

Legendary: No

Drive: 4WD

Power: 276BHp Weight: 1530Kg

Power To Weight: 5.5435

Buy: 41,522Cr(U) Sell: 10,380Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

Nissan Skyline GT-R (R33) '96

Legendary: No

Drive: 4WD

Power: 276BHp Weight: 1530Kg

Power To Weight: 5.5435

Buy: 16,887Cr(U) Sell: 4,221Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

Nissan Skyline GT-R (R33) '95

Legendary: No

Drive: 4WD

Power: 276BHp Weight: 1530Kg

Power To Weight: 5.5435

Buy: 16,747Cr(U) Sell: 4,186Cr

-------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Let i lista, det er masse å ta av. :)

Forhåpentligvis kan vi vel også legge duplikat-ballen død snart. GT gjør det i massevis og vi håper alle at de slutter med det i GT5, ikke sant?

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Utrolig skuffende att GT har mindre locations enn Forza og når man leser att GT har rettigheter til både Nascar og WRC så blir det enda mere skuffende att PD ikke klarer å matche Forzas 24 locations.

 

En liten kort oppsummering blir da 1-1. GT har flere biler, Forza har flere locations.

 

Stilig at du nå vet hvor mange unike baner det blir i GT5. Du må vel være den eneste som vet dette, utenom PD og Sony.

 

Uansett så er det skuffende om ikke PD har klart å slå den dårlige listen med baner som Turn10 har kommet med. Trenger man virkelig 18 variasjoner av Sidewinder Proving Grounds?

 

 

Huff disse duplikatene som Turn10 kjører på, er noe fryktelig dårlig av dem da.

Jeg er enig med dere, gitt at Forza 3 har blitt markedsført med 70-80 baner, eller hvor mange det er, om en teller med duplikatene. Dette har ikke jeg sett, f.eks. slik som GT til PSP har reklamert med 800/over 800 biler. :)

 

Jeg har aldri hatt noe imot variasjonene i seg selv (joda, 18 variasjoner på samme bane er alt for mye, de fleste hadde holdt med fremlengs og baklengs, og kanskje invers, eller 40-60 skyliner, der det hadde holdt med 10-15), men det er når disse tallene blir brukt i markedsføringen jeg reagerer. Har f.eks. baneantallet blitt brukt i promoteringer av Forza, er jeg helt enig med dere. :)

Lenke til kommentar
So much anger thklinge, ja, forskjellen er årsmodellen. Og det er nok til å ikke være en kopi eller "duplikat" som dere har blitt så vanvittig glad i.

 

Hvorfor årsmodell er viktig? Vel, spill GT4 fremfor å hate det så skjønner du...

 

 

Anger? Er vel ingen som er sinna her? Årsmodell er ikke viktig når bilene ellers er nøyaktig like. Du får utdype på hva som gjør disse bilene radikalt forskjellige fra hverandre.

 

 

Huff disse duplikatene som Turn10 kjører på, er noe fryktelig dårlig av dem da.

Jeg er enig med dere, gitt at Forza 3 har blitt markedsført med 70-80 baner, eller hvor mange det er, om en teller med duplikatene. Dette har ikke jeg sett, f.eks. slik som GT til PSP har reklamert med 800/over 800 biler. :)

 

Jeg har aldri hatt noe imot variasjonene i seg selv (joda, 18 variasjoner på samme bane er alt for mye, de fleste hadde holdt med fremlengs og baklengs, og kanskje invers, eller 40-60 skyliner, der det hadde holdt med 10-15), men det er når disse tallene blir brukt i markedsføringen jeg reagerer. Har f.eks. baneantallet blitt brukt i promoteringer av Forza, er jeg helt enig med dere. :)

 

 

Forza-folket sa "over 400 cars, over 100 tracks". Den lovnaden holder de med 431 biler og 136 track layouts, på 24 forskjellige lokasjoner. Det sier seg selv at baner gjenbrukes, det skjer jo i så godt som alle bilspill. Det er ingen av de 136 layoutene som er like. Forlengs og baklengs er en ting, men det er jo masse andre muligheter også, eksempel fra "Sebring International Raceway":

 

sebring-layouts.jpg

 

Hvordan man kan kalle de forskjellige layoutene der for duplikater vet ikke jeg, de er jo ikke like?

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis kan vi vel også legge duplikat-ballen død snart. GT gjør det i massevis og vi håper alle at de slutter med det i GT5, ikke sant?

 

Nei, ikke alle håper det. Onkelen min er bilentusiast, og når jeg presenterte GT for han, så var det veldig viktig at det var riktig årsmodell. Selv når jeg påpekte at det ikke var noe forskjell til tidligere modeller så var det tydelig "psykologisk" viktig at man kunne velge den årsmodellen man selv hadde. GT er laget for bilentusiaster hvor "ikke målbare detaljer" er like viktig som de synlige / målbare forskjellene.

 

Og når det ikke er noe stor jobb og sørge for at man kan velge sin årsmodell, så ville det vært meget skuffende hvis de fjernet den muligheten.

Lenke til kommentar
Da kan de skrive 1993-2004 på Honda NSX f.eks så er den saken løst.

 

Hvorfor det? Om du ønsker å bruke GT4 som eksempel så kan vi godt det. Du ønsker å slå sammen alle Honda NSX fra 93 til 2004.

 

Hvilke av disse specsene skal vi da bruke? Tror kanskje en del Honda fans ville ha savnet å kunne velge.

 

NSX 93 modell

 

Simulation Mode 
Engine Type: V8:DOHC 
Displacement: 2977cc 
Power: 274hp/7300rpm 
Torque: 216.05ft.lb/5400rpm 
Dimentions: 4430x1810x1170 
Weight: 1350kg 
Pwr/Wgt ratio: 4.855 
Drivetrain: MR

 

NSX 95 Modell

 

Simulation Mode 
Engine Type: V6:DOHC 
Displacement: 2977cc 
Power: 247hp/7300rpm 
Torque: 195.00ft.lb/5400rpm 
Dimentions: 4430x1810x1170 
Weight: 1350kg 
Pwr/Wgt ratio: 5.380 
Drivetrain: MR

 

Honda NSX 97 modell

 

Simulation Mode 
Engine Type: V8:DOHC 
Displacement: 3179cc 
Power: 250hp/7300rpm 
Torque: 202.38ft.lb/5300rpm 
Dimentions: 4430x1810x1170 
Weight: 1350kg 
Pwr/Wgt ratio: 5.327 
Drivetrain: MR

 

Honda NSX 1999

 

Simulation Mode 
Engine Type: V6:DOHC 
Displacement: 3179cc 
Power: 250hp/7300rpm 
Torque: 202.38ft.lb/5300rpm 
Dimentions: 4430x1810x1170 
Weight: 1350kg 
Pwr/Wgt ratio: 5.327 
Drivetrain: MR

 

Honda NSX 2001 modell

 

Simulation Mode

Engine Type: V6:DOHC

Displacement: 3179cc

Power: 277hp/7300rpm

Torque: 224.22ft.lb/5300rpm

Dimentions: 4430x1810x1170

Weight: 1340kg

Pwr/Wgt ratio: 4.772

Drivetrain: MR

 

Og da har jeg ikke giddet å finne ut om det var noen ytre endringer.

 

Og de Civicene du har maset så jævlig om:

 

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1991

 

Simulation Mode 
Engine Type: L4:DOHC 
Displacement: 1595cc 
Power: 147hp/7800rpm 
Torque: 104.37ft.lb/7300rpm 
Dimentions: 4070x1695x1350 
Weight: 1040kg 
Pwr/Wgt ratio: 6.961 
Drivetrain: FF

 

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1992

 

Simulation Mode 
Engine Type: L4:DOHC 
Displacement: 1595cc 
Power: 149hp/7800rpm 
Torque: 105.46ft.lb/7300rpm 
Dimentions: 4070x1695x1350 
Weight: 1040kg 
Pwr/Wgt ratio: 6.892 
Drivetrain: FF

 

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1993

 

Simulation Mode 
Engine Type: L4:DOHC 
Displacement: 1595cc 
Power: 149hp/7800rpm 
Torque: 105.46ft.lb/7300rpm 
Dimentions: 4070x1695x1350 
Weight: 1040kg 
Pwr/Wgt ratio: 6.892 
Drivetrain: FF

 

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1995

 

Simulation Mode 
Engine Type: L4:DOHC 
Displacement: 1595cc 
Power: 167hp/7800rpm 
Torque: 117.97ft.lb/7300rpm 
Dimentions: 4070x1695x1350 
Weight: 1040kg 
Pwr/Wgt ratio: 6.159 
Drivetrain: FF

 

Kilde

 

Feil i kilden kan sikkert forekomme. Men jeg gidder ikke grave dypere.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Men bilene har vel forskjellige egenskaper med forskjellig motor? Er det noe du i det hele tatt mener er bedre med GT5 enn F3 Thorstein?

 

Men det er jo ikke forskjellig motor på de bilene jeg listet over som duplikater.

 

 

UrgeLoL:

Jeg stusset over at "din" kilde og GameFAQs viste forskjellige specs så jeg sjekket litt rundt. I GT4 kan man kjøpe biler "brukt" og da ofte med redusert ytelse, for å simulere at bilen er brukt. Det første man gjør er naturligvis å trykke på "reparer og vask bilen min"-knappen, og når du gjør det så får alle de fire Civicene like specs som hverandre og den "nye" Civicen i spillet. Det samme er tilfelle for NSXene og de andre bilene jeg listet opp i posten lengre opp her. GameFAQs har valgt å liste bilene med specsene de har ferdig reparert, alle reparerer jo etter hver runde uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...