Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Daily Drifter, det er alltid noen tullinger som ikke liker siste versjon av spillene.

 

Jeg er selv blant disse tullingene, synes siste bra Fallout-spillet som kom ut, het Fallout - Tactics kom ut, som kom ut ca. forrige århundre. Fallout 3 er ett bra spill i seg selv, bare holdt ikke Fallout-standard etter min mening.

Men hundretusenvis av spillere elsker Fallout 3, så da betyr det ikke nødvendigvis at alle disse tar feil, og jeg har rett, uansett hvor mye jeg prøver og inbille meg det.

Synes også GTA-spillene har blitt dårligere og dårligere, siden to'eren. Men veldig mange liker GTA4, selv om det er en av titlene jeg gledet meg til, som jeg endte opp med å bruke minst tid på denne generasjonen.

 

Tipper at du var i samme situasjon når det gjelder GT4.

Hvis du spurte meg om Fallout 3 og GTA4 var holdbart, hadde jeg sagt nei, men jeg har ingen problemer å skjønne at jeg ville isåfall tatt feil der.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lest meg blå i trynet på alle innleggene om antall biler i Forza 3 og GT5.

 

Jeg har selv Forza 3, og skal temmelig sikkert ha GT5 også.

 

Kan vi ikke bare skjære gjennom og være enige om at det er mer enn nok biler i begge spillene?

Endret av Heales
Lenke til kommentar
Sant det att det var relavtiv kort tid mellom forza2 og forza3 (2 år og 3 mnd) for å være nogenlunde nøyaktig men her stopper også din unnskyldnig for Forza 1 og Forza 2 henholdvis til xbox og 360 kom med 2 års mellomrom så hvorfor utviklerne til GT trenger såpass lang tid kan man stille seg undrende til.

 

Alt for tidlig å si om GT-utviklerene er effektive eller ikke, men som sagt tidligere, så ser det ut til å bli en mye mere omfattende oppgradering av GT-spillene i forhold til Forza.

Forza har ikke Nascar- eller WRC-lisens å forholde seg til, og slipper å snakke med de forbundene.

De har mindre enn halvparten av bilene å lage, de hadde ferdig prebaked skade-modell, og de har ikke lagd ett bærbart spill til en annen plattform, og Tourist Trophy på PS2, og en haug med concept-bilspill, og de resirkulerte en god del fra Forza 2, slik som Polyphony gjorde på HD, og Prologue.

Så sånn sett så har det vært forskjellig arbeid i de to utvikler-teamene som kan sikkert gi litt utslag i tid..

Lenke til kommentar

I tillegg har jo PD lagt lista MEGET høyt angående modelleringen av bilene. De kaller modellene for future proof, slik at de vil kunne bruke disse modellene i de neste spillene. Kaz har fortalte nettopp at de har nå 400 000 polygoner per bil, noe som er en dobling fra GT5p. Så det er jo tydelig at bilene i utgangspunktet modelleres utrolig detaljert, for så å skalere disse ned til noe spillmotoren klarer med. Mener Kaz har sagt at modelleringen står for 40% av tidsbruken sålangt i utviklingen.

Lenke til kommentar

Men siden vi tydeligvis er ferdig med å krangle om antallet biler så tenkte jeg vi kunne krangle om antallet baner.

 

Synes denne listen over baner i Forza 3 er for dårlig. Trodde 2-3-4 variasjoner per bane var evig nok, men tydeligvis ikke. Nå er ikke antallet unike baner i GT5 bekreftet men håper listen kommer til å se mye bedre ut en dette. Og de xbottene som syntes det var utilgivelige at PD jukser med antallet biler, synes sikkert det at Turn10 sier at det er over 100 baner i Forza 3 helt greit. :p

 

1) Amalfi Coast - 2
2) [b]Benchmark High Speed Ring - 16[/b]
3) Camino Viejo - 8
4) Circuit De Catalunya - 3
[b]5) Fujimi Kaido - 14[/b]
6) Iberian International Circuit - 6
7) Ladera Test Track - 6
8) Le Mans - 3
9) Maple Valley - 4
10) Laguna Seca - 1
11) Mugello - 2
12) New York - 4
13) Nurburgring - 5
[b]14) Ralli Di Positano - 10[/b]
15) Road America - 1
16) Road Atlanta - 2
17) Sebring - 3
[b]18) Sedona Raceway Park - 10[/b]
[b]19) Sidewinder Proving Grounds - 18[/b]
20) Silverstone - 3
21) Sunset Peninsula - 6
22) Suzuka - 3
23) Tsukuba - 2
24) Twin Ring Motegi - 4

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Men siden vi tydeligvis er ferdig med å krangle om antallet biler så tenkte jeg vi kunne krangle om antallet baner.

 

Synes denne listen over baner i Forza 3 er for dårlig. Trodde 2-3-4 variasjoner per bane var evig nok, men tydeligvis ikke. Nå er ikke antallet unike baner i GT5 bekreftet men håper listen kommer til å se mye bedre ut en dette. Og de xbottene som syntes det var utilgivelige at PD jukser med antallet biler, synes sikkert det at Turn10 sier at det er over 100 baner i Forza 3 helt greit. :p

 

1) Amalfi Coast - 2
2) [b]Benchmark High Speed Ring - 16[/b]
3) Camino Viejo - 8
4) Circuit De Catalunya - 3
[b]5) Fujimi Kaido - 14[/b]
6) Iberian International Circuit - 6
7) Ladera Test Track - 6
8) Le Mans - 3
9) Maple Valley - 4
10) Laguna Seca - 1
11) Mugello - 2
12) New York - 4
13) Nurburgring - 5
[b]14) Ralli Di Positano - 10[/b]
15) Road America - 1
16) Road Atlanta - 2
17) Sebring - 3
[b]18) Sedona Raceway Park - 10[/b]
[b]19) Sidewinder Proving Grounds - 18[/b]
20) Silverstone - 3
21) Sunset Peninsula - 6
22) Suzuka - 3
23) Tsukuba - 2
24) Twin Ring Motegi - 4

 

 

Fra en av SDF-basene: GTPlanet:

 

"more than 20 courses, more than 60 layouts"

 

Spørs hvor mye mer da, Forza 3 har 24 baner med 136 layouts så om infoen fra GTPlanet er korrekt blir det kjipere i GT5. Både PD og Turn10 har lekt den leken, "over 50 baner", "over 100 baner". Det er ihvertfall ingen av de 136 layoutene som er duplikater ;) 24 locations, og meget gjennomførte sådanne synes jeg er bra og vi får satse på at det blir like bra i GT5.

Lenke til kommentar
Utrolig skuffende att GT har mindre locations enn Forza og når man leser att GT har rettigheter til både Nascar og WRC så blir det enda mere skuffende att PD ikke klarer å matche Forzas 24 locations.

 

En liten kort oppsummering blir da 1-1. GT har flere biler, Forza har flere locations.

 

Stilig at du nå vet hvor mange unike baner det blir i GT5. Du må vel være den eneste som vet dette, utenom PD og Sony.

 

Uansett så er det skuffende om ikke PD har klart å slå den dårlige listen med baner som Turn10 har kommet med. Trenger man virkelig 18 variasjoner av Sidewinder Proving Grounds?

Lenke til kommentar

Jeg vet det fordi att sjefen selv for Gran Tourisimo forteller om antall location i ett intervju som du kan lese her.

 

Forøvrig så snakket jeg om locations og ikke antall baner. GT vill få flere baner enn forza men på færre locations så jeg lurer på hvem som er duplikatkongen nå. Det samme vet vi er tilfelle når det gjelder antall biler og nå også antall baner.

Lenke til kommentar
Jeg vet det fordi att sjefen selv for Gran Tourisimo forteller om antall location i ett intervju som du kan lese her.

 

Forøvrig så snakket jeg om locations og ikke antall baner. GT vill få flere baner enn forza men på færre locations så jeg lurer på hvem som er duplikatkongen nå. Det samme vet vi er tilfelle når det gjelder antall biler og nå også antall baner.

 

Du vet at han interviewes på japansk? Ser vel stort sett bestandig 3-4 forskjellige tolkninger når han svarer :p Så gudene vet, noen ganger står det 20 lokasjoner, kanskje de mener land? Hvem vet... Men poenget mitt er at du "vet" ikke, fordi kilde din ikke er 100% pålitelig.

Lenke til kommentar

Det vill si att tolkningen på siden jeg linket til er 25 % riktig, hehe, men vet du hva jeg tror jeg legger ballen død og heller venter på att anmeldere begynner å få spillet for deres tolkninger kan man iallefall ikke si blir vell eller jo kanskje hvis karaktere ikke matcher forza sin.

 

Vi sees i mars når spillet har kommet inntil da er denne diskusjonen død for mitt vedkommende. Kan iallefall kose meg med Forza så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...