Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Det er offisielt Forza 3 har 17 % "duplikater", eller 69 biler. Se listen min litt lengre opp.

 

Disclaimer: Listen er laget av en GT fan og kan derfor ikke brukes mot xbotter i andre land en Sonyland.

Det kan godt være dette stemmer. Jeg gikk gjennom GT4 sin liste, og kom opp med litt over 300 kopier. Det vil si ca. 43%, altså en høyere andel, slik jeg og andre trodde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja håper Forza kan slutte med "duplikater" de og ;)

 

 

De har i det minste få duplikater, og bare på løpsbiler. Det blir uunngåelig i Gran Turismo med tanke på Nascar-lisensen.

 

Prøvde Forza 3 på HMV i London, helt flott bortsett fra elendig skademodellering. Ojsann, krasja med fronten i en annen bil, da ble begge sidene på bilen helt ripa opp. Det er det jeg kaller vaseskademodellering, no PD i følge sjefen sjøl ikke holder på med. Blir spennende å se...

 

Med tanke på deformering, go Burnout Paradise sier jeg bare :)

 

 

Hvis du krasjet front mot front og bare får riper på bilen så er ikke skadene under "difficulty" satt til "Simulation". Fronter du mot en annen bil på simulation så er den smadret, fangerene har falt av og bilen er ikke kjørbar etterpå.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Hvorfor nekter du å forstå det vi skriver? Jeg kan ikke gjøre det veldig mye enklere enn det jeg allerede har gjort.

 

Det har ingenting å si hvilken spill som har hva. Poenget er at prosentandelen kopier eller lignende biler i GT er for høy, mens i Forza er den på et lavere, mer moderat og akseptert nivå. Skjønte du poenget mitt nå?

 

17% kopier i Forza, mot 43% kopier i GT4.

Lenke til kommentar

Det er da for svinge svarte meg ikke kopier Zeke, til å proklamere en persons nekting av å lese andres innlegg viser du en fortreffelig forståelse til å ikke gjøre det samme.

 

Les Swat Dude... sitt innlegg, og les KongRudi sitt innlegg rundt NETTOPP akkurat det samme, noe som har blitt gjort et febrilsk forsøk på å si nå noen ganger.

Lenke til kommentar
Det er da for svinge svarte meg ikke kopier Zeke, til å proklamere en persons nekting av å lese andres innlegg viser du en fortreffelig forståelse til å ikke gjøre det samme.

 

Les Swat Dude... sitt innlegg, og les KongRudi sitt innlegg rundt NETTOPP akkurat det samme, noe som har blitt gjort et febrilsk forsøk på å si nå noen ganger.

 

 

Nå er det du som ikke følger med. Jeg har lest innlegget til Swat Dude og svart. Jeg er enig med han i at stor variasjon er bra, selv om forskjellene er små. Men om du ser på eksemplet med Civicene eller NSXene eller.. så ser du at bilene er 100% identiske. Det er absolutt ingen forskjell. De kunne tatt med 1000 Civicer, sagt at spillet hadde 1000 biler selv om det egentlig bare var en.

 

Vi snakker om IDENTISKE biler, og det er teit, men flere modeller og variasjoner av motor og drivverk er flott.

 

Tror ikke det kan sies stort enklere.

Lenke til kommentar
Det er da for svinge svarte meg ikke kopier Zeke, til å proklamere en persons nekting av å lese andres innlegg viser du en fortreffelig forståelse til å ikke gjøre det samme.

 

Les Swat Dude... sitt innlegg, og les KongRudi sitt innlegg rundt NETTOPP akkurat det samme, noe som har blitt gjort et febrilsk forsøk på å si nå noen ganger.

Jeg skrev kopier og lignende biler. Noen er rene kopier (f.eks. Civic-ene), mens andre er lignende biler.

 

Jeg har også lest både SWAT dude og KongRudi sine innlegg. Grunnen til at jeg svarte deg, var at du igjen sier at du ikke forstår hva jeg prøver å si. Når jeg gir deg det, blir du sint på meg?

 

Jeg har ikke reagert på at det er for mange biler i GT-serien, men at det blir feil, mer feil å markedsføre spillet som for eksempel 700 biler, når det er snakk om (og her var SWAT dude enig med meg) kanskje 400+ biler, og 200-300 variasjoner, enn Forza med sine 400 biler, som kanskje er 300-350 biler og resten variasjoner.

 

Når det kommer til KongRudi sitt innlegg, så vil jeg også rette meg etter regler for spesielle løp osv., men påstanden min blir fortsatt den samme som over.

Lenke til kommentar

Nei, årsmodell f.eks og drev er viktige endringer i bilene, fordi løpene bestemmes etter om du har FWD, RWD,2WD eller 4WD. Har en del biler i min garasje i GT4 som ser like ut, men jeg kommer ikke inn i samme løp med dem.

 

Men, jeg ser fremdeles ikke hva poenget er med å diskutere antall biler i spillet og hvorvidt de er kopier eller ei.

Lenke til kommentar

Det er ingen forskjeller på Civicene og andre biler som en rekke NSXs. Det er mulig at radioen er byttet ut eller at det er nytt mønster på setene på den EKTE bilen, men bilene er 100% like hva kjøreegenskaper, ytelse og drivaksel angår. Hvorfor er det vrient å forstå at det er tøys og listefyll? Jeg er redd det blir mer slikt i GT5, men vi får håpe de lar være.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

GT serien har solgt 50 millioner kopier ja er riktig det men det er ting man må ta i betrakning bak disse tallene.

 

For det første så hadde GT serien monopol på sitt markedområde da det for 10 år siden ikke var noen som hadde hørt om Forza og heller ikke en konsoll fra Microsoft.

 

For det andre GT 3 ble solgt i bundle sammen med Playstation2, husker detveldig godt siden jeg var en av de som kjøpte nettopp denne bundelen.

 

Pr. idag så er det Forza som står mitt hjerte varmest hvorfor?

 

Det er nå 4 år siden det kom ut ett GT spill hvis man visker bort GT5 PSP og min mening er att Forza har brakt nye elementer inn i denne type spill som GT kanskje aldri ville ha fått hadde det ikke vært for forza. Nå vill nok mange si å nei ikke nå igjen men skademodelering er viktig spesielt hvis man tenker på slagordet som så pent blir sagt om GT nemlig "The Real Driving Simulation".

Lenke til kommentar
GT serien har solgt 50 millioner kopier ja er riktig det men det er ting man må ta i betrakning bak disse tallene.

 

For det første så hadde GT serien monopol på sitt markedområde da det for 10 år siden ikke var noen som hadde hørt om Forza og heller ikke en konsoll fra Microsoft.

 

For det andre GT 3 ble solgt i bundle sammen med Playstation2, husker detveldig godt siden jeg var en av de som kjøpte nettopp denne bundelen.

 

Pr. idag så er det Forza som står mitt hjerte varmest hvorfor?

 

Det er nå 4 år siden det kom ut ett GT spill hvis man visker bort GT5 PSP og min mening er att Forza har brakt nye elementer inn i denne type spill som GT kanskje aldri ville ha fått hadde det ikke vært for forza. Nå vill nok mange si å nei ikke nå igjen men skademodelering er viktig spesielt hvis man tenker på slagordet som så pent blir sagt om GT nemlig "The Real Driving Simulation".

 

Greit nok at kanskje en del funksjoner vil være i GT5 siden Forza 3 har det, men Forza eksisterer kanskje kun fordi MS trenget en konkurrent til Gran Turismo. Og er virkelig 4 år å lenge? De har tross alt startet helt på scratch. Tok det lang tid mellom Forza 2 og 3? Litt over 2 år, og da er det vel ganske så logisk at det å lage ett spill som GT5 fra scratch vil ta tid. Vil heller at de tar seg den tiden de tar enn at de gir ut ett spill halvferdig og uten innhold.

 

GT5P har nå solgt nesten 4 millioner, det er ett begrenset spill ja, til en begrenset pris. Men uansett er det imponerende, og det viser at GT5 burde klarer å selge godt over 5 millioner. Og nå har PD sagt at skademodulering vil være realtime og ikke predetermined som det er på de fleste bilspill i dag, deriblant forza 3. Og når "demoen" til GT5 har solgt like mye som Forza 2 gjorde så er det tydelig at mange er fornøyd med GT serien og venter gjerne litt ekstra for å få GT5 i stua.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Synes det bør være noen år mellom hver versjon av disse spillene, slik at vi får prøvd litt andre bilspill også, i tillegg til at utviklerene kan finpusse spillet.

De som klager seg på at det tar for lang tid mellom hver versjon, og spillet er derfor 'skakkkjørt', hadde nok klagd seg over at GT-franchisen er bare en melkeku, og derfor skakkkjørt, hvis dem kom ut så voldsomt mye oftere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...