Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Hvor mange av disse bilene er like??

 

Nissan SKYLINE 1500Deluxe (S50D-1) 1963

Nissan SKYLINE 2000GT-B (S54A) 1967

Nissan SKYLINE 2000GT-R (KPGC110) 1973

Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1989

Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1991

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1997

Nissan SKYLINE GT-R (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. II (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. III (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R M-spec (R34) 2001

Nissan SKYLINE GT-R M-spec Nur (R34) 2002

Nissan SKYLINE GT-R N1 (R32) 1991

Nissan SKYLINE GT-R N1 (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R32) 1993

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1997

Nissan SKYLINE GT-R V-spec (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R Vspec II (R32) 1994

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II N1 (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II Nur (R34) 2002

Nissan SKYLINE GT-R Vspec LM Limited (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R Vspec N1 (R32) 1993

Nissan SKYLINE GT-R V-spec N1 (R34) 1999

Nissan SKYLINE GTS25 Type S (R32) 1991

Nissan SKYLINE GTS-R (R31) 1987

Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1989

Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1991

Nissan SKYLINE Hard Top 2000 RS-X Turbo C (R30) 1984

Nissan SKYLINE Hard Top 2000 Turbo RS (R30) 1983

Nissan SKYLINE Hard Top 2000GT-R (KPGC10) 1970

Nissan SKYLINE SEDAN 300GT 2001

Nissan SKYLINE SEDAN 350GT-8 2002

Nissan SKYLINE Sport Coupe (BLRA-3) 1962

 

 

Og hvor er disse bilene like? Her har vi 2 forskjellig biler, med 2 forskjellige drivverker. 2WD og 4WD er det UTROLIG stor forskjell på.

Daihatsu MOVE SR-XX 2WD 1997

Daihatsu MOVE SR-XX 4WD 1997

Daihatsu Storia CX 2WD 1998

Daihatsu Storia CX 4WD 1998

 

Du skrev også i posten under.

Når det er noen år mellom er jeg og som regel enig. Da kan man ha fått nytt design/karosseri og lignende.

 

hvorfor tar du med en masse biler som kvalifiserer de kriteriene du setter? Design/karosseri og lignende.. Er nok ikke for ingenting at PD har med f.eks. 92,94 og 98 modell av en bil, det er fordi det er store nok endringer til at de synes de burde være med. Du får sende epost til PD og fortelle dem at dette er bortkastet tid.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En del endringer på bilen i årne 87 til 89. Mange bare synlige men flere av endringene har også endel å si for ytelsen for bilen. Tror at en ekte supra entusiast som kjøper spill muligens ville likt å ha de modellene som har endringer.

Er du virkelig seriøs?

 

"ekte supra entusiast" Så du har da punktert utifra din rett/galt tabell at jeg ikke er en Supra entusiast? Her mistet du all min god-vilje til at pratet ditt. Tror du burde slå opp i ordboka på entusiast. De punktene du har hevet frem er du vel klar over at påvirker tilnærmet ingenting i spillet? 2 ekstra hk? 2 ekstra braketter? 12 mm lavere? Ærlig talt så synes jeg du burde klare å finne på noe bedre, da det du har funnet frem er fullstendig svada, da jeg kan nesten garantere at en supra entusiast ikke vil bry seg overhodet over de forskjellene. Du visste tydeligvis ikke særlig om bilen, og har nok tilnærmet ingen erfaring om den, så frem til du prøver de to Supraene, og skjønner at de forskjellene ikke betyr noe som helst, så kan du kommer tilbake og argumentere.

Lenke til kommentar

nei, stakkars. Traff man en nerve? Mente ikke at du ikke var en supra entusiast, men at en SKIKKELIG SUPRA FREAK NERD kanskje ville bry seg om endringene mellom 87 og 92. Men takk for tipsene. Da vet jeg at f.eks. 12 mm lavere høyd ikke betyr noe som helst. Endringene i gear ratioene betyr sikkert ingenting. Gudene vet hvorfor toyota brukte masse tid å penger på endringer som betydde ingenting. Du har sikkert også full oversikt over hvilke egenskaper PD putter inn i bilene i spillet, siden du vet at flere av disse endringene ikke utgjør noen forskjell i spillet. Og du snakker om at jeg snakker om ting jeg ikke har peiling på? Og du snakker plutselig for alle når du nesten garanterer at supra entusiaster ikke bryr seg om disse endringene.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Virker i grunn som at du ikke har rørt en bil i virkeligheten, bare kjørt biler på TVen din med PS3n. Kan du noe i det hele tatt om tallene i et gir ratio? På hvilket grunnlag poster du at du vet at 12mm utgjør en forskjell på slik bil?

 

Ser ikke poenget med å diskutere med deg her lenger, da du poster intet annet enn svada. Argumentasjonen din er tørr og kjedelig, med kun innhold av hva du tror, uten erfaring overhodet. Ønsker du å fortsette så send meg en PM. ;) Og nei, du traff ingen nerve, satt i grunn og humret for meg selv og himlet med øynene, men såklart, det du tror om alt og alle er selvsagt riktig.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Nei har ikke regnet på hva endringen i gear ratioen faktisk utgjør så der tok du meg. Har heller ikke kjørt bilene, eneste supra jeg har testet er en 95 modell med høyreratt. Og takk det samme, argumentasjonen din består også av en masse som du tror om spillet. Siden du tror at endringer i høyden ikke betyr noe. Nå har jeg ikke like mye peiling som du har om disse bilene, men ville ikke kjøre egenskapene på bilen din endre seg noe om du senket den 12mm? Jeg merket i allefall forskjell på bilene i GT4 om man justerte på høyden.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Hva som er best av Forza Motorsport 3 og Gran Tourisimo 5 får vi ikke svar på før i mars 2010 og frem til da kan vi spekulere i det uendelig om hva som er best.

 

Forøvrig så storkoser jeg meg med Forza 3 nå men vet jeg også kommer til å gjøre det fra moment som jeg putter GT5 br disken inn i min PS3.

 

Så du kommer ikke til å føle deg snytt fordi det står at det er over 950 biler i spillet, men så finner du ut at endel er nesten samme bilen? :p

Lenke til kommentar
Hvor mange av disse bilene er like??

Ingen, hver eneste bil som blir produsert er unik. :) Det jeg snakker om er hvor lite forskjeller det er. Ikke et ja/nei spørsmål om de er helt 100% totalt identisk eller ikke. Jeg ser ikke nødvendigheten av å ha:

 

 

7 stk Skyline GT-R fra 1989-2000:

Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1989

Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1991

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1997

Nissan SKYLINE GT-R (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R (R34) 2000

 

2 stk: GT-r M.N.P

Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. II (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. III (R34) 2000

 

2 stk GT-R M-spec fra 2001-2002 (her vet jeg ikke hva Nur vil si)

Nissan SKYLINE GT-R M-spec (R34) 2001

Nissan SKYLINE GT-R M-spec Nur (R34) 2002

 

 

5 stk. GT-R V-Spec fra 1993-1997

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R32) 1993

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1997

Nissan SKYLINE GT-R V-spec (R34) 1999

 

3 stk. GT-R V-spec II fra 2000-2002

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II N1 (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II Nur (R34) 2002

 

2 stk. GTS-t Type M med to års forskjell

Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1989

Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1991

 

Jeg vil også tro at disse to er svært like:

Nissan SKYLINE Hard Top 2000 RS-X Turbo C (R30) 1984

Nissan SKYLINE Hard Top 2000 Turbo RS (R30) 1983

 

Mener du virkelig at det er nødvendig med så mange forskjellige nesten helt like Skyline-modeller? Hadde det ikke gått an å ta vekk en del av de? Eller blir det i det minste feil å sammenligne den listen forskjellige biler, med f.eks. Forza 3 sin? (ja, det er duplikater her og, men ikke i nærheten av like mange)

 

Hva som er best av Forza Motorsport 3 og Gran Tourisimo 5 får vi ikke svar på før i mars 2010 og frem til da kan vi spekulere i det uendelig om hva som er best.

 

Forøvrig så storkoser jeg meg med Forza 3 nå men vet jeg også kommer til å gjøre det fra moment som jeg putter GT5 br disken inn i min PS3.

 

Så du kommer ikke til å føle deg snytt fordi det står at det er over 950 biler i spillet, men så finner du ut at endel er nesten samme bilen? :p

Jeg ville følt meg snytt hvis noen sier 950 forskjelligr biler, så viser det seg at tallet kanskje er rundt 450-500 hvis man fjerner alle duplikater som det er tre eller flere nesten helt like (se over for eksempel) av.

 

Du reagerte også bare på Skyline, ikke noen av de andre bilene jeg også fant svært mange duplikater av. Sjekk f.eks. bare Honda sine.

 

EDIT: Legger inn listen igjen, siden den falt vekk nederst på forige side:

 

 

Daihatsu MOVE SR-XX 2WD 1997

Daihatsu MOVE SR-XX 4WD 1997

Daihatsu Storia CX 2WD 1998

Daihatsu Storia CX 4WD 1998

 

Fiat 500F 1965

Fiat 500L 1969

Fiat 500R 1972

 

Honda ACCORD Euro-R 2000

Honda ACCORD Euro-R 2002

 

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1991

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1992

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1993

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1995

Honda CIVIC TYPE R (EK) 1997

Honda CIVIC TYPE R (EK) 1998

Honda CIVIC TYPE R (EP) 2001

Honda CIVIC TYPE R (EP) 2004

 

Honda INTEGRA TYPE R (DC2) 1995

Honda INTEGRA TYPE R (DC2) 1998

Honda INTEGRA TYPE R (DC2) 1999

Honda INTEGRA TYPE R (DC5) 2003

 

Honda NSX 1990

Honda NSX 1993

Honda NSX 1995

Honda NSX 1997

Honda NSX 1999

Honda NSX 2001

 

Honda NSX Type S 1997

Honda NSX Type S 1999

Honda NSX Type S 2001

 

Honda PRELUDE Type S 1996

Honda PRELUDE Type S 1998

 

Honda S2000 1999

Honda S2000 2001

Honda S2000 2004

 

Honda S2000 Type V 2000

Honda S2000 Type V 2001

Honda S2000 Type V 2003

 

Lexus GS 300 2000

Lexus GS 300 Vertex Edition (J) 2000

Lexus IS 200 1998

Lexus IS 200 (J) 1998

 

Lotus Elise 111R 2004

Lotus Elise 111S 2003

 

Lotus Esprit V8 2002

Lotus Esprit V8 GT 1998

Lotus Esprit V8 SE 1998

 

Mazda MX-5 (NA) 1989

Mazda MX-5 1.8 RS (NB, J) 1998

Mazda MX-5 1600 NR-A (NB, J) 2004

Mazda MX-5 1800 RS (NB, J) 2000

Mazda MX-5 1800 RS (NB, J) 2004

Mazda MX-5 J-Limited (NA, J) 1991

Mazda MX-5 J-Limited II (NA, J) 1993

Mazda MX-5 SR-Limited (NA, J) 1997

Mazda MX-5 S-Special Type I (NA, J) 1995

Mazda MX-5 VR-Limited (NA, J) 1995

Mazda MX-5 V-Special Type II (NA, J) 1993

 

Mazda RX-7 GT-Limited (FC, J) 1985

Mazda RX-7 GT-X (FC, J) 1990

Mazda RX-7 INFINI III (FC, J) 1990

Mazda RX-7 LM Race Car 2001

Mazda RX-7 Spirit R Type A (FD) 2002

Mazda RX-7 Type R (FD, J) 1991

Mazda RX-7 Type R (FD, J) 1993

Mazda RX-7 Type R Bathurst R (FD) 2001

Mazda RX-7 Type RS (FD) 1998

Mazda RX-7 Type RS (FD) 2000

Mazda RX-7 Type RS (FD, J) 1996

Mazda RX-7 Type R-S (FD, J) 1995

Mazda RX-7 Type RS-R (FD) 1997

Mazda RX-7 Type RZ (FD) 2000

Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1992

Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1993

Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1995

Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1996

 

Mazda RX-8 2003

Mazda RX-8 Concept (Type-I) 2001

Mazda RX-8 Concept (Type-II) 2001

Mazda RX-8 Concept LM Race Car 2001

Mazda RX-8 Type E (J) 2003

Mazda RX-8 Type S (J) 2003

 

Mitsubishi 3000GT MR (J) 1995

Mitsubishi 3000GT MR (J) 1998

Mitsubishi 3000GT SL (J) 1995

Mitsubishi 3000GT SL (J) 1996

Mitsubishi 3000GT SL (J) 1998

Mitsubishi 3000GT VR-4 (J) 1998

Mitsubishi 3000GT VR-4 Turbo (J) 1995

Mitsubishi 3000GT VR-4 Turbo (J) 1996

 

Mitsubishi FTO GP Version R 1997

Mitsubishi FTO GP Version R 1999

Mitsubishi FTO GPX 1994

Mitsubishi FTO GPX 1997

Mitsubishi FTO GPX 1999

Mitsubishi FTO GR 1994

Mitsubishi FTO GR 1997

 

Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR 1999

Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR T.M.E. 2000

Mitsubishi Lancer Evolution VI Rally Car 1999

Mitsubishi Lancer Evolution VI RS T.M.E. 2000

Mitsubishi Lancer Evolution VI RS 1999

 

Mitsubishi Lancer Evolution VII GSR 2001

Mitsubishi Lancer Evolution VII GT-A 2002

Mitsubishi Lancer Evolution VII RS 2001

 

Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR 2003

Mitsubishi Lancer Evolution VIII RS 2003

Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR GSR 2004

 

Nissan GRAN TURISMO SKYLINE GT-R 2001

Nissan GRAN TURISMO SKYLINE GT-R (PaceCar) 2001

 

Nissan SILVIA K's (S13) 1988

Nissan SILVIA K's (S13) 1991

Nissan SILVIA K's AERO (S14) 1993

 

Nissan SILVIA Q's (S13) 1988

Nissan SILVIA Q's (S13) 1991

Nissan SILVIA Q's AERO (S14) 1993

Nissan SILVIA Q's AERO (S14) 1996

 

Nissan SILVIA Spec R AERO (S15) 1999

Nissan SILVIA Spec S AERO (S15) 1999

 

Nissan SKYLINE 1500Deluxe (S50D-1) 1963

Nissan SKYLINE 2000GT-B (S54A) 1967

Nissan SKYLINE 2000GT-R (KPGC110) 1973

Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1989

Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1991

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1997

Nissan SKYLINE GT-R (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. II (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. III (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R M-spec (R34) 2001

Nissan SKYLINE GT-R M-spec Nur (R34) 2002

Nissan SKYLINE GT-R N1 (R32) 1991

Nissan SKYLINE GT-R N1 (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R32) 1993

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1997

Nissan SKYLINE GT-R V-spec (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R Vspec II (R32) 1994

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II N1 (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II Nur (R34) 2002

Nissan SKYLINE GT-R Vspec LM Limited (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R Vspec N1 (R32) 1993

Nissan SKYLINE GT-R V-spec N1 (R34) 1999

Nissan SKYLINE GTS25 Type S (R32) 1991

Nissan SKYLINE GTS-R (R31) 1987

Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1989

Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1991

Nissan SKYLINE Hard Top 2000 RS-X Turbo C (R30) 1984

Nissan SKYLINE Hard Top 2000 Turbo RS (R30) 1983

Nissan SKYLINE Hard Top 2000GT-R (KPGC10) 1970

Nissan SKYLINE SEDAN 300GT 2001

Nissan SKYLINE SEDAN 350GT-8 2002

Nissan SKYLINE Sport Coupe (BLRA-3) 1962

 

Pagani Zonda C12 2000

Pagani Zonda C12S 2000

Pagani Zonda C12S 7.3 2002

 

Renault Clio Renault Sport 2.0 16V 2002

Renault Clio Renault Sport Trophy V6 24V Race Car 2000

Renault Clio Renault Sport V6 24V 2000

Renault Clio Renault Sport V6 Phase 2 2003

 

Renault Megane 2.0 16V 2003

Renault Megane 2.0 IDE Coupe 2000

 

Subaru IMPREZA Rally Car 1999

Subaru IMPREZA Rally Car 2001

Subaru IMPREZA Rally Car 2003

Subaru IMPREZA Rally Car Prototype 2001

 

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi (GC) 1994

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi (GD, Type-II) 2002

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi spec C (GD, Type-II) 2004

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version (GD, Type-I) 2000

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version II (GC) 1995

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version III (GC) 1996

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version IV (GC) 1997

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version V (GC) 1998

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version VI (GC) 1999

 

Subaru LEGACY B4 2.0GT (4th) 2003

Subaru LEGACY B4 2.0GT specB (4th) 2003

Subaru LEGACY B4 3.0R (4th) 2003

Subaru LEGACY B4 Blitzen (3rd) 2000

Subaru LEGACY B4 RSK (3rd) 1998

 

Subaru LEGACY Touring Wagon 2.0GT (4th) 2003

Subaru LEGACY Touring Wagon 2.0GT specB (4th) 2003

 

Toyota CELICA 2000GT-FOUR (ST165) 1986

Toyota CELICA 2000GT-R (ST162) 1986

 

Toyota CELICA GT-FOUR Rally Car (ST185) 1995

Toyota CELICA GT-FOUR Rally Car (ST205) 1995

Toyota CELICA GT-FOUR RC (ST185) 1991

 

Toyota CELICA SS-II (ST202) 1997

Toyota CELICA SS-II (ZZT231) 1999

 

Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som forsøkes å bevises her? At bilene er identiske og like i GT og at ergo konklusjon Forza er best? Er det det som er sakens kjerne? Eller at stygge GT lurer folk med sin forvirrende propaganda?

 

Forza reklamerer og forøvrig med antall biler, selv om det langt fra er forskjellige biler, så de driver like fult med samme PR taktikk som GT driver med, intent forskjell der.

Lenke til kommentar

Så lenge bilen min er med i spillet så er det forsåvidt likegyldig opp det er 400 eller 900 biler i spilla fordi for mitt vedkomende ikke har noe å si om spillet er best/ikke best.

 

Vill heller se på hvordan de to utviklerne har brukt tiden sin på å få bilene til å føler virkelighetnært med tanke på simulering.

 

For å få poenget fram på en annen måte så ville jeg heller valgt spill a som hadde 400 med full skademodellering ikke bare grafisk men også spillmessig enn spill b som hadde 900 men kun grafisk skademodellering på noen modeller.

Lenke til kommentar
Så du kommer ikke til å føle deg snytt fordi det står at det er over 950 biler i spillet, men så finner du ut at endel er nesten samme bilen? :p

Avhengig av hvor nøye simuleringen av bilene er, kan det fort ende opp med å bli samme bilen. Ikke bare nesten. Aero-simuleringen (husker for øyeblikket ikke om det ble simulert i GT4) er i beste fall veldig basic. Og da får utformingen av undersiden av bilen mest trolig ikke noenting å si for hvordan bilen oppfører seg i spillet. At de endrer høyden med 12mm har heller ikke noe å si for oppførselen i spillet, da alle og enhver kommer til å stille høyden i hytt og gevær i alle tilfelle. Skal man ha med slike "viktige" endringer som 12mm heving senking fra år til år, bør man fjerne muligheten til å stille på bilene, så man ikke ødelegger den karakteristiske kjørefølelsen modellene imellom. Det er jo derfor man har med de utallige nesten like bilene, er det ikke? At de er så unike i kjørefølelsen ;)

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig som forsøkes å bevises her? At bilene er identiske og like i GT og at ergo konklusjon Forza er best? Er det det som er sakens kjerne? Eller at stygge GT lurer folk med sin forvirrende propaganda?

 

Forza reklamerer og forøvrig med antall biler, selv om det langt fra er forskjellige biler, så de driver like fult med samme PR taktikk som GT driver med, intent forskjell der.

Sakens kjerne er vel at jeg mener det er feil å sammenligne biltall mellom Forza (c.a 400) og GT5 (950+), gitt at GT5 fortsetter med samme trenden som GT4, pga. det store antallet duplikater.

 

Og ja, Forza driver med lignende markedsføring, jeg har aldri lagt skjul på dette. Det er jo noe alle spill alltid har gjort. Men igjen, poenget er at mitt inntrykk er at det er en ganske mye høyere prosentandel nesten identiske (i mine øyne unødvendige) duplikater i GT-serien, basert på tall fra GT4.

 

Jeg synes derimot at biltall (hvis over en viss grense) ikke har mye å si for spillkvaliteten.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Så lenge bilen min er med i spillet så er det forsåvidt likegyldig opp det er 400 eller 900 biler i spilla fordi for mitt vedkomende ikke har noe å si om spillet er best/ikke best.

 

Vill heller se på hvordan de to utviklerne har brukt tiden sin på å få bilene til å føler virkelighetnært med tanke på simulering.

 

For å få poenget fram på en annen måte så ville jeg heller valgt spill a som hadde 400 med full skademodellering ikke bare grafisk men også spillmessig enn spill b som hadde 900 men kun grafisk skademodellering på noen modeller.

 

Så det du sier er at du heller ville ha valgt GT5? Siden det blir skade på alle biler, både ekstern og intern.

 

Zeke: Reagerte kun på skylinelisten fordi jeg ikke gidder å sitte å finne ut av alle de bilmerkene. Har lite peiling på mange av merkene, så det blir vanskelig å bestemme seg for hvilke modeller som har så lite endringer at de ikke er nødvendige.

 

freke: hvorfor nevner du GT4? Og nei, man har mange forskjellige nesten like biler for å ha en dybde i utvalget, samtidig som det er bredde. For uansett hvordan man ser på det, antall unike biler eller ikke så har vel Gt5 et meget bra utvalg. At alle bilspillprodusenter teller antall biler, og ikke antall unike biler er vel ikke noe å ta på vei for.

 

At de endrer høyden med 12mm har heller ikke noe å si for oppførselen i spillet, da alle og enhver kommer til å stille høyden i hytt og gevær i alle tilfelle.
Beklager med da må jeg ha misforstått noe når jeg spilte GT4. Satt nemlig å lenge justerte på alt mulig av innstillinger for å få Skyline R34 Nurburing edition min til å fungere best mulig på Nurburing. Forsøkte flere høyde varianter, men fant fort ut at det å stille den for lavt ville gjøre at bilen mistet kontrollen lettere på de ujevne veiene på nurburing. Man merket at man bunnet demperene oftere, noe som gjorde at man mistet kontrollen. Bilen ble også alt for stiv, og mistet mye veigrep over de veldig ujevne plassene på banen.

 

Hva er det egentlig som forsøkes å bevises her? At bilene er identiske og like i GT og at ergo konklusjon Forza er best? Er det det som er sakens kjerne? Eller at stygge GT lurer folk med sin forvirrende propaganda?

 

Forza reklamerer og forøvrig med antall biler, selv om det langt fra er forskjellige biler, så de driver like fult med samme PR taktikk som GT driver med, intent forskjell der.

 

Er jo det at stygge GT lurer folk. Turn10 gjør det litt, mens PD gjør det mye og det er veldig veldig galt.

Lenke til kommentar
Egentlig ikke Zeke, for Forza har og flere versjoner av samme bil, så de stiller på lik linje.

Les mitt oppdaterte innlegg. begge to har duplikater, men du kan gjerne gå gjennom begge listene (GT4 og Forza 3) og se selv hvem som har flest duplikater.

 

Hvis du ikke gidder:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
GT4 har langt flere. :)
Endret av Zeke
Lenke til kommentar

Jupp og poenget er da at det er lov å gjøre det litt men ikke for mye. Noen burde kanskje tallfeste hvor mange % duplikater som er på rettsiden av loven. Forza 3 har f.eks. kanskje 5 % duplikater, så da kan vi sette grensen på 7,5%, i fall Turn10 ønsker å ha litt mer duplikater i Forza 4. Uansett så er PD over grensen og forza fans kan da sove trygt :D

Lenke til kommentar

@Zeke

Men det er jo heller ikke det som argumenteres for her, det som fremlegges er at GT har flere versjoner kontra en fremstilling at Forza ikke har noen.

 

Det er ikke noe viledene PR for GT like lite som det er villende reklame for Forza. Begge 2 spillene reklamerer med et gitt antall biler, det er ingen av dem som sier de har et gitt antall forskjellige biler.

 

Ærlig spiker, jeg ser ikke noe problem her, annet enn en eller annen vrid logikk om hvem som er best og hvem som er værst.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Jupp og poenget er da at det er lov å gjøre det litt men ikke for mye. Noen burde kanskje tallfeste hvor mange % duplikater som er på rettsiden av loven. Forza 3 har f.eks. kanskje 5 % duplikater, så da kan vi sette grensen på 7,5%, i fall Turn10 ønsker å ha litt mer duplikater i Forza 4. Uansett så er PD over grensen og forza fans kan da sove trygt :D

Det handler ikke om hva som er lovlig eller ikke. Jeg synes bare det ikke er nødvendig med så ekstremt mange og nesten identiske duplikater, spesielt når det gjerne er snakk om mindre kjente, eller i det minste ikke rene sportsbiler.

Lenke til kommentar
Beklager med da må jeg ha misforstått noe når jeg spilte GT4. Satt nemlig å lenge justerte på alt mulig av innstillinger for å få Skyline R34 Nurburing edition min til å fungere best mulig på Nurburing. Forsøkte flere høyde varianter, men fant fort ut at det å stille den for lavt ville gjøre at bilen mistet kontrollen lettere på de ujevne veiene på nurburing. Man merket at man bunnet demperene oftere, noe som gjorde at man mistet kontrollen. Bilen ble også alt for stiv, og mistet mye veigrep over de veldig ujevne plassene på banen.

I din post #616

"White Package" now available, includes white trim pieces, and white wheels, on a white car
Strut manufacturer changes
Car drops in height by 12mm (about 1/2")

Så for å beholde denne unike særegenheten bør man fjerne muligheten til å stille høyden. Stiller man bilen 12 mm høyere, har man ødelagt det som gjorde denne modellen spesiell, og samtidig nullet ut behovet for å ha den 12 mm lavere modellen med sine helt karakteristiske kjørefølelse. Da har det plutselig noe for seg med to dusin av den (omtrent) samme bilen. Hvis man må bruke en bil med mykere fjærer og høyere bakkeklaring for å kjøre Nordsløyfa. Men om man kan ta denne 12 mm lavere og bare heve den; hva er da poenget? Jeg tviler i alle tilfelle på at GT5 kommer til å være en så nøyaktig simulering av biler at de blir annerledes annet enn i teksten. Jeg synes i alle fall drivstoff forbrukk og dekk kvaliteten var noe under det man kan forvente i GT4. Og slik blir det nok i GT5 og.

Lenke til kommentar

Det som faktisk kunne ha vært gjort er om PD hadde lagt til ett valg når man f.eks. kjøpte en Nissan Skyline R34 for så å kunne bla i alle de forskjellige modellene. VSpec I og II, Nurburing edition osv osv. Det hadde fungert meget bra.

 

Jeg synes i alle fall drivstoff forbrukk og dekk kvaliteten var noe under det man kan forvente i GT4. Og slik blir det nok i GT5 og.

 

Og hvorfor tror du det? De startet jo helt på scratch med GT5, så hva som var ikke var i GT4 er vel ikke viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...