UrgeLoL Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hvor mange av disse bilene er like?? Nissan SKYLINE 1500Deluxe (S50D-1) 1963Nissan SKYLINE 2000GT-B (S54A) 1967 Nissan SKYLINE 2000GT-R (KPGC110) 1973 Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1989 Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1991 Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1995 Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1996 Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1997 Nissan SKYLINE GT-R (R34) 1999 Nissan SKYLINE GT-R (R34) 2000 Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. II (R34) 1999 Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. III (R34) 2000 Nissan SKYLINE GT-R M-spec (R34) 2001 Nissan SKYLINE GT-R M-spec Nur (R34) 2002 Nissan SKYLINE GT-R N1 (R32) 1991 Nissan SKYLINE GT-R N1 (R33) 1995 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R32) 1993 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1995 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1996 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1997 Nissan SKYLINE GT-R V-spec (R34) 1999 Nissan SKYLINE GT-R Vspec II (R32) 1994 Nissan SKYLINE GT-R V-spec II (R34) 2000 Nissan SKYLINE GT-R V-spec II N1 (R34) 2000 Nissan SKYLINE GT-R V-spec II Nur (R34) 2002 Nissan SKYLINE GT-R Vspec LM Limited (R33) 1996 Nissan SKYLINE GT-R Vspec N1 (R32) 1993 Nissan SKYLINE GT-R V-spec N1 (R34) 1999 Nissan SKYLINE GTS25 Type S (R32) 1991 Nissan SKYLINE GTS-R (R31) 1987 Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1989 Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1991 Nissan SKYLINE Hard Top 2000 RS-X Turbo C (R30) 1984 Nissan SKYLINE Hard Top 2000 Turbo RS (R30) 1983 Nissan SKYLINE Hard Top 2000GT-R (KPGC10) 1970 Nissan SKYLINE SEDAN 300GT 2001 Nissan SKYLINE SEDAN 350GT-8 2002 Nissan SKYLINE Sport Coupe (BLRA-3) 1962 Og hvor er disse bilene like? Her har vi 2 forskjellig biler, med 2 forskjellige drivverker. 2WD og 4WD er det UTROLIG stor forskjell på. Daihatsu MOVE SR-XX 2WD 1997Daihatsu MOVE SR-XX 4WD 1997 Daihatsu Storia CX 2WD 1998 Daihatsu Storia CX 4WD 1998 Du skrev også i posten under. Når det er noen år mellom er jeg og som regel enig. Da kan man ha fått nytt design/karosseri og lignende. hvorfor tar du med en masse biler som kvalifiserer de kriteriene du setter? Design/karosseri og lignende.. Er nok ikke for ingenting at PD har med f.eks. 92,94 og 98 modell av en bil, det er fordi det er store nok endringer til at de synes de burde være med. Du får sende epost til PD og fortelle dem at dette er bortkastet tid. Endret 4. november 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 En del endringer på bilen i årne 87 til 89. Mange bare synlige men flere av endringene har også endel å si for ytelsen for bilen. Tror at en ekte supra entusiast som kjøper spill muligens ville likt å ha de modellene som har endringer. Er du virkelig seriøs? "ekte supra entusiast" Så du har da punktert utifra din rett/galt tabell at jeg ikke er en Supra entusiast? Her mistet du all min god-vilje til at pratet ditt. Tror du burde slå opp i ordboka på entusiast. De punktene du har hevet frem er du vel klar over at påvirker tilnærmet ingenting i spillet? 2 ekstra hk? 2 ekstra braketter? 12 mm lavere? Ærlig talt så synes jeg du burde klare å finne på noe bedre, da det du har funnet frem er fullstendig svada, da jeg kan nesten garantere at en supra entusiast ikke vil bry seg overhodet over de forskjellene. Du visste tydeligvis ikke særlig om bilen, og har nok tilnærmet ingen erfaring om den, så frem til du prøver de to Supraene, og skjønner at de forskjellene ikke betyr noe som helst, så kan du kommer tilbake og argumentere. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) nei, stakkars. Traff man en nerve? Mente ikke at du ikke var en supra entusiast, men at en SKIKKELIG SUPRA FREAK NERD kanskje ville bry seg om endringene mellom 87 og 92. Men takk for tipsene. Da vet jeg at f.eks. 12 mm lavere høyd ikke betyr noe som helst. Endringene i gear ratioene betyr sikkert ingenting. Gudene vet hvorfor toyota brukte masse tid å penger på endringer som betydde ingenting. Du har sikkert også full oversikt over hvilke egenskaper PD putter inn i bilene i spillet, siden du vet at flere av disse endringene ikke utgjør noen forskjell i spillet. Og du snakker om at jeg snakker om ting jeg ikke har peiling på? Og du snakker plutselig for alle når du nesten garanterer at supra entusiaster ikke bryr seg om disse endringene. Endret 4. november 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Virker i grunn som at du ikke har rørt en bil i virkeligheten, bare kjørt biler på TVen din med PS3n. Kan du noe i det hele tatt om tallene i et gir ratio? På hvilket grunnlag poster du at du vet at 12mm utgjør en forskjell på slik bil? Ser ikke poenget med å diskutere med deg her lenger, da du poster intet annet enn svada. Argumentasjonen din er tørr og kjedelig, med kun innhold av hva du tror, uten erfaring overhodet. Ønsker du å fortsette så send meg en PM. Og nei, du traff ingen nerve, satt i grunn og humret for meg selv og himlet med øynene, men såklart, det du tror om alt og alle er selvsagt riktig. Endret 4. november 2009 av Scotty Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Nei har ikke regnet på hva endringen i gear ratioen faktisk utgjør så der tok du meg. Har heller ikke kjørt bilene, eneste supra jeg har testet er en 95 modell med høyreratt. Og takk det samme, argumentasjonen din består også av en masse som du tror om spillet. Siden du tror at endringer i høyden ikke betyr noe. Nå har jeg ikke like mye peiling som du har om disse bilene, men ville ikke kjøre egenskapene på bilen din endre seg noe om du senket den 12mm? Jeg merket i allefall forskjell på bilene i GT4 om man justerte på høyden. Endret 4. november 2009 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hva som er best av Forza Motorsport 3 og Gran Tourisimo 5 får vi ikke svar på før i mars 2010 og frem til da kan vi spekulere i det uendelig om hva som er best. Forøvrig så storkoser jeg meg med Forza 3 nå men vet jeg også kommer til å gjøre det fra moment som jeg putter GT5 br disken inn i min PS3. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hva som er best av Forza Motorsport 3 og Gran Tourisimo 5 får vi ikke svar på før i mars 2010 og frem til da kan vi spekulere i det uendelig om hva som er best. Forøvrig så storkoser jeg meg med Forza 3 nå men vet jeg også kommer til å gjøre det fra moment som jeg putter GT5 br disken inn i min PS3. Så du kommer ikke til å føle deg snytt fordi det står at det er over 950 biler i spillet, men så finner du ut at endel er nesten samme bilen? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hvor mange av disse bilene er like?? Ingen, hver eneste bil som blir produsert er unik. Det jeg snakker om er hvor lite forskjeller det er. Ikke et ja/nei spørsmål om de er helt 100% totalt identisk eller ikke. Jeg ser ikke nødvendigheten av å ha: 7 stk Skyline GT-R fra 1989-2000: Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1989 Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1991 Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1995 Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1996 Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1997 Nissan SKYLINE GT-R (R34) 1999 Nissan SKYLINE GT-R (R34) 2000 2 stk: GT-r M.N.P Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. II (R34) 1999 Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. III (R34) 2000 2 stk GT-R M-spec fra 2001-2002 (her vet jeg ikke hva Nur vil si) Nissan SKYLINE GT-R M-spec (R34) 2001 Nissan SKYLINE GT-R M-spec Nur (R34) 2002 5 stk. GT-R V-Spec fra 1993-1997 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R32) 1993 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1995 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1996 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1997 Nissan SKYLINE GT-R V-spec (R34) 1999 3 stk. GT-R V-spec II fra 2000-2002 Nissan SKYLINE GT-R V-spec II (R34) 2000 Nissan SKYLINE GT-R V-spec II N1 (R34) 2000 Nissan SKYLINE GT-R V-spec II Nur (R34) 2002 2 stk. GTS-t Type M med to års forskjell Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1989 Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1991 Jeg vil også tro at disse to er svært like: Nissan SKYLINE Hard Top 2000 RS-X Turbo C (R30) 1984 Nissan SKYLINE Hard Top 2000 Turbo RS (R30) 1983 Mener du virkelig at det er nødvendig med så mange forskjellige nesten helt like Skyline-modeller? Hadde det ikke gått an å ta vekk en del av de? Eller blir det i det minste feil å sammenligne den listen forskjellige biler, med f.eks. Forza 3 sin? (ja, det er duplikater her og, men ikke i nærheten av like mange) Hva som er best av Forza Motorsport 3 og Gran Tourisimo 5 får vi ikke svar på før i mars 2010 og frem til da kan vi spekulere i det uendelig om hva som er best. Forøvrig så storkoser jeg meg med Forza 3 nå men vet jeg også kommer til å gjøre det fra moment som jeg putter GT5 br disken inn i min PS3. Så du kommer ikke til å føle deg snytt fordi det står at det er over 950 biler i spillet, men så finner du ut at endel er nesten samme bilen? Jeg ville følt meg snytt hvis noen sier 950 forskjelligr biler, så viser det seg at tallet kanskje er rundt 450-500 hvis man fjerner alle duplikater som det er tre eller flere nesten helt like (se over for eksempel) av. Du reagerte også bare på Skyline, ikke noen av de andre bilene jeg også fant svært mange duplikater av. Sjekk f.eks. bare Honda sine. EDIT: Legger inn listen igjen, siden den falt vekk nederst på forige side: Daihatsu MOVE SR-XX 2WD 1997 Daihatsu MOVE SR-XX 4WD 1997 Daihatsu Storia CX 2WD 1998 Daihatsu Storia CX 4WD 1998 Fiat 500F 1965 Fiat 500L 1969 Fiat 500R 1972 Honda ACCORD Euro-R 2000 Honda ACCORD Euro-R 2002 Honda CIVIC SiR-II (EG) 1991 Honda CIVIC SiR-II (EG) 1992 Honda CIVIC SiR-II (EG) 1993 Honda CIVIC SiR-II (EG) 1995 Honda CIVIC TYPE R (EK) 1997 Honda CIVIC TYPE R (EK) 1998 Honda CIVIC TYPE R (EP) 2001 Honda CIVIC TYPE R (EP) 2004 Honda INTEGRA TYPE R (DC2) 1995 Honda INTEGRA TYPE R (DC2) 1998 Honda INTEGRA TYPE R (DC2) 1999 Honda INTEGRA TYPE R (DC5) 2003 Honda NSX 1990 Honda NSX 1993 Honda NSX 1995 Honda NSX 1997 Honda NSX 1999 Honda NSX 2001 Honda NSX Type S 1997 Honda NSX Type S 1999 Honda NSX Type S 2001 Honda PRELUDE Type S 1996 Honda PRELUDE Type S 1998 Honda S2000 1999 Honda S2000 2001 Honda S2000 2004 Honda S2000 Type V 2000 Honda S2000 Type V 2001 Honda S2000 Type V 2003 Lexus GS 300 2000 Lexus GS 300 Vertex Edition (J) 2000 Lexus IS 200 1998 Lexus IS 200 (J) 1998 Lotus Elise 111R 2004 Lotus Elise 111S 2003 Lotus Esprit V8 2002 Lotus Esprit V8 GT 1998 Lotus Esprit V8 SE 1998 Mazda MX-5 (NA) 1989 Mazda MX-5 1.8 RS (NB, J) 1998 Mazda MX-5 1600 NR-A (NB, J) 2004 Mazda MX-5 1800 RS (NB, J) 2000 Mazda MX-5 1800 RS (NB, J) 2004 Mazda MX-5 J-Limited (NA, J) 1991 Mazda MX-5 J-Limited II (NA, J) 1993 Mazda MX-5 SR-Limited (NA, J) 1997 Mazda MX-5 S-Special Type I (NA, J) 1995 Mazda MX-5 VR-Limited (NA, J) 1995 Mazda MX-5 V-Special Type II (NA, J) 1993 Mazda RX-7 GT-Limited (FC, J) 1985 Mazda RX-7 GT-X (FC, J) 1990 Mazda RX-7 INFINI III (FC, J) 1990 Mazda RX-7 LM Race Car 2001 Mazda RX-7 Spirit R Type A (FD) 2002 Mazda RX-7 Type R (FD, J) 1991 Mazda RX-7 Type R (FD, J) 1993 Mazda RX-7 Type R Bathurst R (FD) 2001 Mazda RX-7 Type RS (FD) 1998 Mazda RX-7 Type RS (FD) 2000 Mazda RX-7 Type RS (FD, J) 1996 Mazda RX-7 Type R-S (FD, J) 1995 Mazda RX-7 Type RS-R (FD) 1997 Mazda RX-7 Type RZ (FD) 2000 Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1992 Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1993 Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1995 Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1996 Mazda RX-8 2003 Mazda RX-8 Concept (Type-I) 2001 Mazda RX-8 Concept (Type-II) 2001 Mazda RX-8 Concept LM Race Car 2001 Mazda RX-8 Type E (J) 2003 Mazda RX-8 Type S (J) 2003 Mitsubishi 3000GT MR (J) 1995 Mitsubishi 3000GT MR (J) 1998 Mitsubishi 3000GT SL (J) 1995 Mitsubishi 3000GT SL (J) 1996 Mitsubishi 3000GT SL (J) 1998 Mitsubishi 3000GT VR-4 (J) 1998 Mitsubishi 3000GT VR-4 Turbo (J) 1995 Mitsubishi 3000GT VR-4 Turbo (J) 1996 Mitsubishi FTO GP Version R 1997 Mitsubishi FTO GP Version R 1999 Mitsubishi FTO GPX 1994 Mitsubishi FTO GPX 1997 Mitsubishi FTO GPX 1999 Mitsubishi FTO GR 1994 Mitsubishi FTO GR 1997 Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR 1999 Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR T.M.E. 2000 Mitsubishi Lancer Evolution VI Rally Car 1999 Mitsubishi Lancer Evolution VI RS T.M.E. 2000 Mitsubishi Lancer Evolution VI RS 1999 Mitsubishi Lancer Evolution VII GSR 2001 Mitsubishi Lancer Evolution VII GT-A 2002 Mitsubishi Lancer Evolution VII RS 2001 Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR 2003 Mitsubishi Lancer Evolution VIII RS 2003 Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR GSR 2004 Nissan GRAN TURISMO SKYLINE GT-R 2001 Nissan GRAN TURISMO SKYLINE GT-R (PaceCar) 2001 Nissan SILVIA K's (S13) 1988 Nissan SILVIA K's (S13) 1991 Nissan SILVIA K's AERO (S14) 1993 Nissan SILVIA Q's (S13) 1988 Nissan SILVIA Q's (S13) 1991 Nissan SILVIA Q's AERO (S14) 1993 Nissan SILVIA Q's AERO (S14) 1996 Nissan SILVIA Spec R AERO (S15) 1999 Nissan SILVIA Spec S AERO (S15) 1999 Nissan SKYLINE 1500Deluxe (S50D-1) 1963 Nissan SKYLINE 2000GT-B (S54A) 1967 Nissan SKYLINE 2000GT-R (KPGC110) 1973 Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1989 Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1991 Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1995 Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1996 Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1997 Nissan SKYLINE GT-R (R34) 1999 Nissan SKYLINE GT-R (R34) 2000 Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. II (R34) 1999 Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. III (R34) 2000 Nissan SKYLINE GT-R M-spec (R34) 2001 Nissan SKYLINE GT-R M-spec Nur (R34) 2002 Nissan SKYLINE GT-R N1 (R32) 1991 Nissan SKYLINE GT-R N1 (R33) 1995 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R32) 1993 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1995 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1996 Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1997 Nissan SKYLINE GT-R V-spec (R34) 1999 Nissan SKYLINE GT-R Vspec II (R32) 1994 Nissan SKYLINE GT-R V-spec II (R34) 2000 Nissan SKYLINE GT-R V-spec II N1 (R34) 2000 Nissan SKYLINE GT-R V-spec II Nur (R34) 2002 Nissan SKYLINE GT-R Vspec LM Limited (R33) 1996 Nissan SKYLINE GT-R Vspec N1 (R32) 1993 Nissan SKYLINE GT-R V-spec N1 (R34) 1999 Nissan SKYLINE GTS25 Type S (R32) 1991 Nissan SKYLINE GTS-R (R31) 1987 Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1989 Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1991 Nissan SKYLINE Hard Top 2000 RS-X Turbo C (R30) 1984 Nissan SKYLINE Hard Top 2000 Turbo RS (R30) 1983 Nissan SKYLINE Hard Top 2000GT-R (KPGC10) 1970 Nissan SKYLINE SEDAN 300GT 2001 Nissan SKYLINE SEDAN 350GT-8 2002 Nissan SKYLINE Sport Coupe (BLRA-3) 1962 Pagani Zonda C12 2000 Pagani Zonda C12S 2000 Pagani Zonda C12S 7.3 2002 Renault Clio Renault Sport 2.0 16V 2002 Renault Clio Renault Sport Trophy V6 24V Race Car 2000 Renault Clio Renault Sport V6 24V 2000 Renault Clio Renault Sport V6 Phase 2 2003 Renault Megane 2.0 16V 2003 Renault Megane 2.0 IDE Coupe 2000 Subaru IMPREZA Rally Car 1999 Subaru IMPREZA Rally Car 2001 Subaru IMPREZA Rally Car 2003 Subaru IMPREZA Rally Car Prototype 2001 Subaru IMPREZA Sedan WRX STi (GC) 1994 Subaru IMPREZA Sedan WRX STi (GD, Type-II) 2002 Subaru IMPREZA Sedan WRX STi spec C (GD, Type-II) 2004 Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version (GD, Type-I) 2000 Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version II (GC) 1995 Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version III (GC) 1996 Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version IV (GC) 1997 Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version V (GC) 1998 Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version VI (GC) 1999 Subaru LEGACY B4 2.0GT (4th) 2003 Subaru LEGACY B4 2.0GT specB (4th) 2003 Subaru LEGACY B4 3.0R (4th) 2003 Subaru LEGACY B4 Blitzen (3rd) 2000 Subaru LEGACY B4 RSK (3rd) 1998 Subaru LEGACY Touring Wagon 2.0GT (4th) 2003 Subaru LEGACY Touring Wagon 2.0GT specB (4th) 2003 Toyota CELICA 2000GT-FOUR (ST165) 1986 Toyota CELICA 2000GT-R (ST162) 1986 Toyota CELICA GT-FOUR Rally Car (ST185) 1995 Toyota CELICA GT-FOUR Rally Car (ST205) 1995 Toyota CELICA GT-FOUR RC (ST185) 1991 Toyota CELICA SS-II (ST202) 1997 Toyota CELICA SS-II (ZZT231) 1999 Endret 4. november 2009 av Zeke Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hva er det egentlig som forsøkes å bevises her? At bilene er identiske og like i GT og at ergo konklusjon Forza er best? Er det det som er sakens kjerne? Eller at stygge GT lurer folk med sin forvirrende propaganda? Forza reklamerer og forøvrig med antall biler, selv om det langt fra er forskjellige biler, så de driver like fult med samme PR taktikk som GT driver med, intent forskjell der. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Så lenge bilen min er med i spillet så er det forsåvidt likegyldig opp det er 400 eller 900 biler i spilla fordi for mitt vedkomende ikke har noe å si om spillet er best/ikke best. Vill heller se på hvordan de to utviklerne har brukt tiden sin på å få bilene til å føler virkelighetnært med tanke på simulering. For å få poenget fram på en annen måte så ville jeg heller valgt spill a som hadde 400 med full skademodellering ikke bare grafisk men også spillmessig enn spill b som hadde 900 men kun grafisk skademodellering på noen modeller. Lenke til kommentar
freke Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Så du kommer ikke til å føle deg snytt fordi det står at det er over 950 biler i spillet, men så finner du ut at endel er nesten samme bilen? Avhengig av hvor nøye simuleringen av bilene er, kan det fort ende opp med å bli samme bilen. Ikke bare nesten. Aero-simuleringen (husker for øyeblikket ikke om det ble simulert i GT4) er i beste fall veldig basic. Og da får utformingen av undersiden av bilen mest trolig ikke noenting å si for hvordan bilen oppfører seg i spillet. At de endrer høyden med 12mm har heller ikke noe å si for oppførselen i spillet, da alle og enhver kommer til å stille høyden i hytt og gevær i alle tilfelle. Skal man ha med slike "viktige" endringer som 12mm heving senking fra år til år, bør man fjerne muligheten til å stille på bilene, så man ikke ødelegger den karakteristiske kjørefølelsen modellene imellom. Det er jo derfor man har med de utallige nesten like bilene, er det ikke? At de er så unike i kjørefølelsen Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Hva er det egentlig som forsøkes å bevises her? At bilene er identiske og like i GT og at ergo konklusjon Forza er best? Er det det som er sakens kjerne? Eller at stygge GT lurer folk med sin forvirrende propaganda? Forza reklamerer og forøvrig med antall biler, selv om det langt fra er forskjellige biler, så de driver like fult med samme PR taktikk som GT driver med, intent forskjell der. Sakens kjerne er vel at jeg mener det er feil å sammenligne biltall mellom Forza (c.a 400) og GT5 (950+), gitt at GT5 fortsetter med samme trenden som GT4, pga. det store antallet duplikater. Og ja, Forza driver med lignende markedsføring, jeg har aldri lagt skjul på dette. Det er jo noe alle spill alltid har gjort. Men igjen, poenget er at mitt inntrykk er at det er en ganske mye høyere prosentandel nesten identiske (i mine øyne unødvendige) duplikater i GT-serien, basert på tall fra GT4. Jeg synes derimot at biltall (hvis over en viss grense) ikke har mye å si for spillkvaliteten. Endret 4. november 2009 av Zeke Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Så lenge bilen min er med i spillet så er det forsåvidt likegyldig opp det er 400 eller 900 biler i spilla fordi for mitt vedkomende ikke har noe å si om spillet er best/ikke best. Vill heller se på hvordan de to utviklerne har brukt tiden sin på å få bilene til å føler virkelighetnært med tanke på simulering. For å få poenget fram på en annen måte så ville jeg heller valgt spill a som hadde 400 med full skademodellering ikke bare grafisk men også spillmessig enn spill b som hadde 900 men kun grafisk skademodellering på noen modeller. Så det du sier er at du heller ville ha valgt GT5? Siden det blir skade på alle biler, både ekstern og intern. Zeke: Reagerte kun på skylinelisten fordi jeg ikke gidder å sitte å finne ut av alle de bilmerkene. Har lite peiling på mange av merkene, så det blir vanskelig å bestemme seg for hvilke modeller som har så lite endringer at de ikke er nødvendige. freke: hvorfor nevner du GT4? Og nei, man har mange forskjellige nesten like biler for å ha en dybde i utvalget, samtidig som det er bredde. For uansett hvordan man ser på det, antall unike biler eller ikke så har vel Gt5 et meget bra utvalg. At alle bilspillprodusenter teller antall biler, og ikke antall unike biler er vel ikke noe å ta på vei for. At de endrer høyden med 12mm har heller ikke noe å si for oppførselen i spillet, da alle og enhver kommer til å stille høyden i hytt og gevær i alle tilfelle. Beklager med da må jeg ha misforstått noe når jeg spilte GT4. Satt nemlig å lenge justerte på alt mulig av innstillinger for å få Skyline R34 Nurburing edition min til å fungere best mulig på Nurburing. Forsøkte flere høyde varianter, men fant fort ut at det å stille den for lavt ville gjøre at bilen mistet kontrollen lettere på de ujevne veiene på nurburing. Man merket at man bunnet demperene oftere, noe som gjorde at man mistet kontrollen. Bilen ble også alt for stiv, og mistet mye veigrep over de veldig ujevne plassene på banen. Hva er det egentlig som forsøkes å bevises her? At bilene er identiske og like i GT og at ergo konklusjon Forza er best? Er det det som er sakens kjerne? Eller at stygge GT lurer folk med sin forvirrende propaganda? Forza reklamerer og forøvrig med antall biler, selv om det langt fra er forskjellige biler, så de driver like fult med samme PR taktikk som GT driver med, intent forskjell der. Er jo det at stygge GT lurer folk. Turn10 gjør det litt, mens PD gjør det mye og det er veldig veldig galt. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Egentlig ikke Zeke, for Forza har og flere versjoner av samme bil, så de stiller på lik linje. @Urge: Lol Minner meg om Mrs Lovejoy i The simpsons: Will someone please think of the children. Endret 4. november 2009 av Bear^ Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Egentlig ikke Zeke, for Forza har og flere versjoner av samme bil, så de stiller på lik linje. Les mitt oppdaterte innlegg. begge to har duplikater, men du kan gjerne gå gjennom begge listene (GT4 og Forza 3) og se selv hvem som har flest duplikater. Hvis du ikke gidder: Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor GT4 har langt flere. Endret 4. november 2009 av Zeke Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jupp og poenget er da at det er lov å gjøre det litt men ikke for mye. Noen burde kanskje tallfeste hvor mange % duplikater som er på rettsiden av loven. Forza 3 har f.eks. kanskje 5 % duplikater, så da kan vi sette grensen på 7,5%, i fall Turn10 ønsker å ha litt mer duplikater i Forza 4. Uansett så er PD over grensen og forza fans kan da sove trygt Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) @Zeke Men det er jo heller ikke det som argumenteres for her, det som fremlegges er at GT har flere versjoner kontra en fremstilling at Forza ikke har noen. Det er ikke noe viledene PR for GT like lite som det er villende reklame for Forza. Begge 2 spillene reklamerer med et gitt antall biler, det er ingen av dem som sier de har et gitt antall forskjellige biler. Ærlig spiker, jeg ser ikke noe problem her, annet enn en eller annen vrid logikk om hvem som er best og hvem som er værst. Endret 4. november 2009 av Bear^ Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jupp og poenget er da at det er lov å gjøre det litt men ikke for mye. Noen burde kanskje tallfeste hvor mange % duplikater som er på rettsiden av loven. Forza 3 har f.eks. kanskje 5 % duplikater, så da kan vi sette grensen på 7,5%, i fall Turn10 ønsker å ha litt mer duplikater i Forza 4. Uansett så er PD over grensen og forza fans kan da sove trygt Det handler ikke om hva som er lovlig eller ikke. Jeg synes bare det ikke er nødvendig med så ekstremt mange og nesten identiske duplikater, spesielt når det gjerne er snakk om mindre kjente, eller i det minste ikke rene sportsbiler. Lenke til kommentar
freke Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Beklager med da må jeg ha misforstått noe når jeg spilte GT4. Satt nemlig å lenge justerte på alt mulig av innstillinger for å få Skyline R34 Nurburing edition min til å fungere best mulig på Nurburing. Forsøkte flere høyde varianter, men fant fort ut at det å stille den for lavt ville gjøre at bilen mistet kontrollen lettere på de ujevne veiene på nurburing. Man merket at man bunnet demperene oftere, noe som gjorde at man mistet kontrollen. Bilen ble også alt for stiv, og mistet mye veigrep over de veldig ujevne plassene på banen. I din post #616 "White Package" now available, includes white trim pieces, and white wheels, on a white car Strut manufacturer changes Car drops in height by 12mm (about 1/2") Så for å beholde denne unike særegenheten bør man fjerne muligheten til å stille høyden. Stiller man bilen 12 mm høyere, har man ødelagt det som gjorde denne modellen spesiell, og samtidig nullet ut behovet for å ha den 12 mm lavere modellen med sine helt karakteristiske kjørefølelse. Da har det plutselig noe for seg med to dusin av den (omtrent) samme bilen. Hvis man må bruke en bil med mykere fjærer og høyere bakkeklaring for å kjøre Nordsløyfa. Men om man kan ta denne 12 mm lavere og bare heve den; hva er da poenget? Jeg tviler i alle tilfelle på at GT5 kommer til å være en så nøyaktig simulering av biler at de blir annerledes annet enn i teksten. Jeg synes i alle fall drivstoff forbrukk og dekk kvaliteten var noe under det man kan forvente i GT4. Og slik blir det nok i GT5 og. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det som faktisk kunne ha vært gjort er om PD hadde lagt til ett valg når man f.eks. kjøpte en Nissan Skyline R34 for så å kunne bla i alle de forskjellige modellene. VSpec I og II, Nurburing edition osv osv. Det hadde fungert meget bra. Jeg synes i alle fall drivstoff forbrukk og dekk kvaliteten var noe under det man kan forvente i GT4. Og slik blir det nok i GT5 og. Og hvorfor tror du det? De startet jo helt på scratch med GT5, så hva som var ikke var i GT4 er vel ikke viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå