Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir vel en illusjon, etter som man ikke får undersøkt og analysert når ting beveger seg. Som du forklarte tidligere, så vil man fortsatt ikke se Angelina Jolies rynker fra 1 meters avstand, hvis hun løper forbi deg. ^^

 

Det er eneste logikken jeg ser. Motion blur ødelegger jo mer eller mindre alle teksturene.

Lenke til kommentar
Hvordan kan de egentlig se bedre ut i motion enn i screenshots, pga. motion blur? Ser ikke helt det tekniske her.

Dynamiske effekter kommer ikke så godt frem i stillbilder. Tenk deg f.eks et spill med global illumination og et spill som baserer seg tungt på innbakte/statiske skygger og lys. Sett at resten var på samme nivå, hvilket hadde sett bedre ut i bevegelse.

 

Forza 3 er dog et spill uten mange dynamiske effekter, men det kan nevnes at motion bluringen ser bedre ut i bevegelse ja, samt den fossen på det ene bildet hadde sett bedre ut i bevegelse. Ellers syns jeg ting som trær og busker ser bedre ut i bevelgse, altså jeg syns det ser mer riktig ut i bevegelse i forhold til den virkelige verden enn hva det gjør når det står stille. Noe det nok har blitt designet for å gjøre.

Lenke til kommentar
Hvordan kan de egentlig se bedre ut i motion enn i screenshots, pga. motion blur? Ser ikke helt det tekniske her.

 

Det kan være mange forskjellige effekter som forsvinner.

Her er ett eksempel, når Dopefish fra Beyond3D prøvde å ta screenshots av GT Mobile (på PSP), de ble mye styggere enn hva han så på spillet.

 

I looked into it more and saw that it is blending frames together.

 

I paused the game so everything was static, and I had noticed a slight flicker. You don't notice it when you're playing the game because everything is moving, but when the scene is still it stands out.

 

When I would take screenshots, the AA that I saw would disappear momentarily while it captured the scene. This got me thinking that I could capture the flicker. While paused, I simply kept taking screenshot after screenshot. Once that was done I went and compared the shots and saw that there were two slightly different scenes.

 

1_frame1.png1_frame2.png

 

2_frame1.png2_frame2.png

 

These two frames look almost identical when lined up like they are here. However, open them in different tabs (or in any image viewer) and compare them. You will see the difference.

 

 

Anyway, since there was a difference, I took one frame and placed it over the other one with 50% opacity, and these were my results:

 

1_frames_combined.png2_frames_combined.png

 

You can see the blending that it does and it makes many of the edges look smoother. This is what you actually see when you're playing the game.

 

It definitely increases the looks of the game and removes a lot of aliasing. Sony should have did this when releasing shots of the game so it would look more appealing as many of the complaints people had were about the aliasing.

 

Som du ser så er de nederste bildene mere representativ av ingame-bildet, istedenfor de bildene over som er tatt med screenshot-funksjonen. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
dette er komprimerte filer som er lasta opp fra ingame av users på forumet, ser mye bedre ut ingame :p

 

og hva så? er forza noe dårligere av denn grunn?

Hahaha.

Du postet selvfølgelig bildene for å vise hvor bra Forza 3 ser ut i forhold til GT5, og så spør du hvorfor spillet er dårligere fordi det har dårligere grafikk?

 

 

eh nei? jeg posta det for å vise hvor bra FM3 ser ut. Er du som har et behov for å hevde ventespillet ditt over en released tittel.

 

skal vi liksom begynne å bashe GT5 fordi de har planer om å gi ut FM4? eller GT5 er jo ingenting pga polycounten i GT6 blir jo myye høyere :roll: , noe må man kanskje ha å gjøre mens man venter...

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
dette er komprimerte filer som er lasta opp fra ingame av users på forumet, ser mye bedre ut ingame :p

 

og hva så? er forza noe dårligere av denn grunn?

Hahaha.

Du postet selvfølgelig bildene for å vise hvor bra Forza 3 ser ut i forhold til GT5, og så spør du hvorfor spillet er dårligere fordi det har dårligere grafikk?

 

 

eh nei? jeg posta det for å vise hvor bra FM3 ser ut. Er du som har et behov for å hevde ventespillet ditt over en released tittel.

 

skal vi liksom begynne å bashe GT5 fordi de har planer om å gi ut FM4? eller GT5 er jo ingenting pga polycounten i GT6 blir jo myye høyere :roll: , noe må man kanskje ha å gjøre mens man venter...

lol hva er det dere diskuterer nå?

 

litt eyecandy til gt5 leiern

Tenkte du mente at Forza 3 var overlegent GT5 graftisk sett når du skrev dette. Spesiellt siden du presiserte med "eyecandy". En ganske åpenbar misforståelse om jeg får si det selv.

Hadde jeg visst at siktet til det faktum at GT5 ikke har blitt lansert enda, hadde jeg kanskje ikke syntes det var så morsomt.

 

Og vi vet jo allerede at GT5 kommer til å ha bedre grafikk, så det er ikke noe å diskutere.

Hadde håpet jeg kunne vise deg at du tok litt feil, men du var vel bare ute å godte deg over at spillet "vårt" ikke har kommet ut enda.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
dette er komprimerte filer som er lasta opp fra ingame av users på forumet, ser mye bedre ut ingame :p

 

og hva så? er forza noe dårligere av denn grunn?

Hahaha.

Du postet selvfølgelig bildene for å vise hvor bra Forza 3 ser ut i forhold til GT5, og så spør du hvorfor spillet er dårligere fordi det har dårligere grafikk?

 

 

eh nei? jeg posta det for å vise hvor bra FM3 ser ut. Er du som har et behov for å hevde ventespillet ditt over en released tittel.

 

skal vi liksom begynne å bashe GT5 fordi de har planer om å gi ut FM4? eller GT5 er jo ingenting pga polycounten i GT6 blir jo myye høyere :roll: , noe må man kanskje ha å gjøre mens man venter...

lol hva er det dere diskuterer nå?

 

litt eyecandy til gt5 leiern

Tenkte du mente at Forza 3 var overlegent GT5 graftisk sett når du skrev dette. Spesiellt siden du presiserte med "eyecandy". En ganske åpenbar misforståelse om jeg får si det selv.

Hadde jeg visst at siktet til det faktum at GT5 ikke har blitt lansert enda, hadde jeg kanskje ikke syntes det var så morsomt.

 

Og vi vet jo allerede at GT5 kommer til å ha bedre grafikk, så det er ikke noe å diskutere.

Hadde håpet jeg kunne vise deg at du tok litt feil, men du var vel bare ute å godte deg over at spillet "vårt" ikke har kommet ut enda.

 

 

Nope godter meg ikke over at gt5 ikke har kommet ut, synes det er for jævlig hvor lenge de har latt oss vente. Tro meg det hadde ligget en kopi av spillet hjemme hos meg hvis det hadde hatt release til når de lovet det. Grunnen til at jeg posta bildene var at mange av de ser veldig bra ut, og det har vært så mye flaming av fm3 pga grafikken som visstnok skulle være så dårlig, så jeg synes det var gøy å poste hva vi faktisk sitter å gamer om dagen. Jeg hater ikke GT5, og unner fansa alt godt, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

De gav oss ihvertfall inntrykket av at dette nesten skulle være en release tittel, og et påskudd for å selge ps3-maskiner til gt fansen. Nei jeg har ingen kilder, men jeg øsnak meg jo ps3 mens vi gikk å venta på bluray tabben sony begikk. Å skryte av en kommende tittel før release av en konsoll, men så ikke slippe det før konsollen etter min og mange andres mening er utdatert er ikke holdbart.

 

sålangt har de sluppet en demo man må betale for. dårlig gjort mot lojale fans...

Lenke til kommentar
De gav oss ihvertfall inntrykket av at dette nesten skulle være en release tittel, og et påskudd for å selge ps3-maskiner til gt fansen. Nei jeg har ingen kilder, men jeg øsnak meg jo ps3 mens vi gikk å venta på bluray tabben sony begikk. Å skryte av en kommende tittel før release av en konsoll, men så ikke slippe det før konsollen etter min og mange andres mening er utdatert er ikke holdbart.

 

sålangt har de sluppet en demo man må betale for. dårlig gjort mot lojale fans...

Gran turismo 4 ble sluppet i 2005. Ps3 kom i 2006. Forventet du virkelig at de skulle lansere et såpass dyrt og innholdsrikt spill med 1 års utviklingstid?

Ærlig talt... Selv halvdårlige fps tar flere år å utvikle.

 

Gran turismo prolouge kom i 2008, de forventa lansering i 2009, så det har blitt utsatt en stund ja, er enig i det.

 

Er da alltids spill å spille imens, skjønner ikke hvorfor folk skal være så skuffet. Den som venter på noe godt sier jeg bare..

 

Er få som klager på at spill som starcraft 2 har hatt 9-10 år utviklingstid iforhold til de som syter om GT5.

Lenke til kommentar

det er nok fordi det er flere alternativer på RTS fronten enn det er på realistisk bilsim. Hvis du ser bort i fra blodseriøse race-simulatorer er det bare forza og gt som er realistisk alternativer for meg som liker å herje med vanlige biler. At GT4 skuffet til DE GRADER, gjorde at vi må gå tilbake til gt3 for å finne en seriøs konkurrent til forza spillene. Uten multiplayer og ps2 grafikk må denne dessverre ses på som utdatert og da sitter fansa der som ikke har 360 og venter...og venter... og venter. Sett flere folk på jobben så spillet blir released mens konsollen ihvertfall kan ses på som delvis up to date.

Lenke til kommentar
det er nok fordi det er flere alternativer på RTS fronten enn det er på realistisk bilsim. Hvis du ser bort i fra blodseriøse race-simulatorer er det bare forza og gt som er realistisk alternativer for meg som liker å herje med vanlige biler. At GT4 skuffet til DE GRADER, gjorde at vi må gå tilbake til gt3 for å finne en seriøs konkurrent til forza spillene. Uten multiplayer og ps2 grafikk må denne dessverre ses på som utdatert og da sitter fansa der som ikke har 360 og venter...og venter... og venter. Sett flere folk på jobben så spillet blir released mens konsollen ihvertfall kan ses på som delvis up to date.

Vel, veldig ulogisk det siste du skriver. 360 er en eldre konsoll enn det ps3 er (1 år), og forza 3 kjører på eldre hardware enn det GT5 kommer til å gjøre med ps3 (med tanke på at det kommer i mars). Så du mener at Forza 3 kjører på en konsoll som bare delvis kan sees på som "up to date"?

Eller er det en liten fanboy og lurer under skinnet ditt? =)

 

Skjønner ikke helt hvorfor du klager så på utsettingen av spillet, når du selv ikke likte GT4 engang. Virker som om forza er serien for deg.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Flere innlegg (samt kommentarer) er fjernet grunnet provokasjoner, personkarateristikker og OT. Det er et kontroversielt disksusjonstema vi tar opp i denne tråden, og da forventer jeg en viss saklighet i innleggene også. Innlegg som ikke lever opp til dette risikerer å bli fjernet.

 

Tråden bevegde seg også i retning av OT. Det er helt greit å ta opp GT5 sin lange utviklingstid kontra tiden Turn 10 bruker. Derimot ser jeg ikke relevansen i hvor mange ganger noen av spillene har blitt "utsatt" (jeg skriver det i hermetegn) eller hvor mye "løgn" som serveres av utviklerne. Mitt råd til dere er å fokusere på hva spillene leverer og oppfattes som, hva man så måtte mene om Polyphnoy, Turn 10, konsollene osv er av mindre interesse for trådens tema.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...