Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner du ikke til alle funksjonene i spillet, kan det bli litt vanskelig å føre en diskusjon om det ja. Men for å si det slik; jeg husker hvor mye reduksjon i pengepremiene man fikk. Ikke noen reduksjon. Vant man bil i løpet, fikk man jaggu bilen og. Men som sagt, noen av oss har spillt det mer enn andre he he

Lenke til kommentar
Men hvorfor tror du ikke at photomode til gt5 kommer til å bli så bra som de bildene pd legger ut? De har jo sagt at kvaliteten kommer til å bli minimum 8mp.

Kom over denne posten nå når jeg bladde litt i tråden, og måtte bare kommentere: Kvalitet har ingenting med oppløsning å gjøre.

 

Til Cuz: Det har vært den generelle trenden i denne tråden som har fått meg til å mene det. For eksempel pga. poster som de under. Joda, du avfeier det en del poster senere som en "spøk", noe som er vannvittig lite trolig, og uansett om det var en spøk, så viser det hvor villig du er til å pirke på selv den minste detalj når det kommer til Forza, men når det kommer til GT5, så er alt positivt, uansett hva.

 

 

“Forza 3 is easily outclassed by the excellent damage modeling of DiRT 2 and even Need for Speed: Shift. Specifically, cars tend to sport the same generic “scratch” and “scuff” textures when they’re hit, and dent deforming seems limited, as well.” – 1up

 

“For a game so dedicated to all things automotive to slip in the cockpit is seriously disappointing, and part of what I see as a larger problem with presentation.” – Gamespy

 

“The achievements in Forza 3 are frankly quite boring. Easy, but super boring.” – Xbox 360 Achievements

 

“The game comes with a second disc filled with 100 more cars and 29 new tracks. That’s nice. However, it requires a 2GB install. Those without HDs are screwed…” – Games Radar

 

“Visual car damage might also be an issue for some, with the damage model used here nowhere near as dynamic as that found in the likes of Burnout Paradise or DIRT 2″ – VideoGamer

 

“Cockpit views are modeled for each car, but they aren’t quite as stunning as in Need for Speed SHIFT.” – GameTrailers

 

“The car interiors too, disappointingly, look a bit too grey and plastic-y. Forza 3 certainly doesn’t live up to Gran Turismo in the in-game visual stakes.” – CVG

 

lol as, cuz prøver desperat å rakke ned på Forza 3 :p , NOE må han jo gjøre mens han fortsetter å vente på gt5 :D

 

det eneste som står der som er av relevans sålenge du ikke er 9 år gammel og bruker biler til kræsjing er at interiørene er litt uskarpe og mindre detaljerte.

 

way to go!

 

post-123826-1255724365.gif

post-123826-1255724405.gif

 

 

Lenke til kommentar
Kjenner du ikke til alle funksjonene i spillet, kan det bli litt vanskelig å føre en diskusjon om det ja. Men for å si det slik; jeg husker hvor mye reduksjon i pengepremiene man fikk. Ikke noen reduksjon. Vant man bil i løpet, fikk man jaggu bilen og. Men som sagt, noen av oss har spillt det mer enn andre he he

 

Kjenner ikke til funksjonen du diktet opp, nei.

Lenke til kommentar
The new B-Spec mode puts players in the place of a racing crew chief: telling the driver how aggressively to drive, when to pass, and mandating pit stops (by monitoring tire wear and fuel level). The speed of the time in the race can be increased up to 3x, allowing for Endurance races to be completed in less time than would take in A-Spec mode. The 3x feature, however, must be turned on after every pit stop because it resets to normal time.

 

Fra Wikipedia.

Har bare prøvd spillet i butikk, men regner med at det er dette det er snakk om.

Lenke til kommentar

Korrekt. Så i PDs spill kan man stoppe tiden, kjøre tiden tilbake og få tiden til å gå raskere. Man kan jo spørre seg hvilken type biler de prøver å simulere. Sitter man i rushtrafikken, og kan få trafikken til å gå 3 ganger raskere ville det sikkert være veldig flott. Men særlig realistisk er det vel ikke ;)

Lenke til kommentar
Men hvorfor tror du ikke at photomode til gt5 kommer til å bli så bra som de bildene pd legger ut? De har jo sagt at kvaliteten kommer til å bli minimum 8mp.

Kom over denne posten nå når jeg bladde litt i tråden, og måtte bare kommentere: Kvalitet har ingenting med oppløsning å gjøre.

 

Til Cuz: Det har vært den generelle trenden i denne tråden som har fått meg til å mene det. For eksempel pga. poster som de under. Joda, du avfeier det en del poster senere som en "spøk", noe som er vannvittig lite trolig, og uansett om det var en spøk, så viser det hvor villig du er til å pirke på selv den minste detalj når det kommer til Forza, men når det kommer til GT5, så er alt positivt, uansett hva.

 

 

“Forza 3 is easily outclassed by the excellent damage modeling of DiRT 2 and even Need for Speed: Shift. Specifically, cars tend to sport the same generic “scratch” and “scuff” textures when they’re hit, and dent deforming seems limited, as well.” – 1up

 

“For a game so dedicated to all things automotive to slip in the cockpit is seriously disappointing, and part of what I see as a larger problem with presentation.” – Gamespy

 

“The achievements in Forza 3 are frankly quite boring. Easy, but super boring.” – Xbox 360 Achievements

 

“The game comes with a second disc filled with 100 more cars and 29 new tracks. That’s nice. However, it requires a 2GB install. Those without HDs are screwed…” – Games Radar

 

“Visual car damage might also be an issue for some, with the damage model used here nowhere near as dynamic as that found in the likes of Burnout Paradise or DIRT 2″ – VideoGamer

 

“Cockpit views are modeled for each car, but they aren’t quite as stunning as in Need for Speed SHIFT.” – GameTrailers

 

“The car interiors too, disappointingly, look a bit too grey and plastic-y. Forza 3 certainly doesn’t live up to Gran Turismo in the in-game visual stakes.” – CVG

 

lol as, cuz prøver desperat å rakke ned på Forza 3 :p , NOE må han jo gjøre mens han fortsetter å vente på gt5 :D

 

det eneste som står der som er av relevans sålenge du ikke er 9 år gammel og bruker biler til kræsjing er at interiørene er litt uskarpe og mindre detaljerte.

 

way to go!

 

post-123826-1255724365.gif

post-123826-1255724405.gif

 

 

 

Hva mener du med at det er vanvittig lite trolig? At jeg var seriøs om at forza 3 var så dårlig som de bildene jeg trakk fram?

Det var ihvertfall ikke intensjonen min, håpet folk forstod det. Og dette var den eneste posten jeg mente å være useriøs om.

 

Den andre, som omhandlet kommentarene fra spillsider om interiøret osv. i bilene til Forza 3, mente jeg seriøst da vi hadde diskutert dette tidligere.

 

Ikke ta konklusjoner for lett min mann ;)

 

 

Korrekt. Så i PDs spill kan man stoppe tiden, kjøre tiden tilbake og få tiden til å gå raskere. Man kan jo spørre seg hvilken type biler de prøver å simulere. Sitter man i rushtrafikken, og kan få trafikken til å gå 3 ganger raskere ville det sikkert være veldig flott. Men særlig realistisk er det vel ikke ;)

Kan man kjøre tilbake tiden i PDs spill?

Lenke til kommentar
Amatør. Du får se om ikke det lønner seg å vite hva man snakker om før man åpner kjeften neste gang. Det er ikke vanskelig å se at du ikke har særlig god kjennskap til spillet.

 

Jeg har lagt ned endel timer i det, men alt er på A-Spec. :-/

Spilte med original kontroller, og både jeg og alle data'ene kjørte Polyphony Digital biler, husker jeg. :)

Trodde selvsagt at du også snakket om bilkjøringen i hovedmodusen, og ikke når du sitter i pit-crew siden det tross alt er det vi sammenligner her. :-/

Uansett så tok jeg feil, du kan se løpet 3 ganger raskere i GT4. :-)

 

Forhindrer uansett ikke at det Forza 3 har en ræva-funksjon, som blir tatt i bruk så snart du har 'slitt' nok, istedenfor når du har lært deg banen.

Lenke til kommentar
Forhindrer uansett ikke at det Forza 3 har en ræva-funksjon, som blir tatt i bruk så snart du har 'slitt' nok, istedenfor når du har lært deg banen.

Det blir jo spennende å se om du har ordene i behold når spillet etterhvert kommer. Jeg har ikke behov for eller lyst til å bruke hjelpemidler i bilspill. Det være seg TC eller rewind. Men det er selvsagt fint for de som kommer fra Dirt/Grid oppvekst å ha spill som ikke er for vanskelig. Det skal sies at rewind funksjonen ikke totalt ødelegger pengeverdien i spillet like mye som "smell-på-autopilot-og-kjør-en-innbringende-cup-om-igjen-og-om-igjen" funksjonen fra GT4. Hvis den funksjonen er med i GT5 skal man være glad de ikke har Auction House. Prisene ville bli astronomiske (i enda større grad enn i FM2).

Dog må jeg innrømme at spillet jeg vel helst burde kjøpe er Race Pro, om uttalelsene tidligere i tråden er noe å gå etter. "Så realistisk at all morro er ribbet vekk" er akkurat slikt jeg ser etter i bilspill :)

Endret av freke
Lenke til kommentar
Ødela virkelig denne funksjonen pengeferdien i GT4, eller er det bare noe du dikter opp? Tror vel denne funksjonen ikke ble så mye brukt i spillet.

Dikter opp? Jeg tror ikke du er i noen posisjon til å anta noe som helst lillegutt. Men hvis vi skal gå gjennom teorien bak det sammen, kan vi godt gjøre det. Prøv å føle med: Du kan repetere den mest betalende cupen; uten å løfte en finger, eller repetere endurance løpene, mens du selv ser på tv, drikker øl, er ute å maler byen rød eller whatever. Gjør du dette ofte nok vil pengebeholdningen din være uforholdsmessig stor. Jeg tror kanskje ikke du helt skjønner hvor mye penger det er mulig å grabbe til seg via denne metoden. Og det er helt ok. Det er lov å ha begrenset forestillingsevne. Men for å ta en i min nære omgangskrets; han har i praksis gått lei av spillet nå, men horer fremdeles rundt i B-spec. Hvor mye spenn han har nå aner jeg ikke, eller om det er en øvre grense det er mulig å ha. Da har han sikkert nådd den. Legg til en online økonomi. De går alltid til helvete. Legg en gratis seddelpresse i hver spillers hender; og len deg tilbake mens alt går til helvete enda raskere. Komplisert konsept sikkert; men om du tenker deg om en stund kan du sikkert komme frem til en lignende konklusjon.

Lenke til kommentar

vet ikke noe om den funksjonen i gt4 da jeg ikke orker å spille det så lenge grunnet den tragiske fysikkmotoren og gikk tilbake til free run gt3. Hvis det skal være fokus på at auction house skal fungere for andre ting enn paintjobs til 10 000 000, vil det virke skadelig hvis det blir for lett å tjene penger, i hvor stor grad blir anyones guess siden online fm3 såvidt har kommet i gang.

 

håper ihvertfall at man fortsatt får følelsen av at ting er "verdt litt" og at en gift car faktisk gir følelsen av å få noe :)

 

 

Er veldig enig i dette utsagnet

"Så realistisk at all morro er ribbet vekk" er akkurat slikt jeg ser etter i bilspill :)

 

Hva mener du da om fm2?

 

imo, for lett, men fortsatt det nærmeste jeg har kommet følelsen av å kjøre bil og slædde på en konsoll. Den føles føles realistisk til slippegrensa, men er en porsjon for tilgivende på kontra. Det jeg savner av "moro" i fm2 er mer røyk :)

 

det som er en stor forbedring i fm3 (har bare kjørt porschen i demo) er at jeg får mer følelsen man har når man gasser ut rompa på en bil med bra diffbrems/sperre. Føler også tyngden på bilen bedre imo. litt tynt grunnlag for å uttale meg men.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Er veldig enig i dette utsagnet

"Så realistisk at all morro er ribbet vekk" er akkurat slikt jeg ser etter i bilspill :)

 

Hva mener du da om fm2?

 

imo, for lett, men fortsatt det nærmeste jeg har kommet følelsen av å kjøre bil og slædde på en konsoll. Den føles føles realistisk til slippegrensa, men er en porsjon for tilgivende på kontra. Det jeg savner av "moro" i fm2 er mer røyk :)

Jau, i grunn synes jeg vel at fm2 var artig nok å spille. Var ikke grensen mellom grep/ikke grep litt i bråeste laget tro? Eller er det meg som ikke er vant til ratt hvor man må styre med litt mindre rattutslag (bruker microsoft rattet på 360)... Men det blir aldri til at jeg legger sjela i disse konsollspillene. Faller tilbake til gode gamle travere på PC. Lite som er så "ribbet for morro" som RBR :D Få biler, få baner og så vanskelig i børjan at du får følelsen av at spillet helst ønsker å bli avinstallert. I en slik konkurranse faller fm og gt igjennom synes jeg. Klart grafikken er mye finere på de titlene, og fm2/gt4 fikk meg til å legge igjen en god del timer, men jeg spiller de ikke stort nå, og gt4 har ligget lenge urørt. Tok frem fm2 her for litt siden for å sammenligne med demoen av fm3. Og jøss da, det var skøy å frese rundt med Porschen i demoen, og fullversjonen har et par baner jeg trives godt på. Så jeg kommer nok til å svi av en drøss timer der hehe. Men når det kommer til stykket trives jeg bedre med RBR/GTR2. Derfor hadde det vært artig å testa Race Pro for å se hva SimBin får til på en konsoll. Jeg håper da for guds skyld de ikke har basert seg på at man skal kjøre med håndkontroll.

Lenke til kommentar
Ødela virkelig denne funksjonen pengeferdien i GT4, eller er det bare noe du dikter opp? Tror vel denne funksjonen ikke ble så mye brukt i spillet.

Dikter opp? Jeg tror ikke du er i noen posisjon til å anta noe som helst lillegutt. Men hvis vi skal gå gjennom teorien bak det sammen, kan vi godt gjøre det. Prøv å føle med: Du kan repetere den mest betalende cupen; uten å løfte en finger, eller repetere endurance løpene, mens du selv ser på tv, drikker øl, er ute å maler byen rød eller whatever. Gjør du dette ofte nok vil pengebeholdningen din være uforholdsmessig stor. Jeg tror kanskje ikke du helt skjønner hvor mye penger det er mulig å grabbe til seg via denne metoden. Og det er helt ok. Det er lov å ha begrenset forestillingsevne. Men for å ta en i min nære omgangskrets; han har i praksis gått lei av spillet nå, men horer fremdeles rundt i B-spec. Hvor mye spenn han har nå aner jeg ikke, eller om det er en øvre grense det er mulig å ha. Da har han sikkert nådd den. Legg til en online økonomi. De går alltid til helvete. Legg en gratis seddelpresse i hver spillers hender; og len deg tilbake mens alt går til helvete enda raskere. Komplisert konsept sikkert; men om du tenker deg om en stund kan du sikkert komme frem til en lignende konklusjon.

Hvorfor kaller du meg lillegutt egentlig? Lurte bare på om du overdrev eller ikke =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...