Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva Cuz hadde sagt om rewind-funksjonen hadde dukket opp i GT5. ^^

 

Når det er sagt, så er det rart at han klager så ekstremt mye på dette. For det første ødelegger det ikke en eneste ting når det kommer til realisme. Skal vi ha den diskusjonen, må vi sidestille den med pause og restart-funksjonene. Du argumenterte tidligere med at det var mulig på ekte. I noen tilfeller ja, men i de fleste tilfeller nei. Det er ikke slik at hvis en F1-sjåfør gjør en dårlig sving, så kan han bare tvinge alle til å starte løpet på nytt. Han han heller ikke "pause" når han blir sliten eller lei.

Det hadde nok vært det beste påfunnet siden skivet brunost om det dukket opp i GT5 ja :cool:

 

Man kan rett og slett ikke ta restart i virkeligheten og overføre til GT og FM serien. Det er meg bekjent ikke flaggregler i disse to spillseriene, så oddsen for at løpet blir rødflagget er klein. Da er det mer riktig å ta ditt eksempel (at en F1 fører blir litt sliten og tar seg en pust i bakken; og alle må stoppe og vente til han er klar igjen eller har en litt dårlig start; og alle andre må ta til takke med en omstart). Og det er så langt unna realisme det er mulig å komme :) Uansett hvordan man vrir og vender på det har man en svak case om man drar realisme inn i pause/rewind/restart funksjoner. Eller om man prøver å dra inn Supermann for den del, all den tid han allerede har hatt sin fulle hyre med å snurre kloden i GT4 hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Haha Cuz! Hvis du absolutt vil ha det så realistisk at spillene ikke blir gøy lenger, kan du jo prøve Raco Pro til Xbox 360. Det er antakeligvis mer realistisk enn både FM3 og GT5 tilsammen. Men klart, litt urealistisk er det jo at du ikke må kjøpe nytt spill når du kræsjer..

 

Eller var det bare "PS3 er best OMG!?lol" du var ute etter ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Haha, må le litt av hvor mye følelser dette temaet vekker hos dere. Jeg "Klager visst ekstremt mye" når jeg konstruktivt svarer en person jeg er uenig med. Ganske artig.

 

Poenget mitt; Rewind gjør ikke spillet mer realistisk. Om dette er Forza 3 eller GT5 gjør meg ingenting, blir stempla som PS3 fanboy bare fordi jeg argumenterer imot en funksjon inkludert i Forza 3.

 

Jeg likte funksjonen i spill som Grid til en viss grad; men det gjør utvilsomt spillet mer urealistisk. Samme med GT4 og "Spole frem i tid" tingen sin.

 

Selv om det er snakk om lite, og pause i spillet/restart funksjon også hakker på realismen er disse mye mer nødvendige funksjoner enn "Rewind".

 

Så; for å la dere få det inn med teskje; Rewind gjør spillet mer urealistisk. Selv om det er er snakk om veldig lite.

 

Og nei, jeg vil ikke villt realistiske spill uten restart og pause. Fantastisk evne til å trekke konklusjoner du har her.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Poenget mitt; Rewind gjør ikke spillet mer realistisk. Samme med GT4 og "Spole frem i tid" tingen sin.

Her er vi enig, og jeg kan ikke se at vi har vært uenig i akkurat dette. Men jeg må si det hadde vært gøy å se KongRudis syn på saken :p Hvor var Supermann i GT4? Var han en usynlig ånd eller var han en opplåsbar karakter?

Lenke til kommentar
Rewind er vel og en valgfri funksjon om jeg ikke tar helt feil, er ikke akkurat spillet som rewinder for deg.

 

Svaret på du vil ha mer realisme: la vær å bruke rewind funksjonen.

 

Problemet = løst.

Det er ikke valgfritt; og jeg er enig. Men bruker man den er det ikke spesiellt realistisk iforhold til å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det er sikert kjempegøy (les: realistisk) å rive seg i håret og dunke hodet i toalettskåla etter 50+ runder, en helg helg i strekk på skift, når en liten glipp på siste innspurt ødelegger det hele. Jeg synes denne rewind saken er rimelig kjærkommen jeg. Gjør ikke annet enn å fjerne en del frustrasjon for min del, skal jo trossalt ha det gøy også :)

 

Hvis man absolutt vil ha mer realisme etter det, så går det ann å sette seg i bilen og kjøre en tur også..

 

Litt off-topic, men er det noen som husker navnet på et skikkelig gammelt bilspill, der man til og med måtte sette i skruene på delene man bytta i motoren ? Og så var det en bensinstasjon-råner med ei skikkelig tøff kjerre som var siste-bossen ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Poenget mitt; Rewind gjør ikke spillet mer realistisk. Om dette er Forza 3 eller GT5 gjør meg ingenting, blir stempla som PS3 fanboy bare fordi jeg argumenterer imot en funksjon inkludert i Forza 3.

Nei, det er helt andre grunner til at vi stempler deg PS3-fanboy.

Forklar nå?

 

Det er sikert kjempegøy (les: realistisk) å rive seg i håret og dunke hodet i toalettskåla etter 50+ runder, en helg helg i strekk på skift, når en liten glipp på siste innspurt ødelegger det hele. Jeg synes denne rewind saken er rimelig kjærkommen jeg. Gjør ikke annet enn å fjerne en del frustrasjon for min del, skal jo trossalt ha det gøy også :)

 

Hvis man absolutt vil ha mer realisme etter det, så går det ann å sette seg i bilen og kjøre en tur også..

Smak og behag =)

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Til "hvem er fanboy" pjatte: Kan vi kutte det ut? Er så forbanna lei av at man hele tiden skal slenge rundt at den og den personen er fanboy. Fanboy my ass, vi er alle tilhørlige til en eller annen konsoll så slutt å være så skinnhellig, hele gjengen.

 

Phu, damp ute av systemet.

 

Det er ikke valgfritt; og jeg er enig. Men bruker man den er det ikke spesiellt realistisk iforhold til å ikke gjøre det.

 

Det er ikke valgfritt, da, på hvilken måte? Spoler spillet tilbake for deg om du smeller i en stein? Eller velger du selv når du vil spole tilbake?

 

Personelig har jeg brukt "juks" i Forza 2 gjennom å leie inn en sjåfør på de mer "kjedelige" racene og lat den tatt seg av saken mens jeg fikset meg en kopp kaffe. Gjør meg ingen ting. Noen anser dette som juks, og det er det kanskje, men gjør meg ikke noe fordi spill er ikke ment for min del å være alt, å kjøre 250 runder av samme bane blir bare fort kjedelig og jeg skal ikke kjede meg når jeg spiller. Da er hele poenget med spill borte.

 

Men det er noe jeg kan bestemme selv så da ser jeg ikke problemet, om pro gutta vil sitte disse 250 rundene så trenger de ikke leie inn en sjåfør.

 

Og slik er det jeg har skjønt det med rewind funksjonen og, man velger om man vil bruke det eller ikke. Vil man kjøre 100% realistisk i sett hva spillet kan tilby så får man gjøre det. Fritt frem.

Lenke til kommentar
Rewind er vel og en valgfri funksjon om jeg ikke tar helt feil, er ikke akkurat spillet som rewinder for deg.

 

Svaret på du vil ha mer realisme: la vær å bruke rewind funksjonen.

 

Problemet = løst.

Japp.

 

Litt off-topic, men er det noen som husker navnet på et skikkelig gammelt bilspill, der man til og med måtte sette i skruene på delene man bytta i motoren ? Og så var det en bensinstasjon-råner med ei skikkelig tøff kjerre som var siste-bossen ?

 

Street Legal Racing: Redline? Er vel en 5-6 år gammelt.

Lenke til kommentar
Poenget mitt; Rewind gjør ikke spillet mer realistisk. Samme med GT4 og "Spole frem i tid" tingen sin.

Her er vi enig, og jeg kan ikke se at vi har vært uenig i akkurat dette. Men jeg må si det hadde vært gøy å se KongRudis syn på saken :p Hvor var Supermann i GT4? Var han en usynlig ånd eller var han en opplåsbar karakter?

 

Tingene du tok opp, har jeg fortalt mitt syn på tidligere i tråden, og derfor jeg ikke har giddet å svare deg.

 

Problemet mitt er ikke det er mulig å bruke rewind i Forza 3, men jeg mener at du burde blitt straffet hardere for å bruke funksjonen, slik at vi spillere skulle la være å bruke den.

 

Har også nevnt tidligere i tråden forslag som jeg mente kunne gjøre funksjonen god, som f.eks. ved bruk av tidsmaskinen så mister du en betydelig del av evt. ingame prispenger.

 

I så tilfelle, om du kjører ett perfekt løp, og vinner dette så får du en million kroner, for denne seieren.

Jeg kjørte også ett perfekt løp og vant, men siden jeg spolte tilbake i sju svinger hvor jeg egentlig havnet langt utenfor banen, og ble passert av alle bilene, så burde jeg fått mye mindre premiepenger.

 

I så tilfelle ville det blitt mere intressant for meg å kjøre forsiktigere i hver sving og lære banene, og spillet ville vært mere utfordrende, og altså gøyere når du vinner.

 

Å sammenligne pause-funksjon, med spol tilbake-funksjon blir bare for dumt.

'Tidsmaskin'en i tidligere spill som GT4, å restarte, for å kjøre hele løpet omigjen, er straff nok i seg selv synes jeg.

 

Jeg lurer på hva Cuz hadde sagt om rewind-funksjonen hadde dukket opp i GT5. ^^

 

Vet ikke hva Cuz vil si, men mange nok spill har allerede tatt i bruk denne funksjonen.

Hvis dette skulle bli populært nok til at GT5 kommer med nøyaktig lik rewind-funksjon som Forza har, da tror jeg at jeg lar være å kjøpe det. :-/

Lenke til kommentar
Så; for å la dere få det inn med teskje; Rewind gjør spillet mer urealistisk. Selv om det er er snakk om veldig lite.

Tror du har misforstått litt. Når vi snakker om realisme så er det faktisk snakk om kjøringa, handlingen på bilen .. og hvor likt det er i virkeligheten, det er realisme. At noen har sat at rewind er realistisk skulle jeg gjerne sett deg quote til.

 

Det er ikke valgfritt; og jeg er enig. Men bruker man den er det ikke spesiellt realistisk iforhold til å ikke gjøre det.

På hvilken måte er det ikke valgfritt? Om du har en øl i kjøleskapet så er det ikke valgfritt for deg å drikke den?

 

--

 

Grunnen til at du blir kalt PS3 fanboy er fordi du kommer med ustrukturerte innlegg mot Forza 3 bare fordi du synes at GT5 er bedre. Når du postet innlegget med bilen(e) som lå opp ned så var det et klart eksempel på nettopp dette. Det går ann å være tåpelig eller ordentlig. Om man poster meningsløse innlegg mot et spill så burde man gjerne forvente å bli kalt slikt, selv om GT5 fanboy er det riktige navnet. Klarer man å faktisk argumentere på en ordentlig måte så vil man mest sannsynlig unngå å bli kalt fanboy, nettopp fordi man er konkret og saklig, og ikke leker "troll" mot et bestemt spill.

Lenke til kommentar
Så; for å la dere få det inn med teskje; Rewind gjør spillet mer urealistisk. Selv om det er er snakk om veldig lite.

Tror du har misforstått litt. Når vi snakker om realisme så er det faktisk snakk om kjøringa, handlingen på bilen .. og hvor likt det er i virkeligheten, det er realisme. At noen har sat at rewind er realistisk skulle jeg gjerne sett deg quote til.

 

Det er ikke valgfritt; og jeg er enig. Men bruker man den er det ikke spesiellt realistisk iforhold til å ikke gjøre det.

På hvilken måte er det ikke valgfritt? Om du har en øl i kjøleskapet så er det ikke valgfritt for deg å drikke den?

 

--

 

Grunnen til at du blir kalt PS3 fanboy er fordi du kommer med ustrukturerte innlegg mot Forza 3 bare fordi du synes at GT5 er bedre. Når du postet innlegget med bilen(e) som lå opp ned så var det et klart eksempel på nettopp dette. Det går ann å være tåpelig eller ordentlig. Om man poster meningsløse innlegg mot et spill så burde man gjerne forvente å bli kalt slikt, selv om GT5 fanboy er det riktige navnet. Klarer man å faktisk argumentere på en ordentlig måte så vil man mest sannsynlig unngå å bli kalt fanboy, nettopp fordi man er konkret og saklig, og ikke leker "troll" mot et bestemt spill.

Som jeg postet litt over, mente at det ikke var mulig å skru av, selvfølgelig er det valgfritt om man vil bruke den eller ikke.

 

Så du mener at muligheten til å kunne spole tilbake tid ikke gjør noe i det hele tatt med realismen i spillet? Det vil jeg si. Samme som at det er mulig å stoppe spillet og ta restart. Gjør spillet bittelitt mindre realistisk, men er veldig nyttige funksjoner som er nødvendige å ha.

 

Gjentar meg selv nå, jeg vet det.

 

Skriver da så konstruktivt å bra jeg kan. Disse bildene var bare fordi jeg ville se reaksjonene, skape litt humor i en så alvorlig diskusjon =) Mente ikke å være trollete.

 

Skjønner at det er lett å møte andre med fordommer, men det stemmer ikke alltid. Kan forøvrig si at jeg ikke syntes GT5 kommer til å bli et mye bedre spill en forza 3. Av hva jeg har sett foretrekker jeg GT5, akkurat som noen foretrekker Forza 3. Ingen fanboy her =)

 

Så vet dere det. Som bear sa, unødvendig å kalle folk fanboy, man foretrekker en ting, nok med det.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Bear^: Trodde du mente at det ikke var mulig å skru av funksjonen, noe som det er ikke. Er klart valgfritt om man vil bruke den eller ikke, men man har ikke noe for å holde en i skinnet fra det.

 

Da får man drive litt selvdisiplin, i Forza 2 f.eks kan man velge å legge ut en rød strek langs løypa hvor man burde kjøre, få assistert bremsing etc. Man funksjoner, men jeg har de skrudd av hos meg, kjører med så mye realisme som mulig, rundt 100% faktisk. Plages mye i starten men ufattelig morsomt når jeg doserer svingen perfekt og man føler man blir bedre.

 

Har man valget er det helt greit og da er det spillerens valg og ikke spillets feil at det er der.

 

Tingene du tok opp, har jeg fortalt mitt syn på tidligere i tråden, og derfor jeg ikke har giddet å svare deg.

 

Problemet mitt er ikke det er mulig å bruke rewind i Forza 3, men jeg mener at du burde blitt straffet hardere for å bruke funksjonen, slik at vi spillere skulle la være å bruke den.

 

Har også nevnt tidligere i tråden forslag som jeg mente kunne gjøre funksjonen god, som f.eks. ved bruk av tidsmaskinen så mister du en betydelig del av evt. ingame prispenger.

 

I så tilfelle, om du kjører ett perfekt løp, og vinner dette så får du en million kroner, for denne seieren.

Jeg kjørte også ett perfekt løp og vant, men siden jeg spolte tilbake i sju svinger hvor jeg egentlig havnet langt utenfor banen, og ble passert av alle bilene, så burde jeg fått mye mindre premiepenger.

 

I så tilfelle ville det blitt mere intressant for meg å kjøre forsiktigere i hver sving og lære banene, og spillet ville vært mere utfordrende, og altså gøyere når du vinner.

 

Å sammenligne pause-funksjon, med spol tilbake-funksjon blir bare for dumt.

'Tidsmaskin'en i tidligere spill som GT4, å restarte, for å kjøre hele løpet omigjen, er straff nok i seg selv synes jeg.

 

Angående straff kan jeg være enig i, burde kanskje straffes når man bruker den eller at man har en viss "dose" å bruke denne på (som sandglasset i Prince of Persia f.eks) slik at man bare kan bruke den et par 3 ganger. Det kan jeg være enig i burde være.

 

Men igjen blir det opp til spilleren om han vil bruke den eller ikke. Personelig vil jeg ikke bruke den, jeg synes det er morsomt når jeg behersker ting og ser jeg blir bedre i spillet og dets funksjoner. Som nevnt ovenfor er det virkelig morsomt når du doserer svingen perfekt, hører de gneller i dekkene men bilen holder seg akkurat slik du vil og tenkte det. Å suse gjennom en brå sving i en Tommy kaira tuna Nissan mens man formelig lukter svidde dekk er bare ufattelig morsomt, selv for en som ikke er spesielt bilinteresert av seg heller.

Lenke til kommentar
Men igjen blir det opp til spilleren om han vil bruke den eller ikke. Personelig vil jeg ikke bruke den, jeg synes det er morsomt når jeg behersker ting og ser jeg blir bedre i spillet og dets funksjoner. Som nevnt ovenfor er det virkelig morsomt når du doserer svingen perfekt, hører de gneller i dekkene men bilen holder seg akkurat slik du vil og tenkte det. Å suse gjennom en brå sving i en Tommy kaira tuna Nissan mens man formelig lukter svidde dekk er bare ufattelig morsomt, selv for en som ikke er spesielt bilinteresert av seg heller.

Helt enig, er limitasjonen som plager meg, eller mangelen på den, og at man kunne spole veldig langt tilbake. Ellers er allt bra. Velger å ikke bruke den jeg heller.

Lenke til kommentar
Å sammenligne pause-funksjon, med spol tilbake-funksjon blir bare for dumt.

'Tidsmaskin'en i tidligere spill som GT4, å restarte, for å kjøre hele løpet omigjen, er straff nok i seg selv synes jeg.

Hvor mye reduksjon i premiepenger fikk man for å speede opp tiden i GT4 igjen? Husker ikke helt jeg nå. Men man vel ha blitt straffet for å gjøre det...? Jeg mener, når du har Superman til disposisjon 24/7 til å snurre kloden for deg (jeg regner med der er slik det gjøres i GT4, for slik var det i filmen) opp til, hvor mye var det? 12x hastigheten? Må vel ha blitt en god reduksjon da, hvertfall å kjøre hele løpet i den hastigheten. Tidsmaskin i alle bilene da, og så mange biler det var også. Må ha kosta en del det spillet når jeg tenker etter...

 

Om man stopper tiden, får tiden til å gå fortere fremover eller om man får tiden til å gå bakover er vel egentlig ett fett, i et realisme perspektiv i bilspill. Så det er heller litt svakt å ikke få det med seg vil jeg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...