Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

“Forza 3 is easily outclassed by the excellent damage modeling of DiRT 2 and even Need for Speed: Shift. Specifically, cars tend to sport the same generic “scratch” and “scuff” textures when they’re hit, and dent deforming seems limited, as well.” – 1up

 

“For a game so dedicated to all things automotive to slip in the cockpit is seriously disappointing, and part of what I see as a larger problem with presentation.” – Gamespy

 

“The achievements in Forza 3 are frankly quite boring. Easy, but super boring.” – Xbox 360 Achievements

 

“The game comes with a second disc filled with 100 more cars and 29 new tracks. That’s nice. However, it requires a 2GB install. Those without HDs are screwed…” – Games Radar

 

“Visual car damage might also be an issue for some, with the damage model used here nowhere near as dynamic as that found in the likes of Burnout Paradise or DIRT 2″ – VideoGamer

 

“Cockpit views are modeled for each car, but they aren’t quite as stunning as in Need for Speed SHIFT.” – GameTrailers

 

“The car interiors too, disappointingly, look a bit too grey and plastic-y. Forza 3 certainly doesn’t live up to Gran Turismo in the in-game visual stakes.” – CVG

Det er vel ikke vits i å si noe som helst her, siden de to neste innleggene totalt knuser din quote-mining, som forøvrig minner om den alvorlige missbruken kreasjonister gjør med Darwin-sitater.

 

"Forza 3 is easily outclassed by the excellent damage modeling of DiRT 2 and even Need for Speed: Shift. Specifically, cars tend to sport

the same generic "scratch" and "scuff" textures when they're hit, and dent deforming seems limited, as well." – 1up

 

"For a game so dedicated to all things automotive to slip in the cockpit is seriously disappointing, and part of what I see as a larger problem with presentation." – Gamespy

 

"The achievements in Forza 3 are frankly quite boring. Easy, but super boring." – Xbox 360 Achievements

 

"The game comes with a second disc filled with 100 more cars and 29 new tracks. That's nice. However, it requires a 2GB install. Those without HDs are screwed…" – Games Radar

 

"Visual car damage might also be an issue for some, with the damage model used here nowhere near as dynamic as that found in the likes of Burnout Paradise or DIRT 2″ – VideoGamer

 

"Cockpit views are modeled for each car, but they aren't quite as stunning as in Need for Speed SHIFT." – GameTrailers

 

"The car interiors too, disappointingly, look a bit too grey and plastic-y. Forza 3 certainly doesn't live up to Gran Turismo in the in-game visual stakes." – CVG

 

Du kunne vel tatt med hvilken karakter spille fikk av disse anmelderne. Lavester karakteren av disse er 90/100. For eksempel Videogamer og Games Radar ga begge spillet 100.

 

 

 

"Visual car damage might also be an issue for some, with the damage model used here nowhere near as dynamic as that found in the likes of Burnout Paradise or DIRT 2″ – VideoGamer

Og alikevel sier de altså:

 

Never before has there been such a content-packed racing game, playable for people of all skill levels, that feels this good. That's the key. On the track, no matter what car you're in, it feels right. You're not wondering if the controls are too twitchy or if you should tweak some options in the menu. You're 100 per cent focused on nailing every corner, out-breaking an opponent and taking him on the inside and just having a good time. Turn 10 has created a sim racer that goes far beyond the genre's usual hardcore boundaries.

 

...og gir det totalscoren 10/10 ;)

 

 

lol as, cuz prøver desperat å rakke ned på Forza 3 :p , NOE må han jo gjøre mens han fortsetter å vente på gt5 :D

 

det eneste som står der som er av relevans sålenge du ikke er 9 år gammel og bruker biler til kræsjing er at interiørene er litt uskarpe og mindre detaljerte.

 

way to go!

 

post-123826-1255724365.gif

post-123826-1255724405.gif

Ja, her viser du hvor lite du faktisk har å klage på når det kommer til Forza. En bug som skjer én av 1000 ganger. Jeg regner med ingen spill på PS3 har bugs, spesielt ikke i de første ukene etter release, og demoer.

 

Nå passer det fint å minne alle på å ikke mate troll fra SDF. :)

Ikke så glad i den siden nei? :p

Nei, de færreste liker troll som tar det aller meste ut av kontekst (quote mining), og generelt ikke bidrar med noe som helst nyttig til diskusjonen. Du kan godt prøve så mye som du vil, men det er du som driter deg ut, og det gir meg motivasjon til å fortsette denne diskusjonen når jeg ser hvordan du blir eid slik som i innleggene over. :)

 

Derfor er GT5 forsinket. PD er opptatt med å lange videoer for Toyota inv_biggrin.gif Håper skrense lyden og motorlyden tilsvarer det vi får i GT5.

 

VIDEO

Så vidt jeg har hørt, så er GT5 forsinket pga. de siste finpussene. Nå kan jeg ta feil, og du ha rett, men jeg ser absolutt ingen grunn til at du skal være glad fordi et av de største spillene til PS3 er forsinket, fordi produsentene skal lage promovideoer for Toyota...

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen som ligger på taket og vugger fra side til side er ikke en bug.

 

Når bilen havner på taket kan man holde inne "right trigger" for at bilen skal rotere med klokken tilbake på hjulene. Holder man inne "left trigger" roterer den mot klokken. Sitter man å trykker inn "right trigger" og "left trigger" vekselvis så vugger bilen som du ser i videoen. SDF-gutta synes det er morsomt å paste videoen overalt, men vi som har prøvd demoen vet bedre.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg har hørt, så er GT5 forsinket pga. de siste finpussene. Nå kan jeg ta feil, og du ha rett, men jeg ser absolutt ingen grunn til at du skal være glad fordi et av de største spillene til PS3 er forsinket, fordi produsentene skal lage promovideoer for Toyota...

 

For å være helt ærlig så tror jeg grunnen til at GT5 kommer i Q1-2010, er hovedsaklig på grunn av da får dem skikkelig markedsført både GT Mobile i år, samtidig som Polyphony kan forbedre masse på spillet, og få markedsført GT5 på SCEJ's neste års budsjett.

 

Og har null tro på at spillet kommer ut i Mars i USA, uansett om spillet er ferdig eller ikke, fordi jeg har veldig vansklig for å se at SCEA kommer til å dele markedsføringsbudsjett på GoW3, med GT5 samme månded.

 

GoW er mindre populær enn GT i Europa og Japan, så her vil det kanskje bli prioritert foran GoW3. :-/

 

Med tanke på at Sony er dårlig på reklame, så håper jeg selvsagt at begge spillene kommer i mars, men har tro på at det i beste fall blir mellom en og to månders overlapping. :)

Hvis vi er skikkelig uheldig, så kanskje ett helt kvartal overlapping, hvis dem virkelig skal bruke masse reklame-penger.:-/

 

Er ganske sikker på at ny spennende IP som Heavy Rain blir flyttet til nærmere sommeren på grunn av alle andre stortitlene har blitt flyttet ut i starten på 2010. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Bilen som ligger på taket og vugger fra side til side er ikke en bug.

 

Når bilen havner på taket kan man holde inne "right trigger" for at bilen skal rotere med klokken tilbake på hjulene. Holder man inne "left trigger" roterer den mot klokken. Sitter man å trykker inn "right trigger" og "left trigger" vekselvis så vugger bilen som du ser i videoen. SDF-gutta synes det er morsomt å paste videoen overalt, men vi som har prøvd demoen vet bedre.

Greit nok. Jeg har ikke spillt demoen så mye at jeg har veltet, så jeg visste ikke om det. :) Uansett, det gjør jo saken enda verre for Cuz.

Lenke til kommentar
Tror ikke så mange her som klager på at det er rewind i Forza, det er at du kan bruke funksjonen så mye du vil uten noen verre konsekvenser enn de som er der, som mange synes er dårlig utvikling. :-/

 

Når du står fritt frem til å vandre tilbake i tiden og forandre det du nettopp gjorde med din egen personlige tidsmaskin innstallert i bilen som hver eneste Forza 3-bil har installert, så mye som du vil, så synes jeg det blir virkelig dumt å klage over at _andre spill_ har hatt uknuselige karoserri på bilene tidligere.

 

Du kan la være å bruke Rewind, da er det verre dersom spille ikke har damage du kan ikke velge da. Så du ville heller ha et bilspill uten damage en et spill med rewind som Forza 3? Det blir ingen RacingSim uten skade på bilene.

 

Men enig i at det burde vært mulig å slå av rewind eller begrense den som du vil.

og hvilket spill er du sikter til? Siden du dro frem dette med damage.

Lenke til kommentar
og hvilket spill er du sikter til? Siden du dro frem dette med damage.

 

GT4 : Blir ansett av mage som tidenes beste bilspill

GT5p : Siste i serien

 

Men det spiller egentlig ingen rolle. Poenget er dersom du kan liker et spill uten damage så kan du likke et med reweind.

Lenke til kommentar

Syns virkelig ikke disse spillene kan sammenlignes.......

 

dessverre så har forza3 fått rewind dritten og dermed kommet et stort skritt nærmere urealistisk nivå. Samtidig så har ikke skadene på bilene blitt noe mere realistisk. Men likevel så har det skader og de satser jo på det til en viss grad.

 

Syns at gt serien har satset mer på de minste brukerne som ikke har hatt det store kravet til realisme, men dette har muligens jevnet seg litt mer ut nå siden forza også dessverre sikter litt mere nedover i alder.

 

Syns at pgr4 og gt5 kunne sammenlignes mot hverandre siden skademodellen er stort sett fraværenede(og da gt5 som vinner)

 

mens race pro og forza 2 var mere sammenlignbart (med forza2 som vinner på de fleste punkter unntatt realisme i kjøring og lyd)

Lenke til kommentar
din egen personlige tidsmaskin innstallert i bilen som hver eneste Forza 3-bil har installert, så mye som du vil, så synes jeg det blir virkelig dumt å klage over at _andre spill_ har hatt uknuselige karoserri på bilene tidligere.

Vel, nå har vel "en egen personlig tidsmaskin innstallert i bilen" vært standard vare i alle bilspill jeg har spillt. Jeg snakker selvsagt om at man kan få tiden til å stå stille; eller 'pause' spillet. Jeg vet ikke om Supermann har hatt en finger med i spillet, eller om alle bilene er utstyrt med en singularitet i bagasen. Og så har vi selvsagt den godt kjente 'speed up time' funksjonen i GT4. Så fra PD har vi nok blitt godt vant til å ha tidsmaskiner innstallert. Ingen skade på bilene og en tidsmaskin, samtidig. Way to go ;)

Lenke til kommentar
din egen personlige tidsmaskin innstallert i bilen som hver eneste Forza 3-bil har installert, så mye som du vil, så synes jeg det blir virkelig dumt å klage over at _andre spill_ har hatt uknuselige karoserri på bilene tidligere.

Vel, nå har vel "en egen personlig tidsmaskin innstallert i bilen" vært standard vare i alle bilspill jeg har spillt. Jeg snakker selvsagt om at man kan få tiden til å stå stille; eller 'pause' spillet. Jeg vet ikke om Supermann har hatt en finger med i spillet, eller om alle bilene er utstyrt med en singularitet i bagasen. Og så har vi selvsagt den godt kjente 'speed up time' funksjonen i GT4. Så fra PD har vi nok blitt godt vant til å ha tidsmaskiner innstallert. Ingen skade på bilene og en tidsmaskin, samtidig. Way to go ;)

Men å gå tilbake i tid blir da ganske tullete for en simulator.

Lenke til kommentar

Like tullete som å stoppe tiden, eller å få tiden til å gå fortere. I en anerkjent simulator (GTR2) kan man også stoppe tiden. Og i tillegg kan man hoppe tilbake i tid om man ikke er fornøyd med starten sin. 'Restart' heter den funksjonen. Likevel er det forbløffende lite klaging over disse funksjonene både på NoGrip eller RaceSimCentral. Men kanskje konsoll-racing gutta nå skal gå over til å anklage GTR2 for å være arkade? :)

Lenke til kommentar
Like tullete som å stoppe tiden, eller å få tiden til å gå fortere. I en anerkjent simulator (GTR2) kan man også stoppe tiden. Og i tillegg kan man hoppe tilbake i tid om man ikke er fornøyd med starten sin. 'Restart' heter den funksjonen. Likevel er det forbløffende lite klaging over disse funksjonene både på NoGrip eller RaceSimCentral. Men kanskje konsoll-racing gutta nå skal gå over til å anklage GTR2 for å være arkade? :)

Haha, nei, men å kunne spole tilbake tiden er ganske radikalt forskjellig fra å stoppe og restarte =)

Selv de som er fornøyde med funksjonen vil si deg det.

Lenke til kommentar
å kunne spole tilbake tiden er ganske radikalt forskjellig fra å stoppe og restarte =)

Hvordan resonerer du deg frem til dette? Gå tilbake i tid er like langt fra virkeligheten om du kaller funksjonen 'Rewind' eller 'Restart'. Dette er et faktum. Å 'Restarte' innebærer ikke annet enn å gå tilbake i tid. Å 'Rewind' innebærer ikke annet enn å gå tilbake i tid. Hvordan er å gå tilbake i tid radikalt forskjellig fra å gå tilbake i tid? Og hvordan er det å kunne stoppe tiden et mindre mysterium enn å kunne få tiden til å gå fremover raskere (var det 12x raskere man kunne få det til å gå i GT4?) eller å gå bakover i tid. News flash: dette forekommer ikke i virkeligheten. Hører det da hjemme i en sim? Retorisk spørsmål by the way.

Lenke til kommentar
å kunne spole tilbake tiden er ganske radikalt forskjellig fra å stoppe og restarte =)

Hvordan resonerer du deg frem til dette? Gå tilbake i tid er like langt fra virkeligheten om du kaller funksjonen 'Rewind' eller 'Restart'. Dette er et faktum. Å 'Restarte' innebærer ikke annet enn å gå tilbake i tid. Å 'Rewind' innebærer ikke annet enn å gå tilbake i tid. Hvordan er å gå tilbake i tid radikalt forskjellig fra å gå tilbake i tid? Og hvordan er det å kunne stoppe tiden et mindre mysterium enn å kunne få tiden til å gå fremover raskere (var det 12x raskere man kunne få det til å gå i GT4?) eller å gå bakover i tid. News flash: dette forekommer ikke i virkeligheten. Hører det da hjemme i en sim? Retorisk spørsmål by the way.

Det er radikalt fordi det endrer gameplayet såpass. Det er faktisk mulig å ta et pause i et race og starte på nytt igjen (på ekte). Selvfølgelig ikke å stoppe tiden, men bilspill blir aldri så realistiske, det er bare unødvendig og tungvindt. Mens å spole tilbake tiden er komplett umulig =)

Lenke til kommentar
Mens å spole tilbake tiden er komplett umulig =)

Så altså burde restart/rewind funksjoner kun være på arkade-titler, da restart/rewind er å gå tilbake i tid? Og hva med denne 'få-tiden-til-å-gå-raskere' funksjonen i GT4? Burde ikke tidsreise være forbeholdt titler som i utgangspunktet ikke simulerer virkeligheten?

 

edit: jeg følger litt med på F-1, WTCC, BTCC, WRC, DTM, Formula Masters, og F-2. jeg kan ikke på stående for komme på å ha sett ett løp der en fører tar seg en pause for så å fortsette løpet. Sett bort fra tid i pit selvsagt.

Endret av freke
Lenke til kommentar

Man er nødt til å sette en grense mellom gameplay og realisme, en plass går grensen. Man kan ikke ha et bilspill 100% simulert, det ville til slutt gå ut over gameplayet. Man kan derimot legge det 95%-99%, men like fult må man gjøre noen endringer for å tilpasse seg og gjøre spillet interesangt.

 

Jeg har ingen ting imot at bilspill som Forza 3 og GT5 (og GT serien generelt) har noen elementer som er "urealistiske" i seg, så fremst resten av spillet er velpolert, velfungerende og balansert så overser jeg glatt slike ting som spole tilbake tiden om jeg har gjort noe feil (en funksjon som forøvrig er brukt i andre spill som f.eks Prince of Persia). Så fremst det ikke går på bekostning av den totale opplevelsen gir jeg meg blanko F i disse funksjonene.

 

Samt når det kommer til slike tilbakespolings ting så trenger man ikke å gjøre bruk av det, at andre gjør det blir irrellevant hva en selv gjør.

Lenke til kommentar
Mens å spole tilbake tiden er komplett umulig =)

Så altså burde restart/rewind funksjoner kun være på arkade-titler, da restart/rewind er å gå tilbake i tid? Og hva med denne 'få-tiden-til-å-gå-raskere' funksjonen i GT4? Burde ikke tidsreise være forbeholdt titler som i utgangspunktet ikke simulerer virkeligheten?

 

edit: jeg følger litt med på F-1, WTCC, BTCC, WRC, DTM, Formula Masters, og F-2. jeg kan ikke på stående for komme på å ha sett ett løp der en fører tar seg en pause for så å fortsette løpet. Sett bort fra tid i pit selvsagt.

Poenget er vel at muligheten for å kunne bruke rewind endrer gameplayet ganske radikalt, akkurat som prince of persia og grid gjorde på sin tid.

Det å kunne stille tiden frem og tilbake er bare for å gjøre opplevelsen lettere, og gjør til en viss grad spillet mer urealistisk om man bruker dette.

 

Skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å forsvare urealismen i dette?

Lenke til kommentar
Det å kunne stille tiden frem og tilbake er bare for å gjøre opplevelsen lettere, og gjør til en viss grad spillet mer urealistisk om man bruker dette.

 

Skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg å forsvare urealismen i dette?

Det er ikke direkte viktig for meg den ene eller andre veien. Men jeg synes det er uhyre festelig at KongRudi ikke husket at GT4 hadde "Supermann eller en tidsmaskin innstallert i alle bilene", for deretter å gjøre et nummer ut av at bilene i FM3 nå har fått tidsmaskin/Superhelt-hjelp. Personlig benytter jeg både pause og restart etter som jeg selv lyster; og etter selvvalgte begrensninger. Meg bekjent kan man velge å bruke restart så mange ganger man vil uten negative konsekvenser i GT, FM, GTR2 og GTL. Jeg benytter ikke restart i løp, selv om jeg føkker opp tidlig. Samme begrensning vil jeg nok være i stand til å legge på meg selv når det gjelder FM3 og rewind funksjonen :) Men å komme trekkende med "Supermann og tidsmaskiner" blir altså for latterlig. Jeg forbeholder meg retten til å harselere over det.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva Cuz hadde sagt om rewind-funksjonen hadde dukket opp i GT5. ^^

 

Når det er sagt, så er det rart at han klager så ekstremt mye på dette. For det første ødelegger det ikke en eneste ting når det kommer til realisme. Skal vi ha den diskusjonen, må vi sidestille den med pause og restart-funksjonene. Du argumenterte tidligere med at det var mulig på ekte. I noen tilfeller ja, men i de fleste tilfeller nei. Det er ikke slik at hvis en F1-sjåfør gjør en dårlig sving, så kan han bare tvinge alle til å starte løpet på nytt. Han han heller ikke "pause" når han blir sliten eller lei.

 

Det eneste rewind-funksjonen "ødelegger" er deler av spenningen, det faktum at du vet at hvis du krasjer nå, må du begynne på nytt igjen. Og selv dette ødelegger den ikke noe særlig, siden rundetider der du bruker funksjonen, i bunn og grunn ikke teller med. Det er jo også helt valgfritt om du vil bruke funksjonen. Jeg ser også så absolutt nytten. For et par år siden spillet jeg NFS Underground, og ødela to kontrollere på en og samme bane. Det var bare jeg og en Nissan Skyline på en nokså stor bane, og 6 eller 7 runder. Hvis jeg kolliderte en eneste gang, visste jeg at jeg kom til å tape. I slike situasjoner er det greit å kunne hindre alt fra småfeil til bugs eller hva det måtte være som gjør at du kolliderer i nest siste sving før mål, for å så gå tilbake og perfeksjonere etterpå. For ivrige og hissige gamere som meg, så vet jeg at denne funksjonen kan redde en kontroll eller to. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...