Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

det er jo ikke en cheat, men skal funke så noobs skal komme seg igjennom vanskelige race uten å hate spillet pga retries

 

Jeg synes litt av sjarmen med forza 2 var siste runde med en trimma amerikaner med såpestykke-dekk er på siste runden og kjemper det jeg har for å enten ta igjen 1plassen eller akkurat holde meg foran. spenningen da er sykt bra. den tror jeg ikke hadde vært der hvis jeg visste at jeg kunne spole tilbake, for det hadde jeg gjort om jeg dreit meg ut på siste svingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er jo ikke en cheat, men skal funke så noobs skal komme seg igjennom vanskelige race uten å hate spillet pga retries

 

Jeg synes litt av sjarmen med forza 2 var siste runde med en trimma amerikaner med såpestykke-dekk er på siste runden og kjemper det jeg har for å enten ta igjen 1plassen eller akkurat holde meg foran. spenningen da er sykt bra. den tror jeg ikke hadde vært der hvis jeg visste at jeg kunne spole tilbake, for det hadde jeg gjort om jeg dreit meg ut på siste svingen.

 

Nettopp! Har selv sittet med hjerte i halsen på Gt4 da jeg forsøker å slå en kompis sin tid på Nurburing. Rett etter den lange sletten der mange kommer over 300 km/t for så å skal inn i en rekke svinger, der var spenningen på topp. Man er snart i mål, men vet at sjansen for å gjøre en feil i så høy fart er stor. Men om man bare kan spole tilbake så forsvinner jo litt av spenningen. Klart det er surt at man kræsjer, men de som absolutt vil spille spill som holder deg i hånda kan jo gjøre det. Så kan jo de som ønsker å spille de spillene som ikke tilgir en eneste feil gjøre det.

Lenke til kommentar
Om muligheter gjør at man hater spillet for sin egen del, så er det flere som bør holdes i hånda tror jeg :p

Er litt som støttehjul, greie i starten, men ikke søren om du bruker de lengre enn fra sandkassa :p

 

Hehe, ja.

 

Om man konkurrerer med en kompis på tid, så er det ikke verre enn at et av premissene er at rewind ikke brukes. Det hadde aldri falt meg inn å bruke noe sånt om jeg faktisk konkurrerte.

Lenke til kommentar
Om muligheter gjør at man hater spillet for sin egen del, så er det flere som bør holdes i hånda tror jeg :p

Er litt som støttehjul, greie i starten, men ikke søren om du bruker de lengre enn fra sandkassa :p

 

Hehe, ja.

 

Om man konkurrerer med en kompis på tid, så er det ikke verre enn at et av premissene er at rewind ikke brukes. Det hadde aldri falt meg inn å bruke noe sånt om jeg faktisk konkurrerte.

For noen vil det nok det. Fks. når vi spiller cod4 på konsoll. Vi lover å ikke ghoste, men jeg vet at alle gjør det :p

Lenke til kommentar
Om man konkurrerer med en kompis på tid, så er det ikke verre enn at et av premissene er at rewind ikke brukes. Det hadde aldri falt meg inn å bruke noe sånt om jeg faktisk konkurrerte.

 

Nå er det jo sånn at tiden din ikke vil bli registrert på leaderboardene om du benytter rewind. (1,2)

Er det ikke på leaderboardet så telles det ikke :)

 

Blir jo selvsagt litt annerledes når det er snakk om en vennlig konkurranse hvor man må ta det den andre personen sier for god fisk ("jeg kjørte 'ring på 7 minutter med en Opel Corsa uten å glitche eller rewinde, prøv å slå meg!").

Hvis man sitter i samme rom ser man jo med en gang om noen jukser/ikke følger de satte reglene (da er det jo bare å gi personen en smekk :) ).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Har aldri giddet å lese en leaderboard noen gang. siden elastomania maniaen. det var gøy.

 

Men på online spill er det alltid noen som ofrer sosial, helse og trening for å komme på toppen av leaderboards.

 

Tror de fleste heller vil klare sine egne tider eller noen venners enn å ta tidene til noen som har fullstendig mani i spilling.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Leaderboards er ikke der bare for å se verdens 20 beste, det har jeg liten interesse av utenom de få gangen jeg selv har gått inn for å nå toppen. Men man kan også bruke leaderboard'ene til å sammenlikne med spillere fra vennelisten din, og da blir det straks mye mer morro å ligge øverst.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
På DiRT2 har de gjort den sånn at på multiplayer så er det No-rewind mens på offline så har du rundt 5 forskjellige vanskelighets grader hvor den minste gir deg 5 rewinds og den siste gir deg 0 rewinds.

I multiplayer vil det jo selvfølgelig ikke være rewind-mulighet :)

 

Men som det nevnes ovenfor; leaderboards tar hensyn til at man har brukt rewind og tiden er dermed ikkeno verdt sånn sett hvis den er satt med rewind.

Lenke til kommentar

Og hvis folk ikke greier å holde seg unna rewind hvis de er så i mot dem, så syns jeg synd på dem med tanke på mangel på viljestyrke.

 

Colaen står nå i kjøleskapet så hva hindrer dere i å drikke opp hele 1,5 literen her og nå i steden for å vente til lørdag?

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar
Det har ikke noe med viljestyrke å gjøre for min del, men motivasjonen for å gå på et 10 lap race på nytt pga en fuckup forsvinner hvis jeg vet at jeg kan slippe billigere unna og tjene spenna til bilen jeg holder på å bygge.

Det høres jo ut som definisjonen på viljestyrke. Men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...