Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper det var en spøk, ungdommen er like opptatt av grafikk i dag som før.

Med grafikk følger også ofte fysikk osv. Bilspill og FPS er sjangre som kun har hatt fordeler av oppgradering av grafikk, og er også de mest populære sjangrene. (ihvertfall fps)

 

Point and click spill trenger ikke spesiellt god grafikk for å være underholdene nei.

 

Selvfølgelig var det en spøk. Jeg har da ingen kompis som døde fordi han ikke ville spille et spill..

Og jeg liker da god grafikk og eye candy, men jeg lar ikke det være førsteprioritet når jeg kjøper spill.

 

Poenget mitt er at det blir for dumt å utelukke spill fordi de har dårlig (eller god for den saks skyld) grafikk. Fotorealistisk eller ikke har jo ikke en dritt å si om kontrollene og gameplayet suger balle.

Finnes jo flere spill som hadde helt utrolig grafikk for sin tid, men som solgte dårlig fordi gameplayet var ræva og folk ikke ville ha det.

 

Jeg tar heller Goldeneye på Nintendo 64 enn et fotorealistisk spill hvor man kun kan spise epler og bevege seg i én retning.

Lenke til kommentar
Og jeg er helt enig med de som skriver om rewind funksjonen over. Jeg skal ta et eksempel i kontekst.

 

Grid var det første spillet, så vidt jeg vet, med rewind funksjon. Jeg har forsåvidt blitt glad i funksjonen, fordi Grid er et veldig straffende bilspill om du først kjører ut. Samtidig velger jeg å skru den av. Hvorfor?

Fordi det er mye gøyere å kjøre et intenst billøp hvor du til siste sving må holde konsentrert.

I grid ble jeg for opptatt av å kjøre fort enn å ta så hensyn til å kjøre bra fordi jeg bare kunne stille tilbake tiden.

Ta Dirt foreksempel. Kan være irriterende å kjøre halve banen for så å kræsje, men det er det som er mye av gleden i spillet.

 

Så når forza 3 kommer med rewind som ikke er mulig å skru av syntes jeg det er latterlig. Selvfølgelig kommer alle til å bruke den, er altfor lett å jukse og komme unna.

 

 

Snu på flisa da, enn om rewind ikke var med? Når man har kjørt 20 runder og gjør en liten feil eller blir torpedert av en bil du tar igjen med en runde som resulterer i et krasj av episke proporsjoner, hva gjør du da? Starter banen på nytt? Ja kanskje, om du er hardcore nok. Vanlige folk, meg inkludert, blir bare irritert og skrur av hele Xboxen. Kanskje orker jeg aldri å kjøre det endurance-løpet igjen. Men med rewind så fortsetter morroa og det er akkurat det Turn 10 ønsket, genialt!

 

Og som ørten folk har sagt ørten ganger før, om du synes det er juks så la være å trykke på knappen! Det er uansett ikke mulig å bruke rewind hvor det teller, på leaderbords og online multiplayer.

Lenke til kommentar
Og jeg er helt enig med de som skriver om rewind funksjonen over. Jeg skal ta et eksempel i kontekst.

 

Grid var det første spillet, så vidt jeg vet, med rewind funksjon. Jeg har forsåvidt blitt glad i funksjonen, fordi Grid er et veldig straffende bilspill om du først kjører ut. Samtidig velger jeg å skru den av. Hvorfor?

Fordi det er mye gøyere å kjøre et intenst billøp hvor du til siste sving må holde konsentrert.

I grid ble jeg for opptatt av å kjøre fort enn å ta så hensyn til å kjøre bra fordi jeg bare kunne stille tilbake tiden.

Ta Dirt foreksempel. Kan være irriterende å kjøre halve banen for så å kræsje, men det er det som er mye av gleden i spillet.

 

Så når forza 3 kommer med rewind som ikke er mulig å skru av syntes jeg det er latterlig. Selvfølgelig kommer alle til å bruke den, er altfor lett å jukse og komme unna.

 

 

Snu på flisa da, enn om rewind ikke var med? Når man har kjørt 20 runder og gjør en liten feil eller blir torpedert av en bil du tar igjen med en runde som resulterer i et krasj av episke proporsjoner, hva gjør du da? Starter banen på nytt? Ja kanskje, om du er hardcore nok. Vanlige folk, meg inkludert, blir bare irritert og skrur av hele Xboxen. Kanskje orker jeg aldri å kjøre det endurance-løpet igjen. Men med rewind så fortsetter morroa og det er akkurat det Turn 10 ønsket, genialt!

 

Og som ørten folk har sagt ørten ganger før, om du synes det er juks så la være å trykke på knappen! Det er uansett ikke mulig å bruke rewind hvor det teller, på leaderbords og online multiplayer.

Så du mener at alle bilspill som har kommet frem til Forza 3 og Grid har vært så irriterende? Som nevnt før, har du kjørt 20 runder og gjør en liten feil ligger du som regel langt foran de andre, og det skader ikke stort.

Lenke til kommentar

Hvis det er en funksjon man kan velge å bruke, så, hva er problemet? Velg å bruk den, velg å la vær. Synes det er en interesang løsning, er mange ganger jeg selv har blitt forbannet fordi jeg er blitt straffet fordi NPC bilen knatra i meg. Og mang en PS2 og X360 kontroller har møtt sin ende etter et slikt utfall. Kanskje budsjette mitt for konsoll kontrollere kan bli redusert takke være en slik funksjon? :hmm:

Lenke til kommentar
Kan du kommentere innlegget mitt om rewind funksjonen? Er interessert.

Ikke nok med at det er en rewind funksjon, men du kan faktisk bruke den så mange ganger du vill, ut i fra anmeldsene jeg har lest.

jeg kan gjerne kommentere på den hvis det er interessant. Jeg synes rewind funksjonen er kjempetåpelig. Det reduserer verdien av alt online også, siden hvem som helst også kan vinne de vanskeligste racene med alt det vanskeligste på. Er det ikke dette som har skjedd med WOW også, at ting ikke blir verdt noe særlig lengre siden det er så enkelt å skaffe seg.

 

På den andre siden ser jeg fokuset og valget turn10 har gjort. Det strider imot den klassiske modellen som gt har kjørt hele veien som de har kopiert helt ifra hot rod (dos).

At ting skal være vanskelig og tidkrevende å få tak, for så å smake enda søtere når man først får det. Her ser det ut til at det er veldig lett å få tak i biler. (penger til deler vet jeg ikke noe om enda). Det virker som de setter fokus på at selve kjøringen skal være det underholdende, ikke grindingen til å oppnå et mål. Hva som funker best får tiden vise, men jeg vet at det bare er et irritasjonsmoment å gå tom for penger når man gamer online og gjerne skulle bygget en klasse b civic til fwd drag racing med noen man akkurat møtte online.

 

daily

Lenke til kommentar

Kan ikke folk glede seg til begge spillene og kjøpe det ene, eller begge to og kose seg med spillingen fremfor denne tåplige stillingskrigen?

 

Ingen av spillene er lansert enda, og så langt vet vi ut i fra omtalene av den ferdige versjonen at Forza 3 har fått svært god mottagelse. Det kan godt hende at GT5 også får svært gode omtaler, og i såfall er jo det hyggelig for de som vil spille GT5.

 

Men inntil GT5 faktisk er omtalt av mange nok seriøse spillanmeldere blir all synsingen i denne tråden ikke noe mer enn nettopp det...synsing. Forhåpentligvis vil de værste GT-5 fanatikerne finne glede og ro i sjelen fra og med i morgen - det skal i hvertall jeg inntil Forza 3 kommer og deretter Dragon Age og Modern Warfare 2 i november :dribble:

Lenke til kommentar
Kan du kommentere innlegget mitt om rewind funksjonen? Er interessert.

Ikke nok med at det er en rewind funksjon, men du kan faktisk bruke den så mange ganger du vill, ut i fra anmeldsene jeg har lest.

jeg kan gjerne kommentere på den hvis det er interessant. Jeg synes rewind funksjonen er kjempetåpelig. Det reduserer verdien av alt online også, siden hvem som helst også kan vinne de vanskeligste racene med alt det vanskeligste på. Er det ikke dette som har skjedd med WOW også, at ting ikke blir verdt noe særlig lengre siden det er så enkelt å skaffe seg.

 

På den andre siden ser jeg fokuset og valget turn10 har gjort. Det strider imot den klassiske modellen som gt har kjørt hele veien som de har kopiert helt ifra hot rod (dos).

At ting skal være vanskelig og tidkrevende å få tak, for så å smake enda søtere når man først får det. Her ser det ut til at det er veldig lett å få tak i biler. (penger til deler vet jeg ikke noe om enda). Det virker som de setter fokus på at selve kjøringen skal være det underholdende, ikke grindingen til å oppnå et mål. Hva som funker best får tiden vise, men jeg vet at det bare er et irritasjonsmoment å gå tom for penger når man gamer online og gjerne skulle bygget en klasse b civic til fwd drag racing med noen man akkurat møtte online.

 

daily

 

 

Hvordan kan verdien av alt online bli redusert? Rewind kan jo ikke brukes online! Og, du må gjerne prøve demoen. Med alt på det vanskeligste vil du ikke vinne løpene, selv ikke i demoen, uansett hvor mye rewind du bruker.

Lenke til kommentar

Men, Daily-Drifter, alle stiller på samme linje, fordi alle kan bruke rewind funksjonen. Om du ikke bruker den og skal være "old school" så er det ditt valg, men sitt ikke der å syt over at andre bruker det og dermed "jukser", du fatter ditt valg, de fatter sitt. Men dere er stilt over samme premisser.

Lenke til kommentar

hva snakker du om nå? vet du at du kritiserer en som nesten utelukkende kjørte med en 300hk AE86 på all online drifting gjennom hele fm2? Jeg racer aldri online så jeg driter i hvem som er raskest.

 

86`en min var også den første bilen jeg fikk i spillet....

 

 

og for å gjenta for 3 gangen denne SIDEN, jeg syter ikke, jeg lurer på hvordan det påvirker økonomien i online communitien. jeg delte opp innlegget mitt i 2, en med cons og en med pros, så hva f*en er det du prøver å ta meg for. jævla unge...

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Nice /flex, vet du at du snakker med en som gir blaffen?

 

Det jeg snakker om er at selv med rewind funksjon i Forza 3 og "ikke hardcore" får gode biler, har det lite å si ettersom de som er god til å kjøre vil ha den fordelen uansett. Dette er jo noe man bare har i singelplayer moduset, så på online delen har de flinke en fordel uansett.

Lenke til kommentar
Blir som at det finnes cheats til spill. Ja, det går ann å bruke den, men du MÅ ikke. Blir litt dumt å se på det som en negativ ting. Om man f.eks er på enduro løp så kan den komme godt med! Går dessuten ann å skjule den så man ikke blir påminnet om den. ;)

Enig. Dette er faktisk noe jeg savner i Halo. Jeg synes det er moro å løpe gjennom store mengder fiender som ikke utgjør noen trussel. Nei, det har ikke samme underholdningsverdi, men etter man har spillt gjennom et spill, eller om en bare vil ha et lite avbrekk, så er cheats noe jeg er glad for at vi har. Tenk bare på GTA-serien uten cheats. Det hadde vært langt mindre underholdende, og noe av det jeg misslikte med GTA IV, var de få kodene som fantes. Heldigvis har vi som spiller på PC hacks og trainere som backup. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...