Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Hjelpes meg for en stillingskrig det her ble, er dere klar over at i løpet av 20 sider har dere klart å kvervulere om akkurat samme tingene i en fin liten sirkel? Ufattelig, men bra jobbet i alle fall.

 

GT5 eller Forza 3, spørsmålet er; hvilken er best?

 

Svaret er: det er en fult subjektiv mening uten noen form for objektiv innblanding.

 

Bilder fra de forskjellige spillene er verd null, de kan være fin å se på men både Sony og Microsoft er eksperter i Photoshop så jeg stoler like mye på det som jeg stoler på våre kjære folkevalgte. Videoene det samme, retusjering og "endring" er standard kost fra MS og Sony, uansett hvilket spill det er snakk om. Det pussige er at begge leirene svelger bilder og videoer rått som F og gulper det opp i etterkant for å klaske seg på brystet at ugug, jeg best grafikk.

 

Beklager at jeg virker litt krass her, er kanskje av den gamle skolen, men dette forbanna grafiske maset har begynt å irritere vette av meg, jeg ser ikke noe annet i dagens spillmarkedet skryt over spillets grafiske egenskaper. Hva skjedde med gameplay? Er det noe som klaskes på i siste fase av spilldesignet, liksom en nødvendighet glemt til noen kommer med et "oh shit" øyeblikk og klasker på noe halvferdig?

 

Jeg ser frem til begge 2 bilspillene, men jeg gidder ikke gjøre meg opp noe mening om grafikken på spillene basert på hva jeg har av bilder fra Sony og MS. Da skal jeg heller stå på sidelinjen og le rått av begge parter der de forsøker med brask å bram å vinne frempå at deres spill ser best ut.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
retusjering og "endring" er standard kost fra MS og Sony, uansett hvilket spill det er snakk om. Det pussige er at begge leirene svelger bilder og videoer rått som F og gulper det opp i etterkant for å klaske seg på brystet at ugug, jeg best grafikk.

 

nå har vi spilt Forza 3 demoen og ingen av oss i ms-leiren bruker grafikk som noe argument..

 

var fornøyd med grafikken i forza 2 jeg...

 

Jeg ser frem til begge 2 bilspillene, men jeg gidder ikke gjøre meg opp noe mening om grafikken på spillene basert på hva jeg har av bilder fra Sony og MS.

 

bare å laste ned demoen det...eller vente 10 dager :D

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
poenget med "100" innstillinger er at du velger hva som skal være vanskelig. Er det et så vanskelig poeng å se?

Jeg spiller alltid med alt av fra første stund på alle spill så det bryr meg ikke særlig..

Spillere som ikke spiller for levebrød ( amateur ) men for underholdning vil jo selfølgelig ha traction control på, eller?

Det vil jeg tro ja.

 

Selv foretrekker jeg fotorealisme over et fanasi landskap. Skal bilene være realistiske vil jeg at miljøet også skal være det.

 

Og jeg er helt enig med de som skriver om rewind funksjonen over. Jeg skal ta et eksempel i kontekst.

 

Grid var det første spillet, så vidt jeg vet, med rewind funksjon. Jeg har forsåvidt blitt glad i funksjonen, fordi Grid er et veldig straffende bilspill om du først kjører ut. Samtidig velger jeg å skru den av. Hvorfor?

Fordi det er mye gøyere å kjøre et intenst billøp hvor du til siste sving må holde konsentrert.

I grid ble jeg for opptatt av å kjøre fort enn å ta så hensyn til å kjøre bra fordi jeg bare kunne stille tilbake tiden.

Ta Dirt foreksempel. Kan være irriterende å kjøre halve banen for så å kræsje, men det er det som er mye av gleden i spillet.

 

Så når forza 3 kommer med rewind som ikke er mulig å skru av syntes jeg det er latterlig. Selvfølgelig kommer alle til å bruke den, er altfor lett å jukse og komme unna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hvorfor sammenligne Farza og GT... Forza 3 går ikke på en ny motor engang. Grafikken er best på GT5. Men er kjølefølesen bedre enn i Shift og Forza?

 

Som å sammenligne Crysis mot Gears of War 2, der Crysis er ræva på gameplay selv om det har best grafikk.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hjelpes meg for en stillingskrig det her ble, er dere klar over at i løpet av 20 sider har dere klart å kvervulere om akkurat samme tingene i en fin liten sirkel? Ufattelig, men bra jobbet i alle fall.

 

GT5 eller Forza 3, spørsmålet er; hvilken er best?

 

Svaret er: det er en fult subjektiv mening uten noen form for objektiv innblanding.

 

Bilder fra de forskjellige spillene er verd null, de kan være fin å se på men både Sony og Microsoft er eksperter i Photoshop så jeg stoler like mye på det som jeg stoler på våre kjære folkevalgte. Videoene det samme, retusjering og "endring" er standard kost fra MS og Sony, uansett hvilket spill det er snakk om. Det pussige er at begge leirene svelger bilder og videoer rått som F og gulper det opp i etterkant for å klaske seg på brystet at ugug, jeg best grafikk.

 

Beklager at jeg virker litt krass her, er kanskje av den gamle skolen, men dette forbanna grafiske maset har begynt å irritere vette av meg, jeg ser ikke noe annet i dagens spillmarkedet skryt over spillets grafiske egenskaper. Hva skjedde med gameplay? Er det noe som klaskes på i siste fase av spilldesignet, liksom en nødvendighet glemt til noen kommer med et "oh shit" øyeblikk og klasker på noe halvferdig?

 

Jeg ser frem til begge 2 bilspillene, men jeg gidder ikke gjøre meg opp noe mening om grafikken på spillene basert på hva jeg har av bilder fra Sony og MS. Da skal jeg heller stå på sidelinjen og le rått av begge parter der de forsøker med brask å bram å vinne frempå at deres spill ser best ut.

Når de har mulighet til å lage et spill med suverent gameplay og suveren grafikk klager ikke jeg. Er ikke slik at de forskjønner gameplayet til fordel for grafikk. Grafikk racet har alltid vært der og kommer alltid til å være der. Eller syntes du vi skulle spillt bilspill i Colin McRae 2 grafikk?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hadde aldri likt ett spill med dårlig kjørefølelse men topp grafikk. hadde vært kjedelig.

 

Vurder heller kjørefølelsen mellom Forza 3, Shift og GT5 enn grafikken.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Hadde aldri likt ett spill med dårlig kjørefølelse men topp grafikk. hadde vært kjedelig.

 

Vurder heller kjørefølelsen mellom Forza 3, Shift og GT5 enn grafikken.

Det er viktigst ja, men grafikken er og veldig viktig.

 

Kan ærlig si at jeg ikke synes grafikken til noen av spilla er dårlig.

 

Har Shift på pcen. Demoen til Forza 3 på X360.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Tsk tsk tsk ungdommen nå til dags :wee:

 

Hadde en gang en kompis som nekta å prøve Grim Fandango fordi det hadde for dårlig grafikk. Han er død nå.

 

Neida, men han gikk glipp av et veldig godt spill.

Håper det var en spøk, ungdommen er like opptatt av grafikk i dag som før.

Med grafikk følger også ofte fysikk osv. Bilspill og FPS er sjangre som kun har hatt fordeler av oppgradering av grafikk, og er også de mest populære sjangrene. (ihvertfall fps)

 

Point and click spill trenger ikke spesiellt god grafikk for å være underholdene nei.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
poenget med "100" innstillinger er at du velger hva som skal være vanskelig. Er det et så vanskelig poeng å se?

Jeg spiller alltid med alt av fra første stund på alle spill så det bryr meg ikke særlig..

Spillere som ikke spiller for levebrød ( amateur ) men for underholdning vil jo selfølgelig ha traction control på, eller?

Det er jo selvsagt maaange slags innstillinger for all slags elektroniske systemer osv, men nå tenkte jeg på to hovedinnstillinger for grafikkmotoren (eller hva jeg skal kalle det). Altså det er to grunninnstillinger. Under der igjen er det jo nesten bare fantasien som setter grenser.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...