Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

En lang OT-krangel rundt GT5 og når det angivelig skulle komme, er fjernet da det ikke hører hjemme i tråden i tillegg til å være av en litt for personlig art. Her diskurteres forza og GT opp mot hverandre, og da forventer jeg at herfra er det stopp på OT-innleggene.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar
Xbox HAR et skikkelig ratt/pedal sett:

 

porschewheel.jpg

 

60_2.jpg

 

 

Det har clutch og manuellt gir, og er Xbox 360 / PS3 og PC kompatibelt. De har diverse modeller, fra rundt 1700,- til 3000,- +evt mva og frakt. Billig er det ikke, men kvaliteten og kjørefølelsen er visstnok bedre enn G25.

 

Les mer her: Fanatec

Mener da virkelig å huske at det ikke fungerer på Xbox 360? Det gjør vel ikke G25 heller? :hmm:

Lenke til kommentar
En sånn syk fyr på gtplanet som har lagt ut en info tekst i koder :p

Står blant annet at vi får 600 biler og 96 baner. Baner som vi skal kunne endre selv etter grunnlag fra de eksisterende, online lag og klaner. og masse annet. Realese dato er sannsynelig vis mars 2010 gå og se på gtplanet selv :)

 

Yay, kvantitet foran kvalitet. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig å stappe et spill mest mulig fullt av biler og baner. Seriøst, hvem tror de kommer til å få glede av 600 biler og 96 baner?? Man kommer til å bruke en brøkdel, man ender alltid opp med noen få favoritter. Jeg har ikke engang vært i nærheten av å sjekke ut alle bilene i Forza 2.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Det ser bra ut på papiret, hvem vil vel ikke ha 600 biler å velge mellom? Dessuten er mange av bilene identiske hva modellering angår så Polyphony kan skryte av _mange_ biler uten å måtte legge arbeidet i å lage tilsvarende mange. Forza gjør det samme, gikk rykter her ei stund om 400 biler / 50 baner eller noe slikt. Siden vi snakker om Forza 3 / GT5 her så blir nok kvaliteten upåklagelig uansett.

Lenke til kommentar

Jeg kan love deg bas at Gran Turismo er ikke en serie hvor kvantitet kommer foran kvalitet.

 

Kvantiteten er like god som kvaliteten.

 

Det er bare bra at spillet får mange biler, det betyr at flere folk kan nyte spillet med sin favorittbil.

 

Blu-ray-plata har i tillegg plassen til 600 biler og 96 baner, så hvorfor ikke? :)

Lenke til kommentar
Det ser bra ut på papiret, hvem vil vel ikke ha 600 biler å velge mellom? Dessuten er mange av bilene identiske hva modellering angår så Polyphony kan skryte av _mange_ biler uten å måtte legge arbeidet i å lage tilsvarende mange. Forza gjør det samme, gikk rykter her ei stund om 400 biler / 50 baner eller noe slikt. Siden vi snakker om Forza 3 / GT5 her så blir nok kvaliteten upåklagelig uansett.

 

Unnskyld på forhånd for frekkheten men, hva galt har GT gjort deg? Du utaler deg på tydelig grunnlag du ikke har snøring på, om du hadde forsøkt Gran Turismo hadde du mest sannsyneligvis ikke utalt deg på denne måten.

 

Hvorfor flere modeller av samme bil? Fordi du har mange forskjellige løp. Du kan ikke akkurat ta med deg en blodtrimmet Nissan Skyline i et løp hvor 60 HK er maks utbytte på bilen. Mange av bilene i GT kommer i utgaver av forskjellige typer biler, noen av modellene har veldig trimmet motor mens andre har dårlig motor. Det er såpass mange forskjellige løp i GT at du trenger et fint sortigmang å velge mellom for å gjøre de forskjellige løpene.

 

Jeg har spillet både GT4 og Forza 2 og tro meg, det er mange ting i Forza som GT gjør mye bedre. F.eks er variasjonen i GT 4 mye bedre enn i Forza, Forza består for det meste av baneløp hele tiden, du kjører en sett med baner og får penger for det. Kjempemorsomt klart, du har og en brukbar fysikk i spillet og skademodellering. Der er Forza 2 konge. Men, mot GT4 har den et par mangler. GT4 har mye mer variasjon. Du kan kjøre de tradisjonsrike baneløpene som i Forza 2, men så har du og en mengde med variasjoner utenfor, f.eks kan du sette deg ned og forsøke å ta forskjellige sertifikat. Ikke bare vil du klare sertifikatene men du vil selvfølgelig og ha gullmedalje for det, dvs klare det helt perfekt.

 

Nei det er ikke 600 biler av samme merke, modell kanskje, men tror meg du trenger variasjonen i biler når det kommer til stykket.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at stor variasjon er en fordel, og ang baner er vi helt enig, blant annet savner jeg stort hillclimb-banene fra Forza 1. Da tenker jeg ikke på ordinær hillclimb som i rally-spill, men eksotiske asfaltveier som snor seg oppover en fjellside og ser ut som det kunne vært et virkelig sted.

 

Men tilbake til bilene. GT4 har f.eks fire forskjellige Honda Civic SiR-II (EG). 91, 92, 93 og 95-modellen:

 

179.jpg180.jpg

181.jpg182.jpg

 

Alle fire har naturligvis like mange hester (167), like mye dreiemoment (115,72), osv, osv. Og værre blir det, Honda NSX? 6 like med samme specs (01, 93, 95, 96, 99 og 01-modellene) Den nye NSXen? 7 forskjellige, samme specs. Nissan Skyline GT-R? 25 biler(!!) med begrenset variasjon.

 

GT4 grenser fra "stor variasjon" som er en positiv ting, til bare tåpelig fyll.

Lenke til kommentar

Uten av vi har komplett informasjon som viser absolutt alle forskjellene som er i de forskjellige versjonene av skyliner i gt4, så fant jeg i allefall en favoritt. R34 Nurburing II var min favoritt, man skulle kanskje tro at det bare var å velge en r34, men det var det ikke. Nå er også spillet laget for spill entusiaster, og en del ville kanskje blitt sur om ikke deres special edition av skyline, nsx osv osv var med.

Lenke til kommentar

Jeg har en hondafantast på siden av meg som ville sagt "Jo det er nødvendig!!" :)

 

Husk at det ikke bare er utseende som teller noe i det spillet. Bilens oppførsel på veien kan (bør vel egentlig) være forskjellig mellom de forskjellige typene, og det er ting som merkeentusiastene vil legge merke til på en helt annen måte en "oss dødelige".

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Det ser bra ut på papiret, hvem vil vel ikke ha 600 biler å velge mellom? Dessuten er mange av bilene identiske hva modellering angår så Polyphony kan skryte av _mange_ biler uten å måtte legge arbeidet i å lage tilsvarende mange. Forza gjør det samme, gikk rykter her ei stund om 400 biler / 50 baner eller noe slikt. Siden vi snakker om Forza 3 / GT5 her så blir nok kvaliteten upåklagelig uansett.

 

Akkurat hva jeg mener. Ser bra ut på papiret ja, men hvem pokker er det som kommer til å bruke 600 forskjellige biler. Tviler sterkt på om alle her inne er såpass feinschmekkere at de er nødt til å ha 600 forskjellige oppsett. Og hva er liksom bra med at det ser bra ut på papiret??

 

Og hvis mange av bilene er identiske hva modellering angår, hvorfor da ha en hel haug av de samme? Listefyll? Fordi det ser bra ut på papipret?

 

Kan noen med hånda på hjertet si, uansett bilspill fram til i dag, at de virkelig har hatt bruk for mer enn, la meg si, 20 forskjellige tuning/bil oppsett på et spill for å mene at man skal kunne hevde seg (og da OVERDRIVER jeg virkelig antallet)?

Endret av bas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...