Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

hvorfor sier du noe som absolutt ikke behøver og være sant? I tillegg prater du så veldig varmt om Forza, Take10 er pokker i meg ikke noe bedre...

 

Vel, akkurat dette behøver å være sant. ;) Det er ingame rendringer som nok dessverre har betydelig bedre kvalitet enn det du vil få se når du spiller, beklager :)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor sier du noe som absolutt ikke behøver og være sant? I tillegg prater du så veldig varmt om Forza, Take10 er pokker i meg ikke noe bedre...

 

Vel, akkurat dette behøver å være sant. ;) Det er ingame rendringer som nok dessverre har betydelig bedre kvalitet enn det du vil få se når du spiller, beklager :)

 

Jeg tror sammenligningene til UrgeLoL har sagt det jeg ville frem til...

Lenke til kommentar

Joda, men så har du jo Turn 10's disipler som tror at alt de kommer med er banebrytende nytt. Samt at utviklerene står å sier at de er generasjoner foran alt som er av bilspill når det kommer til fysikk. De har jo tydeligvis ikke spilt særlig mange bilspill. Virker som at de har spilt Gt4 for så å legge alle påstandene deres mot det spillet, men samtidig glemme alle andre gode bilspill.

Lenke til kommentar
LFS utviklererne driver forresten å gjør dekk fysikken helt fra bunnen av igjen, de var ikke helt fornøyd med den gamle.

 

Dette er ett hopp etter Wirkola for meg, har alltid likt fysikken i LFS, selv om spillet begynner å bli ganske utdatert nå.

 

Ja det imponerende det de har fått til med lfs. Spilte den endel med G25 rattet, clutch, h-gir og hele greia. Nok å gjøre når jeg kjørte en bmw 323 80 og noe modell rundt nurburing. Nok å gjøre for å si det slik. Utrolig utfordrende, men for ett konsollspill så må nok spillet ha 2 settings på fysikken. Ellers vil man skremme avgårde en del gamere.

Lenke til kommentar

UrgeLoL: Å vise ingame bilder av forza 3 vs replay bilder av GT5p er, i diskusjonskontekst, som å skyte seg i foten.

Jeg regner meg som litt mer pro GT5 enn Forza 3 (kommer til å kjøpe begge uansett), men hallo. Vis nå iallefall sammenlignbare bilder.

 

Replay ser penere ut enn ingame, sånn er det bare.

 

Forøvrig er jeg enig i at konstraster ser ut til å være det store grafikkskille mellom forza 2 og 3... merkelig nok. Og jeg må nesten si at jeg foretrekker Forza 2 da. 3'er bildene ser rett og slett litt for kunstige ut.

Lenke til kommentar

synes dette er litt rart og, men når jeg ser på screenshots jeg tok fra forza 2 på pcen ser det skikkelig dårlig ut i forhold til ingame. Og når jeg spilte forza 3 fikk jeg inntrykk av at grafikken vart løftet flere hakk. synes bildene av forza blir sp utvaska og hakkete etter konvertering eller hva de må gjøre for å få det på pc.

 

Grafikken står ihvertfall ikke i veien for spillopplevelsen min, fysikk og gameplay ftw :)

Lenke til kommentar
Søt du er Captn. :)

 

Jeg beklager men denne generasjonen får du ikke se Enzoen som over i et videospill. Det kan rendres ja, men ingame? Hell no ;)

 

 

ØY ! :)

 

Faktisk når jeg spiller og tar og zoomer inn på replays på bilene så ser du faktisk at dette stemmer veldig godt ! Kommer litt an på åssen TV man har ogs så klart, men hvertfall hos meg så er det syka grafikk.

 

Har du foresten lagt merke til at uansett hvor mye du kjører på sanda, eller i jorda på GT5p så blir...nei vent BLIR ikke bilen dirty... :(

Kan ikke du laste opp screenshots av GT5P når du spiller, så kan vi selv sammenligne? Jeg vet at det er stor forskjell på de renderingene der og virkeligheten. Det er et triks vi alle har sett før, og uten at jeg har sett det, så tipper jeg slike renderings også finnes av Forza 3, som får det til å se bedre ut enn det egentlig gjør. Jeg har også sett det samme fra f.eks. Crysis, da det nærmet seg releasedato, og vi fikk se fantastiske screenshots av landskap som var så fotorealistiske som det kunne bli, og i oppløsning over 3000x2000. Når det er sagt, så ble ikke Crysis i nærheten like pent. Det ble fantastisk pent, men ikke like realistisk på bildene. De er nok laget med samme grafikkmotor etc., men som sagt, så kjører ikke PS3 1080p rendering, og den har heller ikke like god AA, og jeg tviler til og med på en del av detaljene. Du kan skylde så mye som du vil på at man må ha en bestemt TV for at det skal se akkurat så bra ut, men det blir bare tull.

 

PS: Om jeg er fanboy eller ikke, vet jeg ikke, eller jeg vet ikke i hvilken grad. Jeg er i første rekke en PC-fanboy. Av konsoller har jeg N64, PS1, PS2 og Xbox. Min lillebror har imidlertid 360, og i denne debatten henger jeg litt over på 360-siden etter å ha prøvd Forza 3. Nå skal han visstnok kjøpe PS3 om ikke så mange dager, så vi får se hva jeg mener etter å ha prøvd GT5/GT5P, hvis han skal kjøpe noen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...