Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Nevn gjerne i fleng? Jeg føler ikke at Turn10 ikke har levert som lovet, uten at jeg har fått spillet enda, men...

PD lovet skade i GT5p, så skade som DLC, deretter skade i GT5 istedet, så bare på 170 biler, og de 170 skulle være "premium-modeller", og resten import fra GT4, osv osv. Synes de burde ha mer kontroll på PR-avdelingen sin, det hadde gitt et bedre inntrykk. Eller det det bare "the japanese way"?

 

Tull å vås hele greia du nevner her. Det du snakker om 170 premium modeller osv er jo ting som kommer ut i fra dårlige oversettelser. Ingen biler er importert fra GT4, i motsetning til forza 3 der mange biler og baner ser ut som om at de kommer rett fra Forza 2. Skade har intervjuerene spurt etter i alle intervjuer, så når at en utvikler sier at de jobber med det og kan kanskje komme med det som dlc i prologuen så betyr det vel ikke at det skal komme. I ett spill under utvikling så kan man regne med endringer, ting som taes bort og andre ting som legges til.

 

Du må da klare å se forskjell på løst snakk i intervjuer der de snakker om ting de har lyst å få til, og ting de drømmer om å få til en gang, samt det som de lover skal komme i spillene.

 

Turn 10 har sagt:

 

- Disse bilene får nyte godt av den nye spillmotoren vår, som gir oss ti ganger flere polygoner enn i «Forza 2», og fire ganger bedre tekstur-resolusjon.

 

øhhh ja kanskje i menyen. Ellers så viser jo demoen at kvaliteten går ned flere hakk i forhold til modellen i menyene. Faktisk er det vel forskjell på bilen i det kameraet snurrer rundt i starten av løpet, for så å bytte ut bilmodellen med en av lavere kvalitet.

 

- Så vi har faktisk lagd fysikken mer kompleks i dette spillet. Vår fysikk gjør ting som ingen andre bilspill kan matche. Og selvsagt kjører spillet i 60 FPS. Du har ikke et racingspill om du ikke klarer 60 bilder i sekundet. 30 er bare latterlig, fortsetter Greenawalt, nå et lite stykke nærmere kontroversene.

 

Ingen andre bilspill? Neivel, så mange av bilsimulatorene i dag er vel bare arcadespill til sammenligning. Tror det er mange her på forumet som er enig med meg om at det er mange bilspill som matcher forza 3 og for all del sikkert gt5 på fysikk.

 

- Det er som «å starte racet på nytt i menyen»-debatten jeg snakket om litt tidligere. Selv de mest hardbarka racingfanatikerne vil ikke fjerne den muligheten. Fem år fra nå og alle kommer til å ha en rewind-funksjon, gjentar han.
De er tydeligvis de første med denne helt ny rewind funksjonen. eller ikke.

 

Forza 3's Game Director, Dan Greenawalt, told x360a at a Forza 3 event in London this week that there's nothing on the market that comes close to simulating what Forza 3 does.

 

Greenawalt pined, "I play a lot of racing games, including PC racing games and I have not seen anything that is even within years of what we’re delivering here."

 

"Part of that actually meant visiting McLaren and seeing the simulator that they train on. I’ve seen other race teams as well and some of their simulators. We were kind of able to learn from each of them and incorporate a lot of that. So I think it would be hard for someone to match that," the outspoken Creative Director added.

 

Greenawalt later noted, "We have the best simulator around. You’re not going to find another one that’s even close, so if you turn off all the assists, you’re driving with a clutch, even on a controller, you’re driving. There’s tire flex, body flex and unsprung weight on the tires. You turn all the assists on, a 6 year old can play it."

jaja...

 

Denne er fra MS, om Forza 3.

Phil Spencer of MS has taken something of a subtle jab at the delayed release of Gran Turismo 5 by declaring that Forza 3 is the only racing sim shipping this generation.

 

Phil Spencer, corporate VP and head of Microsoft's worldwide studios, is apparently keen to take a jab at Sony and Polyphony Digital while promoting Turn 10's Forza Motorsport 3.

 

When responding to a question about developing and shipping high quality exclusive games in either their first or second party studios, Spencer responds to Gamsutra:

 

"Absolutely. And to ship them! That's an important part of our strategy. Look at Forza shipping next month: the definitive racing sim this generation. You could say it's the only racing sim that's shipping this generation."

 

Og der er sikkert mye rart som blir sagt om man gidder å lete. Men hva er poenget?

 

Mitt poeng er at om man skal kjøpe spill utifra hva utviklere sier i stedet for å faktisk kjøpe det på grunn av hva spillet faktisk er så går man glipp av mye bra. Mange av disse pr folkene blåser opp sine egne spill i håp om å selge ennå noen eksemplarer. La oss heller være enig i at man ser på spillet og så bestemmer man seg for å kjøpe det. Begge spillene blir jo sannsynligvis meget gode begge to. Faktisk ser jeg på det som sannsynlig at Forza 3's online moduser vil være bedre enn GT5's online moduser. PD har for lite erfaring på det området, akkurat som at jeg vet med stor sannsynlighet at GT5 vil se ett hakk bedre ut enn Forza 3.

 

morsomt at gt fanboysa klamrer seg til skademodell eller interiør for å forsvare en bilspill franchise som gikk like mye til h som nfs gjorde i sin tid.

Morsomt at Daily-Drifter bedømmer så strengt et bilspill som ikke har kommet ut enda. (samme sa thklinge, forza 3 forkjemper) Er de små detaljene som er interessante å diskutere, da begge to utvilsomt kommer til å være de beste bilspillene noensinne.

Pga. hypen er det liten tvil som at GT5 også blir en suksee, og historie messig er det veldig usannsynlig at det blir dårlig.

 

jeg er ingen forkjemper, hvis jeg kunne velge hadde gt4 vært et bra spill, og gt5p hadde hatt bra fysikk... å ønske at en av de går under er som å ønske at amd går konk så intel får monopol. dere får kose dere med enda et år med venting....

 

dere har flamethreads, vi har forza 3 om en uke :p

 

heldigvis finnes det andre spill i mellom tiden :) Så du trenger ikke å synes så synd på oss uten xbox 360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var innstilt på å kjøpe en PS3 for GT5 men når jeg nå ser hvor bra Forza 3 har blitt og at det samtidig ikke er så mye nytt med GT5 så er jeg ikke så sikker lenger.

Jeg er egentlig i samme båt. Rett og slett lurer jeg på om det ikke er litt borkastet å kjøpe en konsoll til bare for å spille GT5 (som jeg helt sikkert får testa hos kompiser likevel). Særlig ettersom FM3 får overveldende kritikker over hele fjøla, ser jeg snart ikke nytten i GT5 for min del.

Lenke til kommentar
så når at en utvikler sier at de jobber med det og kan kanskje komme med det som dlc i prologuen så betyr det vel ikke at det skal komme. I ett spill under utvikling så kan man regne med endringer, ting som taes bort og andre ting som legges til.

 

Du må da klare å se forskjell på løst snakk i intervjuer der de snakker om ting de har lyst å få til, og ting de drømmer om å få til en gang, samt det som de lover skal komme i spillene.

 

Helt riktig, og da kan du jo oppfordre alle PS3 fanboysene i denne tråden om akkurat dette i og med at GT5 ikke bare er ekstremt kraftig forsinket, det er heller ikke ferdig utviklet.

 

Hvordan så mange da kan mene og "vite" så mye om GT5 er for meg totalt uforståelig. Som jeg har skrevet tidligere tror jeg nok at GT5 blir et bra spill - noe annet vil i såfall være en ren katastrofe for Sony som desperat trenger et spill eller to som kan selge hardware.

Lenke til kommentar
så når at en utvikler sier at de jobber med det og kan kanskje komme med det som dlc i prologuen så betyr det vel ikke at det skal komme. I ett spill under utvikling så kan man regne med endringer, ting som taes bort og andre ting som legges til.

 

Du må da klare å se forskjell på løst snakk i intervjuer der de snakker om ting de har lyst å få til, og ting de drømmer om å få til en gang, samt det som de lover skal komme i spillene.

 

Helt riktig, og da kan du jo oppfordre alle PS3 fanboysene i denne tråden om akkurat dette i og med at GT5 ikke bare er ekstremt kraftig forsinket, det er heller ikke ferdig utviklet.

 

Hvordan så mange da kan mene og "vite" så mye om GT5 er for meg totalt uforståelig. Som jeg har skrevet tidligere tror jeg nok at GT5 blir et bra spill - noe annet vil i såfall være en ren katastrofe for Sony som desperat trenger et spill eller to som kan selge hardware.

 

er det ikke omvendt? at de desperat prøver å bli kvitt hardware for å kunne selge titler? både ms og sony altså

 

blir litt som å si at netcom desperat prøver å finne et abonnement så de blir kvitt subsidierte telefoner.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
så når at en utvikler sier at de jobber med det og kan kanskje komme med det som dlc i prologuen så betyr det vel ikke at det skal komme. I ett spill under utvikling så kan man regne med endringer, ting som taes bort og andre ting som legges til.

 

Du må da klare å se forskjell på løst snakk i intervjuer der de snakker om ting de har lyst å få til, og ting de drømmer om å få til en gang, samt det som de lover skal komme i spillene.

 

Helt riktig, og da kan du jo oppfordre alle PS3 fanboysene i denne tråden om akkurat dette i og med at GT5 ikke bare er ekstremt kraftig forsinket, det er heller ikke ferdig utviklet.

 

Hvordan så mange da kan mene og "vite" så mye om GT5 er for meg totalt uforståelig. Som jeg har skrevet tidligere tror jeg nok at GT5 blir et bra spill - noe annet vil i såfall være en ren katastrofe for Sony som desperat trenger et spill eller to som kan selge hardware.

 

Det å kalle andre fanboys når du tydeligvis er en eller annen type fanboy selv er bare dumt. For det første så vet vel mange en del om hva de forventer av GT5 i forhold til f.eks. grafikk. Man kan spille GT5 prologue og man kan se videoer av GT5. Angående ting som fysikk, gameplay elementer så vet ingen noe mer enn det som fortelles i intervjuer. Er det noen som har fått deg til å tro noe annet? Det er også lov å ha tro på PD, da de har levert til de grader for mange GT fans. Selv om mange kanskje er uenig.

 

Det at det ble sagt at GT5 var ferdig for ett par måneder siden, er igjen ett eksempel på tullete journalister som ikke klarer å få frem hva som egentlig ble sagt. Det Kaz sa var ca dette. "Om du bare ønsker å ta en bil for så å kjøre på bane så er spillet ferdig." Men han sa også at de har en MASSE ting de ønsker å få inn i GT5 og en masse ting de må ventet til GT6 får å få ferdig.

 

Og angående release dato så er dette første gangen spillet har fått ett release vindu. Jada, det har blitt sagt at vil komme i 2009 osv osv, men aldri som noe offisielt fra PD. Så skyld på Sony og andre pr instanser for at de babler om ting de ikke helt har fått bekreftet.

 

Og Sony vil sikkert få ut GT5 for å selge både spill og HW, men ikke få det til å høres ut som om at det ikke allerede er flere ps3 spill som selger hw. Du høres ut som en fullverdig xboxfanboy.com medlem med slike kommentarer.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Det å kalle andre fanboys når du tydeligvis er en eller annen type fanboy selv er bare dumt.

 

Og Sony vil sikkert få ut GT5 for å selge både spill og HW, men ikke få det til å høres ut som om at det ikke allerede er flere ps3 spill som selger hw. Du høres ut som en fullverdig xboxfanboy.com medlem med slike kommentarer.

 

Jeg eier 360, PS3, Wii, DS, PC, MAC og Gudene vet ikke hva. Så fanboy fordi jeg kommer med en kommentar som klart er relevant? Gimme a break please.

 

Sony har det siste året lansert to titler som det var ekstremt store forventninger til som system-sellers, og det ene floppet (Little Big Planet som også er et genialt spill) og Killzone 2 som aldri flyttet spesielt mange PS3- maskiner, og heller ikke solgte veldig bra totalt sett.

 

Så joda, Sony trenger flere system-sellers. Kan hende at Uncharted 2 kan gi Sony en real boost nå på tampen av året. Husk at den økningen man har sett de siste 2 månedene skyldes prisnedgangen - ikke lanseringen av noen konkrete spilltitler.

 

Det er mulig å ha to tanker i hodet på en gang, ja til og med flere, og derfor har jeg alle plattformene og håndplukker de beste spillene fra hver plattform. Det er i mine øyne en noe mer konstruktiv tilnærming enn å stikke hodet i sanden og samtidig tro at det kun er til PS3, Xbox 360 <insert any plattform>... det kommer gode spill.

 

Spillåret 2009 har så langt ikke vært det beste, men når året er omme vil det for mitt vedkommende være titler som Risen (PC), Forza 3 (360), Uncharted 2 (PS3), Dragon Age (multi) og ikke minst Modern Warfare 2 (multi) som står igjen som de store titlene. Uten at jeg hadde hatt PC OG 360/PS3 hadde jeg med andre ord gått glipp av flere store spillopplevelser som alle er kremen av krem innenfor spill.

 

Jeg ser på meg selv som gamer, ikke fantatisk tilhenger av en spesiell plattform slik mange dessverre er.

 

Om du snakker om meg, så har jeg vel aldri prøvd å late som at jeg ikke er fanboy. :D

Nope, tenkte mer på Heales og gjengen :p

Vi kjemper samme sak her =)

 

Hva er det du kjemper om da?

 

Hva er saka?

 

Sånn stå på krava fordi?

Lenke til kommentar

Joda, mye sant i det du sier. Men med begrenset tid og en god gamer pc og ps3 så skal det mye til før at jeg skaffer meg enda en konsoll. Dog har fruen ytret ønske om mariokart og wii. Får håpe modracers kan duge for henne :p

 

Littlebigplanet en flopp? Det har vel solgt en plass mellom 2,5 til 3 millioner nå. Ja, det solgte kanskje ikke så mye som man trodde i starten, men å kalle det en flopp er å ta i.

Lenke til kommentar

Kom over noe på gtplanet som visna som et tørt blad i ørkenen da de utsatte til April et par uker før lansering.

 

Bilde som du ser i linken er litt lite en uansett så ser du bilde...uhm screenshot fra spillet med en Enzo i en SYYYK god kvalitet, dette er så nærme virkelig heten at jeg nesten blir redd.

 

Så gleder meg til og se resten :)

 

>- - www.GtPlanet.Net - -<

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
Lenke til kommentar
Joda, mye sant i det du sier. Men med begrenset tid og en god gamer pc og ps3 så skal det mye til før at jeg skaffer meg enda en konsoll. Dog har fruen ytret ønske om mariokart og wii. Får håpe modracers kan duge for henne :p

 

Littlebigplanet en flopp? Det har vel solgt en plass mellom 2,5 til 3 millioner nå. Ja, det solgte kanskje ikke så mye som man trodde i starten, men å kalle det en flopp er å ta i.

 

Skaff fruen en Wii så får du selv mer ro til å spille :p

 

Til tross for at Little Big Planetdet ble kåret til årets beste spill har det ikke solgt mer enn ca. 2.5 million, og det er alt for dårlig med tanke på hvilken perle av et spill dette er.

Lenke til kommentar

Legger ved litt mer :)

 

Bilde 1

 

Bilde 2

 

Bilde 3

 

Bilde 4

 

Bilde 5

 

Bilde 6 [Virkelighet vs GT5]

 

Bilde 7

 

 

Og -omfg se på det første bilde av Enzoen. Kunne gitt det til en random og han hadde sagt at det var ekte, der er bare helt hinsides rå grafikk. Faktisk så bra at man kan ikke lenger kalle det grafikk når det gjelder Gran Turismo.

Endret av Captn Jack Yarr'ow !
Lenke til kommentar
Søt du er Captn. :)

 

Jeg beklager men denne generasjonen får du ikke se Enzoen som over i et videospill. Det kan rendres ja, men ingame? Hell no ;)

 

 

ØY ! :)

 

Faktisk når jeg spiller og tar og zoomer inn på replays på bilene så ser du faktisk at dette stemmer veldig godt ! Kommer litt an på åssen TV man har ogs så klart, men hvertfall hos meg så er det syka grafikk.

 

Har du foresten lagt merke til at uansett hvor mye du kjører på sanda, eller i jorda på GT5p så blir...nei vent BLIR ikke bilen dirty... :(

Lenke til kommentar
Joda, mye sant i det du sier. Men med begrenset tid og en god gamer pc og ps3 så skal det mye til før at jeg skaffer meg enda en konsoll. Dog har fruen ytret ønske om mariokart og wii. Får håpe modracers kan duge for henne :p

 

Littlebigplanet en flopp? Det har vel solgt en plass mellom 2,5 til 3 millioner nå. Ja, det solgte kanskje ikke så mye som man trodde i starten, men å kalle det en flopp er å ta i.

 

Skaff fruen en Wii så får du selv mer ro til å spille :p

 

Til tross for at Little Big Planetdet ble kåret til årets beste spill har det ikke solgt mer enn ca. 2.5 million, og det er alt for dårlig med tanke på hvilken perle av et spill dette er.

Vel, ps3 har solgt bedre enn 360 hvis du regner i antall tid. Ps3 har solgt ca. 25millioner og 360 30 millioner. Men denne diskusjonen skal vi ikke ta her.

Var ikke meningen å fornærme deg ved å kalle deg fanboy, heller at det er unødvendig å kalle folk fanboy uten å kjenne helt hva de står for. Eier selv 360 og ps3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...