Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå spillt Forza 3 demo med et par kamerater.

Hahahahhahahaha! Rewind, rewind, rewind, helt latterlig. Kunne de ikke gjort en mulighet for å fjerne den totalt? Eliminerer jo hele vanskelighetsgraden. Blir altfor fristende å bruke denne istedenfor å kjøre en runde skikkelig bra. Huff, huff.

Skademodellen var heller ikke akkurat omfattende. Litt skrap, og mistet støtfangeren, lang ifra spill som fks. grid.

Lenke til kommentar

Den største fordelen GT har fremfor forza er at de har et bra ratt med clutch og 900 grader (G25/G27), til en grei pris. Til forza har man ikke denne muligheten, med mindre man importerer et fanatec ratt fra tyskland for 4-5k. Så har jo GT5 bedre grafikk, lyd og bedre kjørefølelse, så det er klart bedre. Men forza er såpass bra det også at man må få med seg dette i tillegg, selvom GT5 er hakket bedre... ;)

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Veil. pris på G25 er 3499,- (logitech.no) så Fanatec-rattet er verd den ekstra tusenlappen, det er jo betydelig bedre! ;)

 

Siden du kan vite at GT5 har bedre grafikk, lyd og kjørefølelse (før spillet er ferdig til og med!) så vil jeg gjerne høre lottotallene for neste uke. Du kan jo åpenbart spå framtiden.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Veil. pris på G25 er 3499,- (logitech.no) så Fanatec-rattet er verd den ekstra tusenlappen, det er jo betydelig bedre! ;)

 

Siden du kan vite at GT5 har bedre grafikk, lyd og kjørefølelse (før spillet er ferdig til og med!) så vil jeg gjerne høre lottotallene for neste uke. Du kan jo åpenbart spå framtiden.

 

hahah nice try :p Ikke søren om du trodde at prisen var 3499 på G25. Den har vel ALDRI blitt solgt til den prisen. Kjøpte mitt for 1,5 år siden til 2200 kr. Så tviler på at rattet er verdt 2500 kr mer. Men det er vel i slike tilfeller man ser hvor ekstremt fanboy du egentlig er. Hadde vi diskutert prisen for live eller harddisk osv til xbox 360 så hadde du kommet med ebay eller dealextreme pris. Men i dette tilfellet passet det vel bedre å dra frem logitech.com prisen :p kun for at fanatecrattet ikke skal høres så sinnsykt dyrt ut, noe det er. Men for all del, kvaliteten ser ut til å være ekstremt bra.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Veil. pris på G25 er 3499,- (logitech.no) så Fanatec-rattet er verd den ekstra tusenlappen, det er jo betydelig bedre! ;)

 

Siden du kan vite at GT5 har bedre grafikk, lyd og kjørefølelse (før spillet er ferdig til og med!) så vil jeg gjerne høre lottotallene for neste uke. Du kan jo åpenbart spå framtiden.

Den G25 prisen du hendvender til er sykt overpriset iforhold til andre steder. Som sagt her, kan få den fra 1900,- og billigere hvis du kjøper brukt. Jeg vet at GT5 har bedre grafikk, lyd, og kjørefølelse, siden jeg har prologue, og det er godt mulig det blir enda bedre når fullversjonen!

 

 

Synd at det ikke har vært noe særlig prisdropp på G25en forresten. Kjøpte min for to år siden for 2000kr.

 

Nå er reversen ødelagt og jeg driver å småkikker etter ett nytt ratt.

Hvis du finner kvittering så har du rett å få ny. Hvis ikke du finner den kan du jo prøve å finne ut hvor det er kjøpt, for det skal ligge på datasystemet til en nettbutikk, da kan du reklamere.

 

Det fanatec porsche turbo s rattet koster jo ganske nøyaktig 3000kr per i dag inkl frakt (og moms?)

Det er ikke så galt når det funker på pc, xbox360 ps3.

Er riktignok ikke på lager før i november men

Ja cirka 3000kr inkl. moms for " -Pure edition- EU ", altså den billigste versjonen.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Veil. pris på G25 er 3499,- (logitech.no) så Fanatec-rattet er verd den ekstra tusenlappen, det er jo betydelig bedre! ;)

 

Siden du kan vite at GT5 har bedre grafikk, lyd og kjørefølelse (før spillet er ferdig til og med!) så vil jeg gjerne høre lottotallene for neste uke. Du kan jo åpenbart spå framtiden.

 

hahah nice try :p Ikke søren om du trodde at prisen var 3499 på G25. Den har vel ALDRI blitt solgt til den prisen. Kjøpte mitt for 1,5 år siden til 2200 kr. Så tviler på at rattet er verdt 2500 kr mer. Men det er vel i slike tilfeller man ser hvor ekstremt fanboy du egentlig er. Hadde vi diskutert prisen for live eller harddisk osv til xbox 360 så hadde du kommet med ebay eller dealextreme pris. Men i dette tilfellet passet det vel bedre å dra frem logitech.com prisen :p kun for at fanatecrattet ikke skal høres så sinnsykt dyrt ut, noe det er. Men for all del, kvaliteten ser ut til å være ekstremt bra.

 

Haha, tenkte akkurat det samme. Han var ekstremt flink til å finne dealextreme priser og live for 261kr året, men greier å presse G25 opp i 3500kr.

Er enig i det som blir skrevet over. Kjørefølelsen er definitivt bedre på GT, samme med grafikken, bilene osv.

Men det som virkelig plager meg er at de har gjort rewind funksjonen unlimited, blir altfor fristende å bruke den, og fullføre vanskelige løp lett. Men det er nå min mening.

Lenke til kommentar

Foretrekker Forza 2 foran GT5P. Forza 2 bedre fysikk og flere muligheter. Grafikken er nok bedre hos GT5 men det er ikke så viktig for meg gidder ikke å telle polygoner.

Forza 3 eg glder meg har prøvd demoen ser ut som det blir veldig bra.

GT5 når det kommer ut blir nok et veldig bra spill det og.

 

PS

Siden GT4 kom ut har Forza 1 2 og 3 kommet ut og GT5 kommer ikke før 2010 utrolig!

Lenke til kommentar
PS

Siden GT4 kom ut har Forza 1 2 og 3 kommet ut og GT5 kommer ikke før 2010 utrolig!

3 grunner til det:

 

1. GT5 har startet helt fra scratch, asså hele grafikk motoren er laget fra bunn, mens forza 3 bruker samme motor som 2'ern bare at de har finpussa den litt. Så microsoft har spart et par år her.

 

2. De bruker utrolig mye tid på interiørdelen i spillet, alt skal være som i virkeligheten, mens forza har begrenset dette veldig. Det er en minus som noen spillanmeldeser har nevnt. Sjekk bildene nedenfor for å se forskjellen...

 

3. Kazunori Yamauchi (sjefen) er perfeksjonist.

 

På denne siden er det noen screenshots og siste nyheter om gt5 hvis noen ikke visste om det.

http://www.gtplanet.net/

 

Forza interiør:

playerperspective_114_1280x720.f.jpg

 

GT5:

 

gran-turismo-5-lamborghini-ferrari-larger-4.jpg

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Iceman22: Det ser ut som at Turn10 har gjordt en dårlig jobb med å flytte over de gamle banene fra Forza 2, men ser man ut ifra de nye banene og demo'en er det langt mer en bare en liten finpuss fra Forza 2 grafikken.

 

GT5 vil forøvrig ikke kjøre i 1920x1080 in-game og spillet vil heller ikke ha type 24xSSAA. Det GT5 bilde er mao et bullshot.

Lenke til kommentar
Ja cirka 3000kr inkl. moms for " -Pure edition- EU ", altså den billigste versjonen.

 

Nei.

Koster ca 3000 for turbo s hjulet, ikke pure edition.

Står at det er inkl vat, som jeg regner med er den tyske momsen(?)

Om det er den tyske momsen, kan man trekke ifra 16% fra den summen som tilsvarer ca 480kr.

Da er man nede i 2520 for rattet inkl frakt. Så deler man det på 4 og får 630.

2520 + 630 = 3150

 

Man betaler altså i "verste" fall 3150 kr for det inkl frakt og moms , hvis ikke jeg regner helt hakkende galt?

 

EDIT: Prisen er uten frakt, var 20 euro i frakt

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Etter og ha spilt DiRT2 i hele helga har jeg fått et helt anna syn på bilspill :)

 

Eneste det mangler som faktisk er helt idiotisk er clutch. Altså du kan velge mellom Automat kasse, triptronic og h-giring. Velger du h-giring kan du bare gire men ikke noe clutch. Og siden alle ratt og pedal sett har clutch så er det på trynet at du ikke må clutche. Og clutch hadde gjort et såpass godt rally spill mye deiligere.

Lenke til kommentar

Som sagt, prisene hos Fanatec er veil utsalg, på logitech.no er også veil. utsalg. Når Fanatec får rattene sine i ordinær produksjon og distribusjon regner jeg med man kan få det billigere andre plasser, akkurat som man får med G25 pr idag.

 

Og til den som sa at grafikkmotoren er "oppusset fra FM2"? Bullshit, den er all new.

 

Hva interiørene angår så igjen, la oss vente til begge produktene er i butikken før vi sammenligner. Hvis noen tror GT5 blir seende ut som rendringene som PD har gitt ut så blir de skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...