Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes det er fint å ha flere varianter av samme bil. hvis civic kom i 1,4 1,6 1,6 vtec osv, hvorfor ikke ta med alle? Men å si at et spill er bedre enn et annet grunnet antall biler/varianter av dem er rimlig tåpelig.

 

 

men håper virkelig gt5 leverer, det fortjener de som har venta på det, jeg gav det opp for flere år siden og ble sykt skuffa av prologue da :(

 

Lenke til kommentar
synes det er fint å ha flere varianter av samme bil. hvis civic kom i 1,4 1,6 1,6 vtec osv, hvorfor ikke ta med alle? Men å si at et spill er bedre enn et annet grunnet antall biler/varianter av dem er rimlig tåpelig.

 

 

men håper virkelig gt5 leverer, det fortjener de som har venta på det, jeg gav det opp for flere år siden og ble sykt skuffa av prologue da :(

Tror eksempelet her er basert på at det er samme motor og alt, bare forskjellige årsmodeller.

Lenke til kommentar
Personlig er jeg hverken spesielt fan av projectorer og spill, eller ratt og pedaler. Grafikken på spillene blir gjerne styggere med prosjektorer, store lerreter gjør at spillene føles lavoppløste og detaljene på teksturene blir fort stygge. Synes heller det er bedre å nyte et spill på en mindre, vanlig, HDTV, hvor antallet pixler blir presset ned til et mindre område og derfor ikke føles like utvasket men heller skarpt. Er heller ikke spesielt fan av ratt og pedaler heller, spiller bilspill MYE bedre med en håndkontroll og panser/bumper view, fremfor ratt og pedaler med in-car view. Men så er jeg heller ikke typen som kjøper bilspill for å nyte det rent visuelle, jeg vil ha et godt gameplay som fokuserer på konkurranse online, fremfor smådetaljer rent visuelt.

Har spilt ganske mye bilspill på min 720p BenQ PE8720 på 100" lerret, og kan ikke si meg enig i det du skriver. Jeg har spilt tusenvis av timer med bilspill fra før på 22" og 32", og overgangen til projektor var enorm. Det var en mye større følelse av å bli en del av spillet. Når man kjører i 200km/t så bryr man seg gjerne ikke om en busk som kanskje ville sett bedre ut på en mindre skjerm. XBOX spill kan spilles i HD, og på en HD projektor så ser det absolutt bra ut. I min mening så er å spille et spill med håndkontroll som å spise sjokolade med papiret på ;) Men nå er jeg gjerne opptatt av realisme, og det er desverre ikke noe du kommer i nærheten av når man trykker på en knapp for gass/brems og en liten joystick for å svinge på et ratt.

Lenke til kommentar
Jeg har tro på Polyphony, og det er en grunn til at de utsetter spillet såpass mye. Vil dere ha et uferdig dårlig spill med en gang?.

Vel, for å si det sånn (og her tror jeg selv de mest hardbarka PS3-fanboysa er enig med meg): Jeg vil heller hatt et spill med 3-400 biler og 50 baner hvert 3. år enn et med 1000 biler og 100 baner hvert 6 år.

 

6 år er lenge - det er hele barneskolen f.eks. Eller fra du begynner på ungdomsskolen til du er ferdig med videregående... Herregud; The Beatles ga ut 11 av sine totalt 13 originale studioalbum på drøye 6 år (!)

Lenke til kommentar
Jeg har tro på Polyphony, og det er en grunn til at de utsetter spillet såpass mye. Vil dere ha et uferdig dårlig spill med en gang?.

Vel, for å si det sånn (og her tror jeg selv de mest hardbarka PS3-fanboysa er enig med meg): Jeg vil heller hatt et spill med 3-400 biler og 50 baner hvert 3. år enn et med 1000 biler og 100 baner hvert 6 år.

 

6 år er lenge - det er hele barneskolen f.eks. Eller fra du begynner på ungdomsskolen til du er ferdig med videregående... Herregud; The Beatles ga ut 11 av sine totalt 13 originale studioalbum på drøye 6 år (!)

 

Men så har også veldig mye av tiden gått til å modellere bilene, og de har nå en så høy kvalitet at PD kan bruke dem i GT5, GT6 og kanskje GT7. PD har i allefall sagt at det ikke vil gå like lang tid før GT6 kommer ut.

 

 

Men må desverre skuffe all GT fans. Ser ut som om at PD ikke blir noen racing simulator.

 

Microsoft: Forza 3 is the only racing sim this generation

 

huff snakk om tullinger. MS og Turn10 er full av dem selv. Det har Turn10 bevist flere ganger med deres bilene har 10 ganger så mange polygoner. (i menyene, men det gidder vi ikke si til noen)

Lenke til kommentar
synes det er fint å ha flere varianter av samme bil. hvis civic kom i 1,4 1,6 1,6 vtec osv, hvorfor ikke ta med alle? Men å si at et spill er bedre enn et annet grunnet antall biler/varianter av dem er rimlig tåpelig.

 

 

men håper virkelig gt5 leverer, det fortjener de som har venta på det, jeg gav det opp for flere år siden og ble sykt skuffa av prologue da :(

 

Som fredrik sa, de er identiske:

 

Honda Civic SiR-II (EG). 91, 92, 93 og 95-modellen:

 

179.jpg180.jpg

181.jpg182.jpg

 

Alle fire har naturligvis like mange hester (167), like mye dreiemoment (115,72), osv, osv. Og værre blir det, Honda NSX? 6 like med samme specs (01, 93, 95, 96, 99 og 01-modellene) Den nye NSXen? 7 forskjellige, samme specs. Nissan Skyline GT-R? 28 biler(!!) med begrenset variasjon.

Synes godt PD kunne latt være å fylle listene med duplikater. Klart det er kos å skryte av 950 biler, men så blir jo bare kunden skuffet når det ikke er så stor variasjon som forventet.

 

Likevel, det blir nok flere unike biler i GT5 enn FM3 ved launch. Også får vi håpe at både T10 og PD kommer ut med masse fler biler som DLC.

Lenke til kommentar
Men så har også veldig mye av tiden gått til å modellere bilene, og de har nå en så høy kvalitet at PD kan bruke dem i GT5, GT6 og kanskje GT7. PD har i allefall sagt at det ikke vil gå like lang tid før GT6 kommer ut.

Joa, men hvorfor ikke slippe spillet når de har 500 biler klare? Det store flertallet av spillerne kommer neppe til å bruke mer enn noen titalls favorittbiler alikevel.

 

For ordens skyld så har jeg akkurat de samme tanker om Duke Nukem Forever; fanbasen hadde vært storfornøyd hvis de slapp et 'helt gjennomsnittlig bra fps-spill' med Duke i hovedrollen hvert 2. eller 3. år istedet for å prøve å lage det perfekte spill og bare ende opp med ørten re-starts av hele prosjektet :)

Lenke til kommentar
synes det er fint å ha flere varianter av samme bil. hvis civic kom i 1,4 1,6 1,6 vtec osv, hvorfor ikke ta med alle? Men å si at et spill er bedre enn et annet grunnet antall biler/varianter av dem er rimlig tåpelig.

 

 

men håper virkelig gt5 leverer, det fortjener de som har venta på det, jeg gav det opp for flere år siden og ble sykt skuffa av prologue da :(

Tror eksempelet her er basert på at det er samme motor og alt, bare forskjellige årsmodeller.

 

 

Nei 1,4 1,6 og 1,6 vtec er forskjellige motorer. :)

Noe som jeg syntes er bra hvertfall. Spørs hva du skal gjøre. For hvertfall jeg og tusenvis av andre bruker mye tid på og ha det gøy i tilleg til og rushe gjennom for og få all content. Teste forskjellige biler. Drifte litt, leke litt og kanskje er det 2 versjoner av samme bil kanskje den ene har bakhjuls drift og den andre drar foran. Huge diffrence. :)

Lenke til kommentar

thklinge: Ja det er kanskje det jeg gleder meg mest til i denne generasjonen. Ett GT spill der man får nye biler og baner. PD har også hatt flere avdukninger av nye biler i prologuen, noe jeg synes var ganske så kult. Gleder meg til å prøve å slå Stig på Top Gear test banen.

 

Angående antall biler, så vet vi vel lite om hvor mange skyliner og civicer det blir. Men om de følger det gamle mønstre så blir det en del forskjellige. Jeg hadde i allefall 4-5 forskjellige skyliner, og de kjørte alle sammen annerledes. Favoritten var R34 Nurburing Spec II, om jeg ikke husker feil.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Alle fire har naturligvis like mange hester (167), like mye dreiemoment (115,72), osv, osv. Og værre blir det, Honda NSX? 6 like med samme specs (01, 93, 95, 96, 99 og 01-modellene) Den nye NSXen? 7 forskjellige, samme specs. Nissan Skyline GT-R? 28 biler(!!) med begrenset variasjon.

Synes godt PD kunne latt være å fylle listene med duplikater. Klart det er kos å skryte av 950 biler, men så blir jo bare kunden skuffet når det ikke er så stor variasjon som forventet.

Jeg er så utrolig enig. Alikevel gjøres det gang på gang stort poeng ut av at det er '1000 biler' i GT5 selv om variasjonene innen duplikatene som regel er minimale (og ofte sannsynligvis bare medfører fem minutters ekstra jobb for å endre en eller annen liten parameter i spesifikasjonene og badabing, badabang så kan man skryte av 'en bil til'...).

Lenke til kommentar
synes det er fint å ha flere varianter av samme bil. hvis civic kom i 1,4 1,6 1,6 vtec osv, hvorfor ikke ta med alle? Men å si at et spill er bedre enn et annet grunnet antall biler/varianter av dem er rimlig tåpelig.

 

 

men håper virkelig gt5 leverer, det fortjener de som har venta på det, jeg gav det opp for flere år siden og ble sykt skuffa av prologue da :(

Tror eksempelet her er basert på at det er samme motor og alt, bare forskjellige årsmodeller.

 

 

Nei 1,4 1,6 og 1,6 vtec er forskjellige motorer. :)

 

Unnskyld for dette, men; nei, sier du det?

 

Jeg snakket om eksempelet til thklinge blant annet. Civicer med identiske motorer og spesifikasjoner, men forskjellige årsmodeller.

Lenke til kommentar
Har spilt ganske mye bilspill på min 720p BenQ PE8720 på 100" lerret, og kan ikke si meg enig i det du skriver. Jeg har spilt tusenvis av timer med bilspill fra før på 22" og 32", og overgangen til projektor var enorm. Det var en mye større følelse av å bli en del av spillet. Når man kjører i 200km/t så bryr man seg gjerne ikke om en busk som kanskje ville sett bedre ut på en mindre skjerm. XBOX spill kan spilles i HD, og på en HD projektor så ser det absolutt bra ut. I min mening så er å spille et spill med håndkontroll som å spise sjokolade med papiret på ;) Men nå er jeg gjerne opptatt av realisme, og det er desverre ikke noe du kommer i nærheten av når man trykker på en knapp for gass/brems og en liten joystick for å svinge på et ratt.

 

Nåja, delte erfaringer med prosjektor er vel en selvfølge uansett. Prosjektoren jeg har spilt på er i rimelig høy prisklasse. Den er ikke min, men en kompis sin, på et 100" lerret slik som deg. HD er den også, men likevel klarer jeg ikke unngå å legge merke til alle de blasse detaljene som kommer til syne når jeg spiller på en så stor skjerm. Har aldri spilt på en 100" HD-TV, så jeg aner ikke om det vil bli det samme resultatet der. Nå spiller jeg aldri bilspill fordi det skal være realistisk heller. Har et sett med Force Feedback Wheels, men det har blitt fint lite brukt med årene. Jeg setter likevel pris på at bilene føles litt naturlige når jeg spiller bilspill, og at de ikke sklir rundt svingene som i Burnout. Simulatorer er uansett langt i fra den samme følelsen som å kjøre fort på bane i virkeligheten. Men uansett er vel den største grunnen til at jeg prefererer kontrollere at det er det jeg spiller best med, det er det de som kjører best i verden også spiller med, kanskje nettopp fordi de aller fleste bilspill er skreddersydd en vanlig håndkontroller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...