Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Joa men nå så jo Yamuchi for snart et år siden at spillet var ferdig og de bare finpussa litt på det lille de evt. måtte komme over. Og så mange herrens måndter senere sier de realse få dager etter GTPSP. Så de la mye fokus på GTPSP og når det endelig skulle slippe ut så sier han helt pluselig nei vi drøyer'n et år gutta? Dvs at de bruker rundt et år. KUN på og finpusse et allerede ferdig spill?

 

Syntes det er litt mystisk, men vi kan nok ikke utelukke at det kommer før April tror jeg :D (April snar kanskje? xD)

 

 

Tull og tøys, hadde spillet vært ferdig hadde det vært i butikken.

De har også sagt at det ble skade i GT5P, så kom ikke det likevel, så sier de at det skal bli skade i GT5P som DLC, så ble ikke det noe av heller, osv. De er kjent for å ha pratet mye siden release av PS3 og de prater enda. Jeg tror vi skal være glade om det kommer før sommeren 2010 i europa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tro på Polyphony, og det er en grunn til at de utsetter spillet såpass mye. Vil dere ha et uferdig dårlig spill med en gang? Eller vil dere ha kvalitet, nytelse og skikkelig håndverk om en liten stund? Your choice. Implementering av skademodell er en feature som er ønsket av spillerne, derfor må de tåle den lange utvikllingstiden det tar og utvikle et såpass avansert skadesystem.

 

Om Forza 3 er bedre en GT5 gir jeg katten i, skal ikke ha Forza uansett.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Meget enig med fredrik. Problemet er bare som du sier at Take 10 har gitt ut 3 spill på GT5's utviklingstid, og at GT5 kommer til å gjøre opp for dette med og bli totalt epic racing game; tror jeg neppe. Men at det blir bra, absolutt INGEN tvil :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva dere vil frem til her, vil Turn 10`s produktivitet gjøre F3 bedre enn GT5? Hadde F2 konkurrert mot GT5 hadde ganske sikkert GT5 vunnet. Det er ikke før nå at F3 virkelig kan måle seg mot GT5, grafisk og i innhold, og selv nå virker det som om GT5 vil seire. Det er et spill de har brukt mye lengre tid på, har støtte for flere spillere online, ser muligens litt penere ut, har mange, mange flere biler, har ofesiell WRC og NASCAR lisens osv.

Slutt å dvele på fortiden og se framover.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Jeg vil frem til at om tid brukt på spillet er proporsjonalt med kvaliteten, så vil Grand Turismo måtte banke Forza noe så grusomt - og det er det lite sannsynlig at det gjør. Tror nok de vil bli rimelig jevngode. Så, hvorfor har det tatt så lang tid med GT?

Kanskje forde de har utviklet en psp versjon samtidig? Og det jeg nevne, dobbelte av biler fks. pluss skademodell.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

De bruker i snitt 200 dager PER bil. Det var tall fra før de begynte med skademodelering. Så da kan du sikkert plusse det til et år nesten per bil og når det er ganske få som jobber med Gran Turismo for og spare mest mulig penger så kan du selv tenke deg. er det ikke en 8-900 biler elns da? Pluss at alt av baner også skal lages på nytt.

 

Så at det skal ta tid kan nok tenkes, og det er delvis vært det. Hadde det sluppet ut nå i høst ville jeg vært fornøyd men enda et halvt til et år til blir på grensa. Hvertfall kan vi glede oss med at vi får det best grafikerte spillet på markedet. Skal bli en nytelse og få setti meg ned i playseatet, ta hånda på rattet og skru på topmodell projectoren min for og nyte den deilige kvaliteten av utførelse og perfeksjonering.

 

Og som trøste premie i all ventetiden så er det mange andre spill som kommer på markedet i mellomtiden.

 

 

:)

Lenke til kommentar

Det er mye som er for dumt i denne tråden, og jeg er 100% sikker på at såfremt Forza 3 hadde vært en PS3-ekslusiv tittel ville PS3-fansen hoppet opp og ned av begeistring over spillet og de ekstremt gode omtalene Forza 3 nå får stort sett over alt.

 

Fanboyisme gjør mye med objektiviteten til spillfans, og det er trist å se hvor langt det kan gå.

 

Det vi vet er at Forza 3 får veldig gode omtaler og temmelig sikkert er et glimrende bilspill, og jeg skal klart ha det.

 

Det vi kan anta er at også GT5 blir et veldig bra bilspill, og i såfall skal jeg ha det også.

 

Hvorfor er det så satans vanskelig for enkelte å skjønne at det kommer bra spill til ALLE plattformene fremfor at dere på død og liv skal bevege dere ned i skyttergravene som teite fjortiser?

Endret av Heales
Lenke til kommentar
Hvertfall kan vi glede oss med at vi får det best grafikerte spillet på markedet. Skal bli en nytelse og få setti meg ned i playseatet, ta hånda på rattet og skru på topmodell projectoren min for og nyte den deilige kvaliteten av utførelse og perfeksjonering.

 

Personlig er jeg hverken spesielt fan av projectorer og spill, eller ratt og pedaler. Grafikken på spillene blir gjerne styggere med prosjektorer, store lerreter gjør at spillene føles lavoppløste og detaljene på teksturene blir fort stygge. Synes heller det er bedre å nyte et spill på en mindre, vanlig, HDTV, hvor antallet pixler blir presset ned til et mindre område og derfor ikke føles like utvasket men heller skarpt. Er heller ikke spesielt fan av ratt og pedaler heller, spiller bilspill MYE bedre med en håndkontroll og panser/bumper view, fremfor ratt og pedaler med in-car view. Men så er jeg heller ikke typen som kjøper bilspill for å nyte det rent visuelle, jeg vil ha et godt gameplay som fokuserer på konkurranse online, fremfor smådetaljer rent visuelt.

Endret av 41204
Lenke til kommentar
Jeg vil frem til at om tid brukt på spillet er proporsjonalt med kvaliteten, så vil Grand Turismo måtte banke Forza noe så grusomt - og det er det lite sannsynlig at det gjør. Tror nok de vil bli rimelig jevngode. Så, hvorfor har det tatt så lang tid med GT?

Kanskje forde de har utviklet en psp versjon samtidig? Og det jeg nevne, dobbelte av biler fks. pluss skademodell.

 

Da er det "på de" at de velger å utvikle en PSP-versjon samtidig. Og, ja, det er flere biler, men jeg tviler på at alle disse bilene har helt unike egenskaper når det kommer til fysikk og skademodellering etc.

Lenke til kommentar
Jeg vil frem til at om tid brukt på spillet er proporsjonalt med kvaliteten, så vil Grand Turismo måtte banke Forza noe så grusomt - og det er det lite sannsynlig at det gjør. Tror nok de vil bli rimelig jevngode. Så, hvorfor har det tatt så lang tid med GT?

Kanskje forde de har utviklet en psp versjon samtidig? Og det jeg nevne, dobbelte av biler fks. pluss skademodell.

 

dobbelt så mange biler og mer omfattende skade rettferdigjør aldri i verden at gt5 har blitt det nye duke nukem forever. for min del driter jeg totalt i skade, har ikke tenkt meg av banen uansett og når det skjer har jeg alltid bare lyst til å gå ut i lobbyen igjen fordi bilen ser så fæl ut. om a-stolpen er bøyd 40 eller 65 grader etter en kollisjon bryr meg mitt oppi brunøyet, det som er interessant er hva som førte til kræsjen...

Lenke til kommentar
Hvertfall kan vi glede oss med at vi får det best grafikerte spillet på markedet. Skal bli en nytelse og få setti meg ned i playseatet, ta hånda på rattet og skru på topmodell projectoren min for og nyte den deilige kvaliteten av utførelse og perfeksjonering.

 

Personlig er jeg hverken spesielt fan av projectorer og spill, eller ratt og pedaler. Grafikken på spillene blir gjerne styggere med prosjektorer, store lerreter gjør at spillene føles lavoppløste og detaljene på teksturene blir fort stygge. Synes heller det er bedre å nyte et spill på en mindre, vanlig, HDTV, hvor antallet pixler blir presset ned til et mindre område og derfor ikke føles like utvasket men heller skarpt. Er heller ikke spesielt fan av ratt og pedaler heller, spiller bilspill MYE bedre med en håndkontroll og panser/bumper view, fremfor ratt og pedaler med in-car view. Men så er jeg heller ikke typen som kjøper bilspill for å nyte det rent visuelle, jeg vil ha et godt gameplay som fokuserer på konkurranse online, fremfor smådetaljer rent visuelt.

 

 

Kan si meg enig at det kan se utrolig deilig ut på en fin liten 40" tommer med Full-HD og alt. Men som stolt eier av den dyreste Sony prosjektoren jeg fant så kan jeg si at bilde er overhode ikke dårlig. Har spilt alt av spill på den og det ser nydelig ut, maks 1-2% forskjell fra en lcd tv med høy oppløsning. Fordi du får en blank skjerm men det er alt. Dårlig bilde er der langt ifra. Så sant du bare gidder og investere en del tusen i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...