Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forza Motorsport frister noe ekstremt.. Har sett meg lei på ventinga, og har ikke hatt så mye glede at Prologuen blandt annet fordi den ikke har skademodell. Blir som å spille FIFA uten mulighet for å takle.

 

Når skal det komme et bilspill med splitscreen på PS3? Såvidt jeg har forstått det kommer Forza med dette, og på ps3 er det kun Motorstorm som har dette? Driter vel i motorstorm!

 

Blir jeg nødt til å kjøpe meg en 360 IGJEN, for å få et ok bilspill?

Lenke til kommentar

Lack of bilspill på PS3 er et faktum, noe jeg synes er utrolig trist! Men, det blir absolutt ikke aktuelt å kjøpe xbox360 kun på grunn av Forza 3, det er bare tull.

 

FInnes det i det hele tatt noen skukkelig bra bilspillt til PS3 bortsett fra Motorstorm (som egentlig ikke er så veldig bra i det hele tatt)?

Lenke til kommentar

Hadde en 360, men solgte den pga manglende ok spill. (Dette var rimelig tidlig). Kjøpte meg PS3 pga så flere muligheter i den, nå er faktum det at jeg sitter igjen med kun spill som også eksisterer på 360 (Fifa, COD, osv) men spill som Forza frister ekstremt. Men kommer nok aldri til å gi slipp på PS3en.

Lenke til kommentar
Lack of bilspill på PS3 er et faktum, noe jeg synes er utrolig trist! Men, det blir absolutt ikke aktuelt å kjøpe xbox360 kun på grunn av Forza 3, det er bare tull.

 

FInnes det i det hele tatt noen skukkelig bra bilspillt til PS3 bortsett fra Motorstorm (som egentlig ikke er så veldig bra i det hele tatt)?

 

 

Jeg vurderte å kjøpe PS3 bare for GT5, i tillegg er jo Buzz ganske gøy på fest. Men årene gikk og GT5 dukka aldri opp. Nå som Forza 3 ser ut til å være fantastisk bra kan jeg klare å la være å kjøpe både PS3 og GT5.

Lenke til kommentar

Joa men nå så jo Yamuchi for snart et år siden at spillet var ferdig og de bare finpussa litt på det lille de evt. måtte komme over. Og så mange herrens måndter senere sier de realse få dager etter GTPSP. Så de la mye fokus på GTPSP og når det endelig skulle slippe ut så sier han helt pluselig nei vi drøyer'n et år gutta? Dvs at de bruker rundt et år. KUN på og finpusse et allerede ferdig spill?

 

Syntes det er litt mystisk, men vi kan nok ikke utelukke at det kommer før April tror jeg :D (April snar kanskje? xD)

Lenke til kommentar

En av tingene kan godt være skademodeleringen som egentlig er noe de fant ut de kunne ha med ganske sent i lagingen. Men det at de ikke slipper det ut som Forza er jo bra for dem for da blir det ikke noe "nei jeg vil ha f3 istedet". Men slipper de det ut noen måndter etter alle bilspillene er sluppet ut så er folk lei og vil ha noe nytt. Ergo fler kjøper GT5. Sånn ser jeg det hvertfall.

Lenke til kommentar

Litt morsomt å tenke på at Gran Turismo var en av flaggskipene som ble dratt frem som grunn til å kjøpe PS3 når den ble lansert for drøyt tre år (!!) siden.... Og så viser det seg å komme 3,5 år etterpå (godt mulig det blir 4 år etterpå hvis de velger å utsette til høsten 2010 - det kan fort skje).

 

I mellomtiden har altså Turn 10 levert 2 utgaver av Forza som begge totalt gruser det sist tilgjengelige Gran Turismo-spillet (GT4) lansert i 2005.

 

Det er jo godt mulig at de bevisst holder igjen GT5 til at antall PS3'er på markedet er tilstrekkelig til at det blir god business. Salgsmessig vil jo GT5 uansett bli en 'flopp' hvis de sammenligner med salget av GT4. Det er vel ikke engang en tredjedel så mange PS3'er på markedet nå som det var PS2'er når GT4 ble lansert.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...