Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener at alle bør ta en "chill-pill" og vente til begge spillene er ferdige.

 

Håper du tar et par stykk selv da :)

 

@spørsmål

 

Grafisk sett synes jeg personelig GT5 ser bedre ut enn Forza 3. Det kan naturligvis være bildene som er endret på, men ettersom jeg ikke har annet medium å gå ut fra er jeg nødt til å forholde meg til nettopp dette.

 

Grafikk derimot er veldig lite betydningsfult for min del, og det er gameplayet jeg ser frem til. Forza 2 ga meg en ufattelig morsom kjøreopplevelse med tanke på fysikken i bilene som var veldig bra utført med tanke på andre konkurenter i samme sjanger til konsoll. Da tenker jeg ikke spill til PC men til konsoll.

GT4 derimot ga meg mange timer underholdning med ufattelig mye å gjøre. Fra sertifikat til oppdrags kjøring, der var alltid noe å teste ut på oversiktskartet og utforske. Selv om GT4 hadde gummibil fysikk var det like fult en morsom opplevelse å kjøre bilene som oppførte seg relativt bra og tidvis realistisk.

 

Det jeg ser med spenning på når det kommer til både Forza 3 og GT5 er at de klarer å levere det forgjengeren gjorde, og litt til. Jeg håper det ikke blir type EA og Need for Speed, som i mine øyne kun oppgraderer grafikken i spillet, selve gameplayet føles brukt og utstpyttet for lenge siden. Om de klarer å ta sine respektive serier et steg videre og utvikler mer enn bare grafikken tror jeg at i alle fall jeg har nok å gjøre i tiden fremover, og slik sett er det da bare bra at Forza 3 kommer før GT5, så har jeg tid på meg til å knalle et par biler i Forza 3 før jeg setter i gang med å ta lappen i GT5.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Need For Speed Shift ser bedre ut enn både Farza 3 og GT5. Føles også bedre, ingen irriterende "glamour" scener som tar øya fra veien. Best grafikk i bilspill gjør ikke ett spill best men kjøregleden man får i spillet er det som teller. Det er det mye av i shift.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Need For Speed Shift ser bedre ut enn både Farza 3 og GT5. Føles også bedre, ingen irriterende "glamour" scener som tar øya fra veien. Best grafikk i bilspill gjør ikke ett spill best men kjøregleden man får i spillet er det som teller. Det er det mye av i shift.

 

Synes Gran Turismo 2 ser best ut av alle samen.

Lenke til kommentar

Screamer 2 ser bedre ut enn både Need for Speed Shit, Farza 3 og GT5. Føles også bedre, ingen irriterende "glamour" scener som tar øya fra veien. Best grafikk i bilspill gjør ikke ett spill best men kjøregleden man får i spillet er det som teller. Det er det mye av i Screamer 2.

Lenke til kommentar
Har på følelsen av at produsentene av GT5 vil stjele og forbedre idee-ene til Forza etter at det er sluppet ut. Ettersom GT5 kommer lenge etter, kommer de sikkert til og finne noen negative ting i FM3, og deretter forbedre de i sitt spill.

 

Selve produksjonen av GT5 er påvei til å fullføres nå, det er alt for kort tid mellom de 2 spillene til at noe blir stjålet. Inspirering forøvrig forekommer hele tiden i spillbransjen og ting som ene kommer med tar den andre og gjøre litt annerledes. Slik er helt naturlig. Er mye GT serien har gjort for bilspillene og det er mye Forza spillene har gjort for bilspillene. Det er 2 helt klart gode bilspill man har med å gjøre her.

 

Om man er såpass blind at man bedømmer spillet kun ut etter grafikk så er man ikke på utkikk etter et bilspill men enda et suplemang for å dekke sin tørst for å flekse "jeg har best maskin" muskler (noe som i og for seg er tåpelig nok). Skulle gjerne sett at GT5 hadde Forza's fysikk implementering men skulle i motsatt følge sett at Forza hadde de kjøre oppgave elementene som GT har (f.eks ta sertifikat delen). Man kan ikke få i pose og sekk, så da får man ta hva man får.

 

Men men, denne evinnelige grafikk krigen vil nå fortsette den. Synes bare det er synd at grafikken er den som fokuseres på mens gameplay blir satt langt bak. Er vel spillverden som forandrer seg, i dag er det ikke nødvendig med bra gameplay bare man kan telle kvisene i trynet på skurken så er alt bra.

Lenke til kommentar

Syntes grafikk er et av de viktigste elementene når jeg skal ha et spill. Men for GT sin del så er det nok mye som kunne vært forbedret, hvertfall litt i gampleayen og bilens handling og g-krefter. Blir spennende og se åssen fullversjonen GT5 blir, spessielt på WRC feltet. Syntes rally, grus/snø fysikken har vært på trynet før, så med topp moderne WRC biler så burde de god damn levere også. Har Forza rally foresten?

Lenke til kommentar
Need For Speed Shift ser bedre ut enn både Farza 3 og GT5. Føles også bedre, ingen irriterende "glamour" scener som tar øya fra veien. Best grafikk i bilspill gjør ikke ett spill best men kjøregleden man får i spillet er det som teller. Det er det mye av i shift.

Eg likte ikkje Shift synes det føltes heilt feil.

 

Har bestilt Forza 3 da eg elsket demoen, trur og eg kommer til å kjøpe GT 5 når det kommer.

 

Spør du meg so er Forza og GT the Boss, er heilt klart dei to beste bilspilla etter min smak.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

nope er ikke noe rally på forza, tror det er like greit egenltlig at de holder seg til det de er gode på. heller bare fokus på asfalt enn en halvveis rally-mode alaz gran turismo 3.( rallybilene var gull på asfalt da :) )

 

bestilte forza istad, 500kr for limited :D blir helt konge. Var ikke meninga å si at GT ikke har bra spillbarhet, begge spilla har nok sine fokus-områder, og det jeg mente er at jeg tror

(basert ut i fra UTALLIGE timer som får selv wow folket til å blekne med både gt1 2 3 4 forza 1 og 2 og demoen av 3 samt noen timer med prologue)

gt satser mer på 100% gjengivelse av detaljer på bilene, flere biler osv, mens forza prøver å levere den mest realistiske kjørefølelsen, men har ikke brukt like mye tid på interiør på bilene osv. glad jeg har kompiser med ps3 som har vært gt fanboys siden vi spilte gt2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...