Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

GT5 ser bare helt sykt ut!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

2wmn9sy.jpg

20jlcmp.jpg

28i0m75.jpg

1zlxgfl.jpg

ke9pad.jpg

1znpder.jpg

295eko6.jpg

2hzqr9v.jpg

67jvb9.jpg

2vlr8xs.jpg

 

PLUSS:

 

Se filmen hos Youtube

 

 

PLUSSPLUSS, for de som påstår at det over er bullshots, vel, piss off! http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p...;postcount=3953

 

Jeg har veldig stor tro på at GT5 gruser Forza ned i støvlene! Max grusing! Skademodellering eller ei!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hahahahahaha :D

 

Jeg prøvde å ta deg seriøst, selv etter å ha sett de rendringene og etter at du ytra ordene "ikke bullshots", men så linka du til NeoGaf-innlegget og sorry kompis men da var det hele umulig å ta deg seriøst mer. Men takk uansett, jeg lo skikkelig godt! :D

 

Edit: Utdypning:

Du, come on, rendringer fra Sony, og screencaps fra en Youtubevideo blåst opp til 720p og med HARD jpg-komprimering? COME ON!

 

Få hendene på en 360 og spill demoen, det der er latterlig og selv den mest innbitte PS3/GT-fanboy må innse at FM3 ser bedre ut enn det der.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Love you to Forza-fan! Innrømm at GT5 blir bedre, ingen kan nekte for det :p Men skjønner ikke hva som var så useriøst med det? GT5 ser bra ut, og ser vi på hva folk har tatt av off-screen caps og sammenlignet med rendringene fra PD, så er ikke forskjellene store... Spør du meg da, og veldig mange andre. Men det får vel være opp til hver enkelt :)

 

EDIT: Ser også at mange sammenligner Forza 3 med Prologue, noe som etter min mening er totalt tullete siden Prologue kom tidlig i PS3 sin era, ergo da programmeringskunnskapene på maskinen ikke var på topp. Det er ikke tvil om at PD har fjort andre fremskritt enn kun å ha implementert en skademodelering som sikkert ikke er halvferdig en gang.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Men mistenker at utviklerene jobbet mer med å forbedre grafikken i photomode slik at de kunne komme med bullshots til fansen.

 

Det gir jo ikke noe mening. Hvis de allikevel har pusset opp bilene slik at de ser vakre ut i replay og photomode, så kan de jo like gjerne bruke de i spillmodusen? Det er jo fremdeles samme grafikkmotor uavhengig hvilken modus man befinner seg i, er det ikke?

 

Legg merke til at jeg skriver det som spørsmål, da jeg ikke vet om det er tilfellet. Jeg har ihvertfall ikke sett noen forskjell fra gameplay og replay i demoen.

 

Fra det jeg har sett i demoen er det ihvertfall tydelig forskjell fra Forza 2.

 

Hvis GT5 har mye bedre grafikk, så spiller jo ikke det noen rolle? Jeg går ut ifra at de som kun har 360 vil kjøpe Forza, og de som kun har PS3 vil kjøpe GT. De som har begge konsollene kjøper enten begge eller det spillet de føler gir de mest underholdning (evt det de er mest vant med).

Lenke til kommentar
Men mistenker at utviklerene jobbet mer med å forbedre grafikken i photomode slik at de kunne komme med bullshots til fansen.

 

Det gir jo ikke noe mening. Hvis de allikevel har pusset opp bilene slik at de ser vakre ut i replay og photomode, så kan de jo like gjerne bruke de i spillmodusen? Det er jo fremdeles samme grafikkmotor uavhengig hvilken modus man befinner seg i, er det ikke?

 

Legg merke til at jeg skriver det som spørsmål, da jeg ikke vet om det er tilfellet. Jeg har ihvertfall ikke sett noen forskjell fra gameplay og replay i demoen.

 

Fra det jeg har sett i demoen er det ihvertfall tydelig forskjell fra Forza 2.

 

Hvis GT5 har mye bedre grafikk, så spiller jo ikke det noen rolle? Jeg går ut ifra at de som kun har 360 vil kjøpe Forza, og de som kun har PS3 vil kjøpe GT. De som har begge konsollene kjøper enten begge eller det spillet de føler gir de mest underholdning (evt det de er mest vant med).

 

Nei, det er mer krevende for grafikkmotoren i gameplay da det er mange ting som skal kalkuleres. Faktisk i forza 3 så starter man med en bedre modell, men med en gang løpet starter så byttes modellen i en litt mindre detaljert.

Lenke til kommentar

Stakkars de som har xbox 360 arcade og kjøper Forza 3. De må bare investere i harddisk med en gang om de ønsker å kjøre på alle banene og kjøre med alle bilene... eller drive på å innstallere deler av dvd 2 om gangen... tungvint spør du meg. Kunne de ikke bare komprimere ennå mer??

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Ganske tåpelig at diskusjonen rundt hva som er best av FM3 og GT5 har peilet seg inn på kun grafikk. Begge spillene ser bra ut. Til og med du Urgelol kan ikke si noe annet.

 

Jeg har vært en stor GT fan. Spessielt GT3. Det er vell det mest spilte spillet på ps2`en min. GT4 var egentlig en skuffelse da det ikke ble innført så mye nytt. Eller, skuffelse er kanskje feil ord, jeg spilte det masse det og. Men det var samme greia på nytt og jeg gikk fortere lei av det. Jeg kan ikke si så mye vondt om GT serien, for jeg kan enda hente fram den spessiele GT følelsen jeg fikk når jeg satt med ps2 kontrollen i handa. Men som jeg sa, jeg gikk lei av det. Jeg følte jeg savnet noe. Da du er i slutten av spillet med nesten kun cuper som er 10 baner med 10 runder hver osv kan det være riktig så greit med et avbrekk ifra selve kjøringen. Her svikter GT serien stort.

 

Da jeg gikk til anskaffelse av en 360 var Forza 2 et must for meg pga bilspill fanen jeg er. WOW. Her kunne jeg faktisk sitte en hel kveld og bare designe drømmebilen min. Fikk kjøpt inn en Nissan 200sx s15, tunet den til en ren driftebil. Stylet den og laget egne motiver på den. Jeg kunne legge den ut for salg på auksjon eller vise den fram online. Jeg kunne sitte å surfe rundt på auksjonshuset og leite etter andre drømmebiler som jeg kunne kjøpe med mine oppsparte penger. Uten om alt dette med mer, kom selve kjøringen. Den var helt fantastisk. Full skade og smarte AI`er.

 

Utifra hva jeg har lest har og sett har begge utviklerene videreutviklet det de allerede har begynt på med forgjengerene (no shit). Turn10 har videreutviklet hele pakken med auksjon, salg og kjøp over nett, tuning, styling, kjøring, dragrace cuper osv. Polyphony har videreutviklet GT4, men ikke skyt meg vis jeg tar feil nå. Bortsett fra NASCAR har det ikke blitt innført så mye nytt til GT? De har riktig nok skiftet generasjon fra forrige spill, og hatt en del å bryne seg på der.

 

Alt det og i tillegg sitter jeg å spiller Forza 3 om mindre en 3 uker mens GT5 er vell ikke akkuratt rett rundt hjørne enda. Hadde jeg hatt en ps3 hadde jeg utentvil hatt spillet på release dagen. GT5 blir ikke noe dårlig bilspill det er garantert. Men etter å ha spilt begge seriene MYE har jeg rett til å si min mening, og det er at Forza gir meg mer. Det blir en mer komplett bilspillpakke for min del.

 

Lenge siden jeg har skrevet her, men det irriterer meg med den gruppen her inne som bastant sier at GT5 blir bedre bare for det er GT. Forza kjernen som er like konstruktiv er ikke noe bedre de heller.

Lenke til kommentar
...

 

Til og med meg? Ja har aldri sagt noe annet. Er mange flotte bilspill denne generasjonen. Forza 2,3, Ferrari Challange, Need for Speed Shift, Supercar Challenge osv osv.

 

Og angående videreutvikling av GT4, tja det kan man jo si. Men det blir mye nytt. Det kan jeg garantere deg. Om du ønsker å lære litt mer om GT5 så kan du jo lese litt på gtplanet.net. Her finner du masse info i forumet. Kommer kanskje til å lage en tråd senere med den siste infoen, for det er tydelig at mange ikke vet om alt som kommer.

 

Men mye av diskusjonen kommer vel av at folk kommer med bastante uttalelser. PD lager bare bullshots osv osv. Så viser det seg at Turn10 er enda verre og da må da en ussel sonyboy få lov å gotte seg? :p

Lenke til kommentar

Det vet verken jeg, UrgeLoL eller du thklinge, så det er en sak som er udiskuterbar :)

 

EDIT: Sorry, leste bildene første gang, tredje gang så jeg at det stod sammenligningsbildene. Dette er på en måte en diskusjon som ikke er reel siden Gran Turismo 5 ikke kommer ut før i mars neste år. Også som jeg nevnte tidligere at F3 sammenlignes med Prologue, helt tullete etter min mening siden F3 kommer ut to år etter at Prologue kom ut.

 

Forøvrig kudos til DarkerGlow for bra innlegg, men, jeg er også enig med UrgeLoL :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
...

Og angående videreutvikling av GT4, tja det kan man jo si. Men det blir mye nytt. Det kan jeg garantere deg. Om du ønsker å lære litt mer om GT5 så kan du jo lese litt på gtplanet.net. Her finner du masse info i forumet. Kommer kanskje til å lage en tråd senere med den siste infoen, for det er tydelig at mange ikke vet om alt som kommer.

 

Hadde faktisk vært ganske greit om du (og dette er ikke ironisk ment :p) kunne forklare meg, den gamle GT fanen jeg er hva som er nytt og spennende med GT5? Jeg har ikke satt meg mer inn i spillet en jeg må da jeg ikke har noe PS3. Med tanke på hvor lang tid de bruker BURDE det komme noe nytt innenfor gameplay, syns hvertfall jeg da. Slik jeg ser det er det GT4 i next-gen innpakning. Ikke at det i seg selv er en dum ting, men for min del holder ikke det lenger. Ser man utviklingen fra GT1 til GT4 er det ikke så fryktelig mye nytt mellom hvert spill.

 

PD virker litt sta når det kommer til det å innrømme/innse at det finnes konkurranse fra mangen andre gode bilspill, noe jeg kan tenke meg er grunnen til mangel på nyheter.

Jeg vil nesten våge å sette penger på at "sunday cup" er igjen det første løpet du kjører i GT5.. :p

 

Går jeg til anskaffelse av en ps3 noen gang står GT5 høyt på listen, du vet hva du får når du spiller GT, det er i det minste veldig bra. Kanskje derfor PD holder fast på samme type oppsettet?

Lenke til kommentar
Er det noen her som mener at Forza 3 har bedre grafikk enn det Gran Turismo 5 kommer til å ha?

Nå har jo Turn10 utviklerene sagt at demoen=grafikken til fullversjonen. Og om man sammenligner Forza 3 demoen med GT 5 Prologue så vinner GT 5 prologue på bilene, interiøret mens at jeg synes Forza 3 vinner på miljøet rundt banene. Selve banene er det lite forskjell på, men det rundt banene er noe bedre i Forza 3. Men nå ser det ut som om at man får bedring på akkurat den delen i GT5, men det må vi vel bare vente å se på. Men uansett er konklusjonen min at GT5 100% sikkert kommer til å gå av med seieren i en eventuell grafikk vs grafikk sammenligning når det er kommet ut.

Lenke til kommentar
Da er det jo godt å vite at Forza ser ut til å få bedre realisme, fysikk etc.

 

*løpe fra brannfakkelen* :wee:

 

Ingen vits i å springe, men du kan godt forklare hvorfor du tror det. Jeg forklarte jo hvorfor jeg tror at Gt5 vil stikke av med seieren i grafikkdelen. Om du ser på GT4 så kan jeg fortelle deg at det har skjedd mange forandringer fram til GTHD og GT5 Prologue. Om du ser på GT5 Prologue så har Kaz fortalt at en helt ny fysikkmotor jobbes med og denne vil ikke bli vist før den er helt ferdig. Om du tenker på skade så har vi sett for lite av denne til å komme med noen konklusjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...