Gå til innhold

Hjelp til sammensetting av Komponenter til ny PC

Anbefalte innlegg

Ser ikke dumt ut det. Jeg ville ha byttet ut harddisken med en på 1TB, samt byttet DVD-brenneren til en i svart i stedet for sølv. Dette kunne kanskje også vært et alternativ til skjermkortet?

Bare lurer men hva er bedre med det kortet? det har bare 896MB og GDDR3, mens det andre har 1GB og GDDR5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nesten samme oppsette som deg, tok en antec ninehoundred two , og har en 24" skjerm.

skal bruke den til spill og litt tukkling med film konv.

har en 550w strømforsyning og et nvidia 9800gtx+ skjermkort, de to delene hadde jeg liggende, og ser meg kanskje nødt til oppgradering til etter sommeren\høsten.

tror vi har gjort et godt valg, iallelfall med tanke på oppgradering hvis det skal bli nødvendig de neste årene..

litt hardt å si at et slikt oppsett er bortkasta

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke jeg tok for hardt i, da jeg så på det var det et 4850 og en 19 skjerm, slik det var satt opp da, var det et meget dårlig oppsett til den prisen for både gaming og filmtitting.

Ser noe bedre ut nå da, men det er skjermkortet som hindrer riggen, i7 er uten tvil kongen på haugen når det gjelder cpu kraft, men nå er det rimelig greit dersom en tenker oppgraderingsmessig. Og det må til for å utnytte kraften i i7. For gaming og film er begge visuelle opplevelser og der er det skjerm og skjermkort som teller. Slik det er nå ville han kunne brukt ca 2500 mindre og ingen vil kunne skilne om det står en 8400, phii720 eller I7 i maskinen. Eller han kunne brukt mer på skjerm og grafikkort, mindre på cpu og hk, og fådd en atskillig raskere gamingrigg, og en bedre rigg for filmtitting.

Lenke til kommentar

4890 er ca 15% raskere enn 4870, i tillegg er den rimelig klokkevennlig, med core i7 og det grafikkortet er du sikret gode grafikkoppgraderigsmulighter, opp til 3 av de i cf før cpu begyner å hemme, med 1 vil du fortsatt ikke se forskjell. Med 4870x2 nærmer du deg til å utnytte cpu kraften i7 har. Men selv her er det ikke store forskjellen på et atskilligere rimeligere oppsett av cpu+hk+minne.

Her ser du test av phii 720 - phii 940 - q9550 og i7 med 2 x 4870

Men ønsker du å gå for i7 oppsett, så meneer jeg at 1 stk 4890 er tilstrekkelig, du vet da at du kan slenge flere inn dersom du trenger bedre ytelse, men jeg synes til den prisen så skulle du unne deg 24" skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...