Gå til innhold

kabinettvifte i psu?

cyc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. en ting jeg alltid har lurt på, men aldri finner svar på. Da man bytter en 80x80mm vifte med f.eks en 120x120mm (for å roe den ned). Bruker man da fortsatt strøm fra hovedkortet? (Husker ikke hva det heter, pin eller noe slik? Det man stapper i HK ;)) Blir litt "krøkket" og ha en ledning ut av psu igjen? :shrug:

Mvh

Lenke til kommentar

HJELP!

Jeg har Kjøpt En papst vifte til min Cheiftec PSU 360,

Men jeg får ikke viften til å gå rundt!

Det var en SVART og RØD som kommer ut av bunnen på PSU men en HVIT, BLÅ OG RØD som kommer ut av papts viften.

Har koblet rød på rød og hvit på svart! Men det virker ikke! :shrug:

Lenke til kommentar

På papstviftene:

Rød = +

Blå = jord

Da er sikkert hvit = rpm

Det jeg gjorde da jeg byttet min vifte, var å lodde av den viften som var og lodde inn en ny med de samme ledningene.

Resultatet? Temperaturstyrt vifte og stille som i graven. Arbeidstid estimert til 30-45 min (tok ikke tiden)

Har et par bilder her, dog litt uklare :oops: :

Papstviften med alle ledninger avloddet.

Alle ledninger untatt jord påloddet

Edit: fikset URL-er

Jeg tror dette er den mest elegante løsningen for feste av ny vifte i strømforsyning.

Ser dere nærmere på loddepunktene på viften, ser dere en liten "+" der plussen skal være.

Lenke til kommentar
Er EKL Papst som de selger på komplett de samme som papst viftene på microplex? Hvorfor skriver de da EKL foran?

Regner med at det er fordi de bestiller viftene sine fra EKL, som er et tysk firma som leverer vifter og kjølere. Disse markedsfører flere typer vifter fra flere fabrikker. (Tror jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...