Gå til innhold

F@H, problem stilling og spm, (farm)

MrBBs

Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å lage ein F@H "farm" :ph34r:

Der eg bruker 2-3 gpuer, en cpu (C2D).

Har idag E8500 @ 4ghz, som folder får harde livet, har også eit 285gtx som også folder når eg ikkje spiller.

Men folding at home er jo som å støtte kreft foreningen med penger, som blir sløst bort på forsking (1000 kr bruker det vel på 30 sec) men F@H hjelper ein til hele tiden (får det som vil det ofc)

Så eg tenkte å bruke 2 skjermkort til folding, + cpu. så er det mulig å køyre 2 stk nvidia kort på eit crossfire kort? er jo kun gpu som skal brukest, ingen bilder eller sli / CF.

Vist dette er mulig kjøper eg nok et 285 til, eller 295 :whistle:

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva du mener med å kjøre 2 stk nvidia kort oppå et crossfire kort..

Hvis du mener at du vil kjøre 2 stk Nvidia kort i SLI, så vil du ikke kunne få bruke begge kjernene på folding. Da må du kjøre kortene utenfor SLI.

Skaff ett SLI-hovedkort og monter kortene. Etter du har installert Cuda-driveren, Cuda Driver, følger du denne guiden: http://folding.stanford.edu/English/WinGPUGuide#ntoc4

Håper virkelig du får det til :)

Endret av Torefos
Lenke til kommentar

haha, vet eg forklarte det dårlig, var ikkje nvidia i CF xD det hadde jo vert rett og slett rart.. siden det ikkje er mulig,

Planen var mer,

Kjøpe enten eit 285gtx til, eller eit 295gtx, som da blir ein settup slik:

E8500@4000mhz

Gpu1 285 /295 (gamin / fold)

Gpu2 285 (folding)

Har eit P5Q (p45) som som sikkert alle vet støtter CF, men er vel fosatt mulig med 2 skjermkort, et til bilde, og folding,

og eit til kun folding...

Edit: ser att eit 250 1gb kort (koster 1300kr) gir 6300 ppd, er jo ikkje lage til prisen og watt forbruk.

Ellers så er eg sikker på att det vil funke med eit kort til gaming og eit til 100% fold ^^,

Sjekka prisen på eit oppsett med AM2+ og 4 stk 250 1gb kort... kom på litt under 10k, og ville gi over 25k ppd :D men blir da får dyrt ^^

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...