Gå til innhold

Tilbakemelding på min Wordpress Video Blogg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden du foreløpig bare har lagt inn et eksternt ferdiglaget design, velger jeg å fokusere på selve konseptet. Hva er intensjonen og unikheten med nettsiden? Hvordan skal du tilby og presentere slikt videoinnhold slik at folk velger din nettside framfor eksisterende løsninger?

Lenke til kommentar
Siden du foreløpig bare har lagt inn et eksternt ferdiglaget design, velger jeg å fokusere på selve konseptet. Hva er intensjonen og unikheten med nettsiden? Hvordan skal du tilby og presentere slikt videoinnhold slik at folk velger din nettside framfor eksisterende løsninger?

Nettsiden er vel ikke noe unik i den forstand,og intensjonen er vel å skaffe nok trafikk på siden slik att det kanskje drypper inn litt adsense inntekter.

Jeg kommer til å oppdatere nettsiden daglig med nye videoer,så da er det opp til meg å finne interessante videoer som folk syns er allraight å se på.

Så får jeg se etterhvert om jeg greier å bygge opp litt trafikk til Videosiden.com

Lenke til kommentar

Jeg er redd konseptet ditt er oppbrukt. Nettet er såpass stort og folks tid er såpass dyrebar at jeg tviler på om du kan tjene penger på dette. Har du postet innlegget her fordi du vil promotere siden din, eller fordi du ønsker konstruktiv kritikk? Hvis svaret ditt er det siste, skal jeg gi en mer omfattende tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Jeg er som sagt nybegynner på dette her og startet denne videobloggen først og fremst for å lære meg litt hvordan man kan bruke WP som en publiseringsplattform.Selvfølgelig er ikke dette noen original ide,og skulle det dryppe noen kroner inn tar jeg det som en bonus.

Konstruktiv kritikk mottas med takk hr.nesepuler ;) Gjerne om det finnes andre themes som kan passe bedre til min side.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg er generelt sett motstander av themes og ferdigplattformer. Det beste resultatet får man om man bygger det opp fra bunnen av selv.

Det er selvsagt formeget å forlange at alle skal bli programmerere, og det tar tid å sette seg inn i et tjenerside-script. Men det er det som kreves om man vil ha et bra resultat.

Ettersom du stiller din side for kritikk i dette forumet, er det par grunnleggende ting jeg ønsker å nevne.

*HTML

*CSS

*Presentasjon

*Budskap

*Innhold

HTML er et enkelt kodespråk som tolkes (renderes) av nettleser. HTML er et språk vi kaller markup, og det finnes flere varianter og standarder. Disse språka har klart definerte standarder satt av W3C, men en ideologisk undergrunn av nettsideutviklere er også med på å definere hva som er rett og galt. HTML skal holde på og definere innholdet, og ikke designe det. God markup gjør innholdet lettere tilgjengelig for alle typer lesere, ikke minst for nellesere tilpasset utviklingshemmede.

Du har ikke skrevet HTML-kodene selv, men brukt en ferdigløsning. Ferdigløsningen blir en bloat i forhold til innholdet ditt, og dette gir strykkarakter.

CSS brukes til å plassere elementer i markup og å sette farger og egenskaper på elementene. Med andre ord brukes CSS for presentasjon og design. Å designe en nettside er mer enn å finne et kult template som ser bra ut. Et design skal fremheve innholdet, og det ligger psykologi bak fargevalg, skrifttyper/størrelser/farger osv. Alt du har gjort er å bruke et template. Dette gir strykkarakter.

Presentasjonen er enkel og grei, men ikke tilpasset ditt innhold. Det er ingenting unikt med presentasjonen, og du har ikke laget den selv. Nok en gang blir det strykkarakter.

Budskapet bak nettstedet kommer ikke tydelig frem. Er det en blogg, er det et nytt Youtube, er det en hjemmeside eller er det en portal? Design og presentasjon gir blandede budskap. Jeg tolker det som om budskapet ditt er å presentere morsomme videoer. Hvorfor gjøres ikke dette i et alleredeeksisterende medium som Facebook eller Blogspot?

Innholdet er forsåvidt greit. Litt språkvask burde vært gjennomført. Du har en del grammatiske feil, og litt klumsete setningsoppbygninger. Om du er dyktig på å finne og samle sammen veldig underholdende videoer som kan være av interess for andre å se, ja så har du en greie. Men ettersom du feiler på alle andre punkt, var det da noe poeng i å opprette en tråd her i et webdesignerforum? For du er ingen webdesigner utifra hva du har vist her.

Beklager hvis tilbakemeldingen min er krass, men dette er den eneste riktig jeg kan gi deg.

Lenke til kommentar
Ok. Jeg er generelt sett motstander av themes og ferdigplattformer. Det beste resultatet får man om man bygger det opp fra bunnen av selv.

Det er selvsagt formeget å forlange at alle skal bli programmerere, og det tar tid å sette seg inn i et tjenerside-script. Men det er det som kreves om man vil ha et bra resultat.

Presentasjonen er enkel og grei, men ikke tilpasset ditt innhold. Det er ingenting unikt med presentasjonen, og du har ikke laget den selv. Nok en gang blir det strykkarakter.

Budskapet bak nettstedet kommer ikke tydelig frem. Er det en blogg, er det et nytt Youtube, er det en hjemmeside eller er det en portal? Design og presentasjon gir blandede budskap. Jeg tolker det som om budskapet ditt er å presentere morsomme videoer. Hvorfor gjøres ikke dette i et alleredeeksisterende medium som Facebook eller Blogspot?

Innholdet er forsåvidt greit. Litt språkvask burde vært gjennomført. Du har en del grammatiske feil, og litt klumsete setningsoppbygninger. Om du er dyktig på å finne og samle sammen veldig underholdende videoer som kan være av interess for andre å se, ja så har du en greie. Men ettersom du feiler på alle andre punkt, var det da noe poeng i å opprette en tråd her i et webdesignerforum? For du er ingen webdesigner utifra hva du har vist her.

Beklager hvis tilbakemeldingen min er krass, men dette er den eneste riktig jeg kan gi deg.

Jeg er selvfølgelig glad for att det finnes ferdigplattformer som feks WP med de muligheter som finnes der...Fordi jeg blir aldri noen programmerer enkelt og greit!

Presentasjonen mener jeg passer til innholdet på siden,men er det noen som vet om andre passende tema så gi meg gjerne et vink.

Budskapet Er og presentere morsomme videoer ja,og jeg velger å kalle det en videoblogg.Hensikten for meg er jo og lære meg bruk av WP,derfor er det mye artigere å ha et eget domene/host enn og slenge ut videoer på Facebook eller YouTube...

Innholdet Språvask hehe,nå har vel ikke jeg skrevet så mye ennå på min side så det skal vel ikke være så mye grammatiske feil der?Eller tenker du att det er en blanding av norsk/engelsk der?

Nå heter vel dette delforumet "websidekritikk" og det er vel her slike poster som min skal være ikke sant?Og ja du har rett jeg er ingen webdesigner,prøver bare å lære meg litt nye ting.

Din tilbakemelding var klar og tydelig,det setter jeg pris på.

Kommer til å jobbe videre med siden,så jeg får ta det litt steg for steg så får vi se etterhvert hvordan det blir :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker på den teksten du selv har skrevet på nettsiden. Mellomrom etter tegnsetting er blant tingene som mangler.

For øvrig: Siden du nesten ikke har laget noe av dette selv, forstår jeg ikke helt hvorfor du ber om å bli kritisk vurdert her.

WordPress i seg selv er i mine øyner et elendig system om man ikke bruker det riktig / kan modifisere det til ønsket bruk.

Lenke til kommentar
WordPress i seg selv er i mine øyner et elendig system om man ikke bruker det riktig / kan modifisere det til ønsket bruk.

Wordpress er ett elendig system hvis man ikke bruker det riktig?

Så en BMW M6 er en dårlig bil om man ikke kan kjøre..... ?

Ikke for å beskytte trådstarter her... men skjønte bare ikke resonementet ditt....

Wordpress er faktisk ett veldig bra system uansett.

Om man ikke kan bruke det, så blir ikke resultatet bra selfølgelig, men det gjør ikke Wordpress til ett dårlig system fordi.

Lenke til kommentar
Ferdige portalløsninger som Word Press er en løsning for dem som ikke kan programmere. Det er en bloat som skal passe for manges ønsker. HTML-kodene Word Press genererer er veldig omfattende. Man kan tegne en identisk side med færre koder.

En løsning for dem som ikke kan programmere ja... altså for 95% av befolkningen.

Det finnes også dem som som synes en bil ala BMW M6 er enkel og billig. Men dette er også en bitte liten del av befolkningen som mener. Er du en av disse, så skjønner jeg deg godt dog.

Lenke til kommentar

Vel... for noen er det enklere og forstå på den måten.... men skal prøve og begrense denne måten og sammenligne på.

Det var bare ikke hold i det du skrev:

Man kan rett og slett ikke si at noe er "elendig" om man ikke bruker det riktig. Det var det jeg hengte meg opp i.

Det blir på en måte som å si:

"Jeg synes Photoshop er ett elendig bildebehandlingsprogram, forde det er alt for omfattende."

Wordpress er nettopp for dem som ikke kan kode sider selv. Noe som gjelder de fleste.

Uansett så synes jeg wordpress er ett mye bedre alternativ enn å snekre sammen og slice en side i Photoshop på gutterommet. Noe det finnes nok av eksempler på her inne.

Når noen spør om kritikk på ett theme dem har laget, så trenger man ikke være månefarer for å skjønne at man her snakker om personer som ikke bygger opp sidene sine selv ved hjelp av koder. Derfor så må man tilpasse kritikken deretter.

For en proff webdesigner som kan skrive en php-side med flash og full pakke i blinde, er sef. wordpress ett amatørmessig system. Problemet er bare at de fleste gjør ikke dette selv.

En ting er å kunne LITT kode, slik at man kan redigere småting i diverse maler, men det er en helt annen ting og bygge opp en hjemmeside selv på den måten.

Lenke til kommentar
Jeg mener da for øvrig at skal man be om kritikk her, så bør det være noe mer enn en installasjon av Wordpress :yes:

Det er jeg enig med deg i... men det er ikke installasjonen man gir kritikk på, det er themet man har laget.

Ett ferdiglaget theme som er funnet på nett er jo ikke akkurat selvlaget, men det er fullt mulig og konfigurere themene til noe helt annet som man synes passer seg selv. Da kan man spørre om kritikk her inne.

Kan jo ikke være slik at man må ha kodet hele siden selv for å spørre om kritikk.... Men en viss egeninsats må det selfølgelig være.

Lenke til kommentar

Neida, det er riktig det. Og derfor har han fått tilbakemelding over hele fjøla. Alt fra det vi diskuterer nå til innholdet.

Det er iallefall ingen hemmelighet at skal man lykkes med noe / skape noe populært på nettet, bør man kunne mer enn å tilpasse et template i WordPress.

Lenke til kommentar
Neida, det er riktig det. Og derfor har han fått tilbakemelding over hele fjøla. Alt fra det vi diskuterer nå til innholdet.

Det er iallefall ingen hemmelighet at skal man lykkes med noe / skape noe populært på nettet, bør man kunne mer enn å tilpasse et template i WordPress.

Kommer jo litt ann på hva man skal skape det....

Må huske på at det finnes mange sinnsykt råe templates til wordpress der ute, hvis man er villig til å betale noen slanter. Tilpasser man disse så etter eget bruk ved siden av, vil jeg si at man har en langt over middels proffesjonellt design man kan være stolt av.

Ikke forde man har kodet siden selv som sagt, men rett og slett forde designet i seg selv er flott.

Men å spørre om tilbakemedling på ett slikt design som man knapt ikke har rørt koden til selv er vel litt i overkant ja. Men det forandrer ikke det faktum at en slik side kan bli seende ganske så proff ut.

Lenke til kommentar

Kan ta et par eksempler på svakheter i WordPress

*Dårlig databasedesign grunnet at de samme kolonnefeltene brukes for flere ting alt etter hva brukeren skal presentere / ha.

*Referanse mot oppføringer i databasen går ofte på teksttitler i stedet for unik ID. Dette gir et ineffektivt oppslag og lenger lastetid da det i praksis er et tekstsøk som gjennomføres.

Lenke til kommentar
Kan ta et par eksempler på svakheter i WordPress

*Dårlig databasedesign grunnet at de samme kolonnefeltene brukes for flere ting alt etter hva brukeren skal presentere / ha.

*Referanse mot oppføringer i databasen går ofte på teksttitler i stedet for unik ID. Dette gir et ineffektivt oppslag og lenger lastetid da det i praksis er et tekstsøk som gjennomføres.

Som sagt...

Det du refererer til nå er ting som den gjennomsnittlige bruker ikke skjønner seg en dritt på og driter en lang marsj i.

Jeg forstår hva du sier og skjønner hva du mener, men det fjerner ikke det faktum at Wordpress er ett utmerket verktøy. Gratis er det også.

Hvor mye må man betale ett designbyrå for å lage en tilsvarende side som en av de beste themene man får til Wordpress? 50-100.000,-?

Det er vertfall penger som jeg ville brukt til helt andre ting. Så lenge jeg slipper unna en såpass graverende sum, så kan jeg leve med databasen bruker noen få millisekunder lenger tid.

Man må også huske på at man slipper skyhøye månedlige abonementer hva serverleie og webhotell angår. Noe som gjerne ligger i prisen de fleste steder.

Klin til med et webhotell fra one.com for 10,- pr. mnd. og installer wordpress så er slipper du unna med 120,- pr år.

Å da eier du siden!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...