Gå til innhold

[Løst]Spm ang HD4850 på stor oppløsning og innebygget grafikk.

Anbefalte innlegg

Hei.

Kanskje litt kryptisk emnebeskrivelse, men det er noen ting jeg har lurt på, og lett litt rundt men ikke helt klart å funnet svaret på.

1. Hvordan yter et HD 4850 med 512MB på høy oppløsning, feks full HD på 1920 x 1080? Tenker på både spill og film.

Hva av et 4850 1GB eller et 4870 512MB vil yte best i forhold, og hvorfor?

Dette går vel egentlig litt på hva i skjermkortet som teller når; altså når trengs det feks mer minne vs kjernefrekvens?

2. Husker å ha lest en stund siden om bruken av integrert grafikk kombinert med dedikert skjermkort. Kort sagt: når du gjør ting som ikke trenger så mye GPU-kraft så brukes den integrerte grafikken, mens når du feks spiller så tar det dedikerte kortet over. Dermed holdes strømbruk, temperatur og støy nede mesteparten av tiden. Er dette mulig nå, eller er det fortsatt bare en idè?

Ble mange spørsmål dette, men håper å kunne få litt svar. Det er ikke lett å alltid være like informert =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar Merkoen. Har lest litt rundt og de fleste mener at 4850 skal klare 1900 x 1200 ganske greit, men og jeg virkelig vil ha utbytte av det så bør jeg gå for et 4870. Det virker som om forskjellene på 1GB og 512MB versjonene av begge kort er relativt små.

Er det noen som har direkte erfaring med HD 4850 på 1900 x 1200 oppløsning som kan si hvordan det vil fungere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan bekrefte at HD4850 512MB virker bra på 1920x1200. Det er mulig det vil butte med veldig store textures og høy AA, men jeg bruker ikke over 4xAA og det flyter fint. (Har 2 HD4850 i crossfire nå).

Noen som vet om et program som kan vise hvor mye skjermkortminne som blir brukt, på samme måte som taskmanager?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...