enl Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har en kombinert USB 2.0/Firewire disk. Den får 19MB/sek. lesing med USB 2.0 mens den får 35MB/sek. med Firewire. Firewire baseres på SCSI protokollen, og egener seg derfor mye bedre til bruk for harddisker enn USB 2.0. Firewire er heller ikke avhengig av en dedikert host(PC'en) slik USB er. Firewire kan sende informasjon fra en disk(eller en annen ting) til en annen uten å gå via PC'en. Dette får opp hastigheten ganske betraktelig i forhold til USB. Fremdeles scanner SCSI raskere enn USB 2.0. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har en kombinert USB 2.0/Firewire disk. Den får 19MB/sek. lesing med USB 2.0 mens den får 35MB/sek. med Firewire. Firewire baseres på SCSI protokollen, og egener seg derfor mye bedre til bruk for harddisker enn USB 2.0. Firewire er heller ikke avhengig av en dedikert host(PC'en) slik USB er. Firewire kan sende informasjon fra en disk(eller en annen ting) til en annen uten å gå via PC'en. Dette får opp hastigheten ganske betraktelig i forhold til USB. Fremdeles scanner SCSI bedre enn USB 2.0. Det er vel derfor 1394 er dyrere? Lenke til kommentar
enl Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Det er nok grunnen ja. Men det er den billigste formen for SCSI du finner. Lenke til kommentar
m`K Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har en kombinert USB 2.0/Firewire disk. Den får 19MB/sek. lesing med USB 2.0 mens den får 35MB/sek. med Firewire. Firewire baseres på SCSI protokollen, og egener seg derfor mye bedre til bruk for harddisker enn USB 2.0. Firewire er heller ikke avhengig av en dedikert host(PC'en) slik USB er. Firewire kan sende informasjon fra en disk(eller en annen ting) til en annen uten å gå via PC'en. Dette får opp hastigheten ganske betraktelig i forhold til USB. Fremdeles scanner SCSI raskere enn USB 2.0. Vis du kobler til en ekstern disk til firewire porten din, må dataen gå til hk før den går til ide diskene vil jeg tro. Så hva skal man da med firewire om man har usb2.0? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 EpoX 8rda+ anbefales! Til hans bruk er nok Abit sitt best. Lenke til kommentar
enl Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Dataene må såklart innom Hk først, som alle andre ting. Som nevnt tidligere er SCSI-protokollen Firewire(ellerI-link) bruker, så mye mer effektiv, at den alikevel knuser USB2.0 når det gjelder overføringshatighet til harddisker, selv om den teoretiske båndbredden er mindre. Hvis du har to disker, trenger ikke dataene innom PC'en for behandling. Dette gir ytelseøkning. Lenke til kommentar
m`K Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har en kombinert USB 2.0/Firewire disk. Den får 19MB/sek. lesing med USB 2.0 mens den får 35MB/sek. med Firewire. Firewire baseres på SCSI protokollen, og egener seg derfor mye bedre til bruk for harddisker enn USB 2.0. Firewire er heller ikke avhengig av en dedikert host(PC'en) slik USB er. Firewire kan sende informasjon fra en disk(eller en annen ting) til en annen uten å gå via PC'en. Dette får opp hastigheten ganske betraktelig i forhold til USB. Fremdeles scanner SCSI raskere enn USB 2.0. Vis du kobler til en ekstern disk til firewire porten din, må dataen gå til hk før den går til ide diskene vil jeg tro. Så hva skal man da med firewire om man har usb2.0? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har en kombinert USB 2.0/Firewire disk. Den får 19MB/sek. lesing med USB 2.0 mens den får 35MB/sek. med Firewire. Firewire baseres på SCSI protokollen, og egener seg derfor mye bedre til bruk for harddisker enn USB 2.0. Firewire er heller ikke avhengig av en dedikert host(PC'en) slik USB er. Firewire kan sende informasjon fra en disk(eller en annen ting) til en annen uten å gå via PC'en. Dette får opp hastigheten ganske betraktelig i forhold til USB. Fremdeles scanner SCSI raskere enn USB 2.0. Vis du kobler til en ekstern disk til firewire porten din, må dataen gå til hk før den går til ide diskene vil jeg tro. Så hva skal man da med firewire om man har usb2.0? Er ikke dette nevnt før? Lenke til kommentar
Mordar1 Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Det usb2.0, 8x AGP og LAN på Abit NF7-S V2.0 ,sånn som det er på Abit NF7 V1.2? står fint lite om det på komplett.. Det er det på v2.1, tror jeg 99%. V2.0 mener du vell? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Det usb2.0, 8x AGP og LAN på Abit NF7-S V2.0 ,sånn som det er på Abit NF7 V1.2? står fint lite om det på komplett.. Det er det på v2.1, tror jeg 99%. V2.0 mener du vell? Sorry, skrev feil. På v2.0 er det det. Lenke til kommentar
Mordar1 Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 ja men da kjøper jeg det jeg.. takk! Lenke til kommentar
joergen_lhmr Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Forskjeller/likheter mellom ASUS A7N8X og Abit NF7-S v2.0? Hvem er "best"? Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Forskjeller/likheter mellom ASUS A7N8X og Abit NF7-S v2.0?Hvem er "best"? Personlig smak avgjør vel mest ettersom spec'sa er omtrent de samme... Eller ved nærmere undersøkelse: såvidt jeg kan se har ikke A7N8X hverken Firewire eller Soundstorm. Derfor er vel kanskje NF7-S v2.0 kanskje det som gir mest for penga. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 NF7-S kan jo klokkes mye høyere også.... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 NF7-S kan jo klokkes mye høyere også.... Og gir mest for penga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå