Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mye koster det å bytte ut tenner?

Gjest Gutt18

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt18

Jeg har ca 3 tenner som ødelegger smiliet mitt, og det ser ellers bra ut i kjeften. Det begynte med at en tann var litt kjeiv, så gadd jeg ikke å ta reguleringa pga en tann, men så ble det verre og verre med årene, og nå har den tanna "dratt med seg" de 2 rundt så 3 tenner tilsammen er kjeive. Nå som jeg er 18 år er det lite aktuelt å begynne med regulering igjen, så jeg lurer på rett og slett hvor mye ca det koster å få fikset/byttet disse 3 tennene.

Ja, jeg vet det antakligvis koster en del, men jeg vil gjerne ha en ca pris hvis noen vet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sette på skallfalsetter er mye dyrere enn regulering. Samt du må skifte dem ut etter noen år. Jeg ville uten tvil valgt regulering, trekke tenner osv i stedet. Mange kan også ha reguleringen på baksiden av tennene, så den er nesten usynlig. Plenty med tilbud der ute. Ta kontakt med en tannlege og få en vurdering av noen som har peiling.

Lenke til kommentar
Hvis du er atten år, bor for deg selv og ikke har noen jobb eller noen verdier sånn som eiendom eller bil, så kan du søke om hjelp på NAV for å få dekket utgiftene.

Regulering dekker de nok til en hvis grad, men skal mye til for at de dekker tannproteser, som vel fort kommer på 20-25 000 minst per tann...

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hey, jeg har nettopp fått tannregulering i en alder av 20 år.

Jeg var veldig redd først at jeg skulle se stygg ut osv, men det gjør jeg ikke :) Hvis du har et bra utseende ellers tror jeg ikke en ståltråd over tennene gjør deg noe styggere. Kroppen og ansiktet er fortsatt det samme ;)

Jeg ville uten tvil valgt regulering. Og uansett så er du ikke så gammel. Du er forsatt ung når strengen tas av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...