Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatist, norsk muntlig

Anbefalte innlegg

Ey!

Nå er det på tide å starte innspurten for privatistene. Norsk muntlig er et veldig krevende fag å ta som privatist. I tillegg til at det dreier seg om et ufattelig stort pensum, skal man lage en komplett fremføring av et særemne.

geez

Jeg har mange spørsmål! Det hadde vært fint å møte på noen her som enten har hatt, eller skal ta, norsk muntlig som privatist.

Her i Oslo vil eksamen foregå noe i denne duren:

1 Du trekker ett tema/ukjent tekst og får 30 min til å ta notater. Eksamenen vil hovedsakelig dreie seg rundt dette temaet. (Ifølge dama på telefonen fra privatistkontoret)

2 Ny oppgave fra pensum. Dette kan være alt fra den litterære delen til den språkelige delen av leselisten.

3 Presenter ett særemne.

Det vil gis ca 10 min til hver del.

Hvis noen sitter på andre erfaringer, eller i det hele tatt erfaringer, spytt ut! Jeg hadde satt utrolig pris på om noen husker akkurat hva de ble spurt om innenfor et tema de fikk. Gi meg et bilde på hvor dypt de går inn i det, tar de hensyn til det store pensumet? Husker du hva du fikk som ukjent tekst? All info er bra info!

Håper at dette blir en informativ tråd for alle norsk muntlig privatister!

:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har muntlig eksamen som privatist nå snart, har også skriftlig og nynorsk. er ikke en gang kommet i gang men lesingen. har fått høre at det er et enormt pensum og vet ikke hva jeg skal gjøre. det eneste som bryr meg er å få ståkarakter, så lånekassen støtter utdannelsen jeg allerede har kommet inn på i USA. Det virker som du har litt peiling, så må nesten spørre deg.

Det jeg lurer på er hva slags tema du mener i punkt 1, og hva leselisten er. stemmer det at pensum gjelder 1. 2. og 3. klasse? hva må jeg lese og forberede meg på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...