Gå til innhold

Hvis jeg ikke kommer inn på universitetet - hva gjør jeg?

McMuffin

Anbefalte innlegg

Har nå søkt på en del universitetet med studiestart i høst, men nå har tanken slått meg: Hva om jeg, mot all formodning, ikke kommer inn på noen av de kursene jeg har søkt på? Hva gjør jeg da?

Til info har jeg akkurat fylt 18, ble ferdig med videregående i fjor og har tatt et friår. Så ett år til med loking, dvs reising e.l uten mål og mening, er uaktuelt. Har tenkt litt på å ta diverse enkeltemner på UiO om jeg ikke skulle komme inn noen andre steder, men vet ikke helt hvor mye jeg vil få ut av det.

Hvis noen har tanker eller forslag rundt dette setter jeg stor pris på deres innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[quote name='McMuffin' date='16/04-2009 : 17:36' post='13545720

Til info har jeg akkurat fylt 18, ble ferdig med videregående i fjor og har tatt et friår.

Hvordan i all verden ble du ferdig på videregående skole som en 17-åring?

Lenke til kommentar

Takk for konstruktive svar, alle sammen :) Jeg ble ferdig så tidlig fordi jeg tok VGS på 2 år. Ja, vurderer å ta opp noen fag, men tar allerede eksamen opp igjen i år, så tror det blir siste gangen jeg gidder å gjøre det.

Flere innspill?

Endret av McMuffin
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta opp eventuelle fag som trekker ned snittet, dette kan du gjøre ved siden av å jobbe.

Selv tar jeg opp tysk for øyeblikket (strøyk på skriftlig eksamen, må nå ta opp skriftlig OG muntlig) og jobber ved siden av. Planen er å tjene opp et par 20-30 tusen før høsten, det vil nok virkelig hjelpe til studiene neste år, så kan jeg iallefall leve som en ganske normal person og ikke slikke yoghurtbegrene til naboen til kveldsmat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...