Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Lønn - gutter, jenter

Leppetroll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, har vi plutselig hoppet tilbake noen tiår? Så klart skal det ikke være noe skille basert på kjønn, selv om det dessverre forekommer enda.

Edit: skriveleif

Men mange kvinner prioriterer familie før jobb. Dette kan jo påvirke resultatet av arbeidet deres. Da er det vel rettferdig at en mann (feks.) som bidrar med ett bedre resultat og muligens lengre arbeids dager får høyere lønn.

Endret av Leppetroll
Lenke til kommentar
Hm, har vi plutselig hoppet tilbake noen tiår? Så klart skal det ikke være noe skille basert på kjønn, selv om det dessverre forekommer enda.

Men mange kvinner prioriterer familie før jobb. Dette kan jo påvirke resultatet av arbeidet deres.

Men det er ikke det du spør om, og du kan ikke feie alle under en kam.

Som sagt, lønn etter prestasjon.

Lenke til kommentar

Men mange kvinner prioriterer familie før jobb. Dette kan jo påvirke resultatet av arbeidet deres.

Det er generalisering. Kvinner som gjør det fortjener muligens mindre lønn, men mange menn prioriterer andre ting enn jobb også. Det kommer an på individet.

Lenke til kommentar

Det er generalisering. Kvinner som gjør det fortjener muligens mindre lønn, men mange menn prioriterer andre ting enn jobb også. Det kommer an på individet.

jeg vet det er veldig konservativ tenkning, men det er jo faktisk tilfelle i veldig mange situasjoner.

Lenke til kommentar

jeg vet det er veldig konservativ tenkning, men det er jo faktisk tilfelle i veldig mange situasjoner.

Men som sagt skal ikke alle kvinner få mindre lønn på grunn av argumenter rettet mot kun en andel.

Lenke til kommentar
Hvem fortjener høyest lønn, gutter eller jenter?

Få høre deres meninger :thumbup:

spiller kjønn noen rolle? Nei.

Personen som gjør best jobb, fortjener mest...

Trenger faen meg ikke, likestilling eller likelønn... vekk med fagforeningene også..

survival of the fitest

Lenke til kommentar

Jeg er for lik lønn for likt arbeid. Men på den annen side må jeg få si at der jeg jobber er det tre kvinner. To av dem er nesten alltid sykemeldt og det er desverre bare plunder og heft å ha dem der.

Jeg håper at vi har vært ekstra uheldige hos oss, og at flertallet av kvinnene er like pliktoppfyllende som menn.

Lenke til kommentar
Herregud for et tåpelig emne. Gutter selvsagt, vi er mere verdt.

Faktisk er det flere menn i verden enn jenter...

rent tilbud etterspørsel tilsier at jenter er mer verd :p

og i enkelte land er det ekstremt... eks Kina..

Jeg er for lik lønn for likt arbeid. Men på den annen side må jeg få si at der jeg jobber er det tre kvinner. To av dem er nesten alltid sykemeldt og det er desverre bare plunder og heft å ha dem der.

Jeg håper at vi har vært ekstra uheldige hos oss, og at flertallet av kvinnene er like pliktoppfyllende som menn.

Du jobber sikkert i kommunen, staten eller noe sånt?

*sukk*

Det er helt vanlig der vertfall.. at alle som ikke duger i ordentlig jobb havner der... sier ikke at alle som jobber i staten suger,,, men mange gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...