Gå til innhold

Monster i kjelleren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har mange like store edderkopper i kjelleren! Tuller ikke! Møter på de en gang i blandt og ettersom at jeg ikke har noe imot edderkopper så løfter jeg de opp for å se på, og setter de ned i et mørkt hjørne.

 

jeg kan prøve å ta noen bilder dersom jeg møter på en i framtia.

Lenke til kommentar

Hadde en mindre versjon av den kravlende oppover veggen min, lot den leve. De hjelper å bli kvitt fluer vet dere ;)

 

husker for lenge siden da jeg bodde hjemme, satt og vippa på stolen. Med ene armen flettet inn i stolen på en måte. anyway, en stor jævla spider kom krypene på den andre armen min. I panikk veltet jeg bakover på stolen og brakk nesten armen.

Lenke til kommentar

til dere som flytter på de, leker med de og spiser de.

tenk dere om en gang til neste gang:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...:1:5570:2:::0:0

En gjenganger blant folk som ringer, er at de nekter å tro at stor husedderkopp er et norsk dyr. De melder om at en ”bananedderkopp”, ”fugleedderkopp” eller liknende har forvillet seg inn i huset. Samtlige lurer på om de er dødelig giftige. Men det er de ikke. Riktignok har alle edderkopper gift i kjevene sine, men de er beregnet på å lamme det byttet de har fanget. Store edderkopper, som husedderkoppen, kan imidlertid bite fra seg hvis vi fanger dem med fingrene våre, eller hvis vi uforvarende kommer til å presse dem på annen måte. Husedderkoppene vil aldri angripe uprovosert, men tvert i mot flykte og gjemme seg det raskeste de kan hvis vi prøver å slå etter dem. Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer. Ingen andre reaksjoner er beskrevet.
Endret av aklla
Lenke til kommentar
Faktisk ekstremt farlig, har en latterlig syk edderkopp-fobi. Å da mener jeg virkelig fobi.

QFT

 

Edderkopper er så sinnsykt skumle, at det burde vært bot for å ikke drepe de når man så de.

 

Edit: OMG! Jeg sitter i senga med laptop, og RETT etter jeg skrev dette inlegget, ser jeg noe bevege seg på veggen til høyre. Og visst faen skulle det være et innsekt. Fyy faen jeg skvatt.

 

Dritt-tråd.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Edderkoppen gjør deg absolutt ingenting så lenge du lar den være i fred. Den er som katten på fjøset i gamle dager, bare ikke i nærheten av like søt. Det til side forstår jeg at mange hater de som pesten. Selv synes jeg de er koselige så lenge de er ovenfor synlig størrelse så jeg vet hvor de er.

 

Biller derimot er en helt annen historie. De kan gå og gjemme seg i kulda...

Lenke til kommentar
Det er to typer småkryp jeg ikke dreper. Humler, fordi de er søte, og edderkopper, fordi de er nyttige. Så lenge de ikke kryper opp i fjeset på meg kan de gjøre hva de vil (som regel fluedreping).

 

Til dels enig.

 

Humle biten er jeg totalt enig i. Humler er av en eller annen grunn det eneste insektet jeg kan komme på som faktisk ikke har intensjon i å plage andre. De kommer aldri i maten din, de lander veldig sjeldent på deg. De svirrer ikke rundt deg. Eneste gangene dette kan skje er hvis man har parfyme eller lignende som lukter av blomster. Lander de på deg er det rett å slett fordi den fløy litt feil eller er sliten. Den vil aldri gjøre deg noe uprovosert. Men plager du den får du svar på tiltale.

 

Veps derimot... Pest å plage.

 

Edderkopper lar jeg stort sett være i fred så lenge de ikke befinner seg innenfor mine 4 vegger. De kan gjøre hva de vil uti hagen, men i mitt hus har de ingenting å gjøre. For et par sommere siden var det krigs tilstander i huset da en flokk med husedderkopper hadde barrikadert seg inne hos meg. Barnas bibel fløy høyt å lavt og gjorde kort prosess med inntrengerene.

 

Noen av beista var på størrelse med en snusboks. Man blir litt skjelven når man ser en snusboks beinfly over gulvet.

Lenke til kommentar
Takk for at dere ødela nattsøvnen min. :p

 

When you are sleeping it is not likely that you engage in eating behavior, nor is it likely that a spider will want to crawl too deeply inside your mouth which is warm and wet.

 

However, if during your sleep a spider crawls into your open mouth or up your nose and gets trapped in your throat, it may in fact wind up in your stomach where it will be digested.

 

It is much more likely that a spider or mating pair of spiders would want to crawl and nest in your ear. If this happens then instead of eating a spider you may be able to hear spider noises.

 

Sov godt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...