pan100 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 http://www.perandersen.no/beta Skal bruke skjulte divs som popper opp når man trykker på knappene, bildene i showroom og nyheter. Showroom og nyheter skal hente data fra php/mysql ved hjelp av ajax. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Synes at siden skriker etter oppmerksomhet og at det er litt dumt at den ikke er tilpassa hele siden Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg vil fraråde deg å bruke marquee, - både forstyrrende og tungt å lese for brukerne. Nettsiden har ingen velorganisert plassering på skjermen og virker ganske rotete. Det er heller ikke noen god idé å ha et statisk bilde som hovedoppbygning av hele siden, samtidig som det er ineffektivt mtp. innlasting. Hva hvis brukeren ikke har JavaScript aktivert? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Det første eg låg merkje til var at sida ikkje har DOCTYPE. D Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Det er ikke noe absolutt behov å deklarere doctype. Jeg vil anbefale trådstarter å se på HTML Dog for mange gode tips angående semantisk HTML med tilhørende CSS. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Først og fremst så lurte jeg på hva dette var. Jeg så bare en rullende tekst som jeg ikke orket å konsentrere meg om, et bilde av en ungdom og en fargesprakende bakgrunn. Så så jeg knappene til 'kontakt' og 'info' og forstod at det kanskje var flere bilder under bildet av ungdommen om jeg dro den smått usynlige scrollbaren litt nedover. Hadde jeg dumpet innom siden din helt tilfeldig så hadde jeg brukt et halvt sekund før jeg lukket den. Det er lite til ingenting som sier noe om hva slags side det er snakk om, hva slags innhold jeg kan finne og den er rimelig rotete oppbygd med knapper plassert her og der og en rulleting som ikke helt gir mening ved første øyekast. Det er potensiale, men prøv å strukturer siden litt bedre. Ikke sleng objektene rundt på måfå. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Det er ikke noe absolutt behov å deklarere doctype. Neida, det er mykje anna innan HTML som absolutt ikkje er naudsynt, men når ein først skal lage webside er det lurt å lære seg den riktige konvensjonen frå starten av. Endret 17. april 2009 av aspic Lenke til kommentar
pan100 Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 (endret) takker for innspill. Når det gjelder doctype, så ordner jeg det etter hvert. Dette er bare en mockup. Det er meningen at ting skal være slengt rundt om kring - og den skal være glorete. Det er halve vitsen at den skiller seg ut og ikke er i ordnet form. Når det gjelder marquee så skal jeg revurdere den. Det er kanskje bedre å ha en liten widget som viser lenker med overskrifter og timestamp fra bloggen og skifter hvert 3. sekund. Men på en annen side kan det være det ser bedre ut når nyhetene blir i den formen jeg har tenkt; dvs. Tittel på nyhet - timestamp så neste. Jeg har lyst til å midtstille siden - men skjønner ikke helt hvordan jeg skal plassere <div>ene da. Noen som har noe triks her? Endret 18. april 2009 av pan100 Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Enkel måte å midtstille en side på: Pakk alt innholdet inn i en hoved-div. Deretter setter du følgende CSS-egenskaper til elementet: div#id { width: 800px; /* størrelse angir du selv */ margin: 0 auto; } Det er meningen at ting skal være slengt rundt om kring Det kan allikevel lønne seg å ha system i rotet. Akkurat nå har du ingen veldefinert stil. Lenke til kommentar
pan100 Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 lukk gjerne denne tråden, flytter fokus fra design til kode og har endret url Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå