Myggie Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Den gamle pc'en har tatt kvelden og må derfor anskaffe meg en ny. Skal i hovedsak bruke pc'en til å se film, skolearbeid, surfing osv. Er ikkje den helt store spilleren, så det er ikke hovedprioritet. Har sett meg ut Corsair TX650W PSU og fant dette tilbudet svært interessant. Er dette et bra skjermkort? Har satt opp følgende AMD-system, der et av hovedkortene nødvendigvis må vekk. Har i utgangspunktet sett meg ut det billigste om ikkje det er store forskjeller som eg ikkje har fått med meg. Er dette et greit oppsett til mitt bruk? Er åpen for både AMD og Intel, men tenker at denne prosessoren passer mine krav bedre enn en C2D E8400/8500. Om noen har bedre forslag er det bare å komme med de :-) Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Har kjøpt PSU/GPU-pakken nå så då gjenstår bare valg av CPU/HK/minne. Endret 18. april 2009 av Myggie Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Anbefaler deg å kjøpe dette kortet Gigabyte GA-MA790X-UD4, Socket-AM2+/AM3. Det støtter CrossFire i 16x8 som gir en bra konfigurasjon i første omgang. Du trenger heller ikke DDR3. de du selv foreslår passer ikke uansett. Du skal ha noe som dette i steden.. Den pakken du har kjøpt er veldig bra. Kjøper du ovennnevnte + Phenom II 720 har du et kjempeoppsett. Av de to hovedkortene du har nevnt, er det billigste godt nok. Du kan godt veldge det fremfor det jeg anbefaler så har du et rent AM3 oppsett. Husk å legg til 2 stk DDR3, ikke 3X2GB (det er for nye Inteloppsettet i/). Endret 18. april 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Har oppdatert handlelisten nå, tenker å gå for Kingston HyperX CL4 800MHz istedenfor OCZ Reaper 1066MHz siden noen skriver at kjøleløsningen er i veien for CPU-viften eller noe slikt. Vil det for meg være bedre med en X4 940BE-prosessor eller er det mindre bang for bucks? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 I prinsippet vil Phenom II 720 dra det 1 GB HD4870 kortet like bra som Phenom II 940. Prisforskjellen er 500,- ser jeg på Amentio; som har alle varene. Der ville jeg ihvertfall vurdert å kjøpe den pga sideeffekten. På Komplett er prisforskjellen nesten 1000,-, og det er uaktuelt. 940 gir deg en del sideeffekter og den vil yte bedre enn 720, dog ikke noe du merker på normal spilling på ditt oppsett. Den 940 er priset til 1750,- på Amentio og det er en ganske god pris. 720 koster vel rundt 1300,- på Komplett. La pengeboken bestemme. Noen vil komme til å kommentere at de 500,- kunne vært brukt til å opgradere noe annet selvfølgelig. Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Har som nevnt ikkje tenkt å spille så mye, så det måtte være visst det gir litt ekstra gamp i forbindelse med det eg kommer til å bruke PC til. Hadde planer om å handle på Amentio ja, derfor eg kjøpte pakken fra komplett for seg sjøl. Har du noen kommentarer til valg av minne og andre komponenter? Har ikkje store planer om overklokking, men kanskje eg blir lysten en dag. Er det småting som ekstra vifter, kjølepasta, CPU-kjøler osv som kunne vær lurt å investere i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå