Gå til innhold

AGP Porter

Veberg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde ATI 3D Rage pro før som er et AGP kort + Voodoo2.

Så fikk jeg tak i Voodoo 3 3DFX kort som fungerte helt greit, helt til det gikk istykker.

Det viste seg at Voodoo 3 kortet hadde en fabrikkfeil.

Dermed fikk jeg Gainward GEFORCE 2 MX 200 som erstatning, da de ikke hadde flere Voodoo3 kort igjen.

Men... Voodoo 3 kortet hadde en 3,3 V connector (AGP connectoren er delt opp i 2) Mens Gainward kortet var 1,2 volt (AGP connectoren er delt opp i 3.)

Når jeg da setter inn dette nye kortet, piper maskinen som om ikke grafikkkortet satt skikkelig nedi.

Vet noen hvorfor dette er slik, og kan jeg ha et hovedkort som er for gammelt til å ta slike nye AGP kort? Er ikke alle AGP porter delt opp i to? Er noen delt opp i tre?

Håper på snarlig respons :smile:

MVH VeBerg

[ Denne Melding var redigert av: Veberg på 2002-01-21 17:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-21 17:57, Veberg skrev:

Hei!

Jeg hadde ATI 3D Rage pro før som er et AGP kort + Voodoo2.

Så fikk jeg tak i Voodoo 3 3DFX kort som fungerte helt greit, helt til det gikk istykker.

Det viste seg at Voodoo 3 kortet hadde en fabrikkfeil.

Dermed fikk jeg Gainward GEFORCE 2 MX 200 som erstatning, da de ikke hadde flere Voodoo3 kort igjen.

Men... Voodoo 3 kortet hadde en 3,3 V connector (AGP connectoren er delt opp i 2) Mens Gainward kortet var 1,2 volt (AGP connectoren er delt opp i 3.)

Når jeg da setter inn dette nye kortet, piper maskinen som om ikke grafikkkortet satt skikkelig nedi.

Vet noen hvorfor dette er slik, og kan jeg ha et hovedkort som er for gammelt til å ta slike nye AGP kort? Er ikke alle AGP porter delt opp i to? Er noen delt opp i tre?

Håper på snarlig respons :smile:

MVH VeBerg

[ Denne Melding var redigert av: Veberg på 2002-01-21 17:57 ]

At kortet er delt opp i tre deler (slot enden) viser bare att kortet støtter 4xAGP, hvis den er delt opp i 2 deler, er max støtte 2xAGP. Hvorfor maskina du piper aner jeg ingenting om, hvis du hadde postet hovedkortmodell/merke ville dette ha hjulpet litt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...