Gå til innhold

Stasjonær PC 6-7k (framtidsrettet? AMD)

Anbefalte innlegg

Vil ha en stasjonær pc ved siden av min bærbare...

Er ikke så dreven på PC bygging men det går vel lett?

Tror dere det går an å få en butikk i nærheten å ta inn delene for meg, ettersom det er så mye lettere å snakke til folk i en butikk enn folk på en nettbutikk?

Maskinen vil nesten helt garantert ikke overklokkes, det er mulig at skjermkort blir justert litt opp på frekvenser...

Jeg har:

- 22" skjerm (1680x1050 og jeg er fornøyd med den, skal ikke ha en til)

- Gaming Mus

- Gaming Tastatur

- Megastor musematte

- Høyttalere

- Operativsystem (64 bit)

Ønsker:

- AMD oppsett som yter godt til spilling av WoW, CS:S, Crysis (trenger ikke dra alt på max men er et ønske at det går med god FPS på høy settings. Men den må iallefall klare WoW på ultra high med god FPS! (60 ideelt).

- Vil gjerne at maskinen er framtidsrettet, et Am3 oppsett hadde vært deilig!

- 500gb eller mer lagringskapasitet (7200rpm hadde vært fint)

- 4gb eller mer RAM, antar det må være ddr3 for å funke med Am3 oppsett

- Helst et ATI skjermkort med gddr5 minne

Ønsker ikke:

- Intel oppsett

- Brukt PC

- Maskin som høres ut som et fly

- SSD

Så da var det bare å snekre sammen da?

Dersom du vet om en ferdigbygd maskin som møter mine krav så post gjerne den òg.

Takk på forhånd. :)

Bare spør om dere lurer på noe.

P.S: Kan strekke meg til 8k men vil helst være innen 7,5k.

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd meg på disse tre enhetene:

Phenom II 2195,-

Skjermkort og PSU 2195,-

Kabinett Antec 300 675,-

Ca 5000,-

Flott system. Legg til 2 GB ram av samme type så har du 4 GB.

Du kan velge denne pakken fra AMD i steden. Inneholder 4 kjerner og 4 GB og koster 3695. Da er totalsummen 6500,-.

EDIT: du må vel ha en harddiskogså til 695,-

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Ja da kunne det vært interessant å vite hva slags innspill? Det er vel ikke så mange alternativer til prosessorvalg evt en 940. Skal du ha andre kabinett, andre strømforsyninger, bedre/dårligere skjermkort eller annet?

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Det behøver jo ikke å være am3, var bare en tanke at am3 kanskje er mer framtidsrettet enn am2+?

Og ja, jeg tenkte på en 940, hva er den "store" forskjellen mellom 920 og 940? Clockspeed?

Er det mye å tjene på en x2 GPU?

P.S: ser ingen optisk stasjon (dvd / bd / cd ROM) hadde vært fint med forslag til det og.

Trenger ikke noe blu-ray brenner, kanskje en leser om mulig, men er ikke nødvendig.

Endret av Cleaf
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 920 og 940 er klokkehastigheten. Ellers så har faktisk X3 720 like bra ytelse i spill som X4 940, men den koster langt mindre. Når da X3 720 koster en 600 kr mindre, synes jeg ikke at det er noen tvil om valg.

Om en CPU er AM2+ eller AM3 spiller egentlig liten rolle. Begge går i AM2+ hovedkort. Eneste forskjellen er at med AM3 CPU kan du bruke AM3 hovedkort og DDR3 minne.

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig Osse. Normalt bruker jeg prisguiden, og da prøver jeg å få til en optimal løsning (har bommet der også :), men de pakkene(utenom kabinettet) er en del billigere enn å kjøpe enkeltvis. Feks skjermkortet og PSUen er vel ganske mye avslag enn å kjøpe de hver for seg. CPU pakkene er også noen hundrelapper billigere.

DVD/BluRay så ville jeg bare sjekket anbefalingene til HW, og så kjøpt en av de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...