Bulle Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Ser at pc'en min ikke har nettverkskort, noe jeg trenger da jeg seriøst vurderer å anskaffe ADSL. Noen som har en anbefaling til et rimelig og enkelt kort , til bruk sammen med WinXp og Tele2ADSL ? (WinXp og Tele2 har muligens svært liten betydning, hva vet jeg ..) Kortet må visst være av typen 10/100 ..... pls pls ..... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Nettverkskort får du i alle slags prisklasser, men min erfaring med dette er at de billige fungerer veldig bra. http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=113655&name= Dette er et billig kort til under 100 lappen, den skulle mette dine nettverkskort-behov. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 Ja det var jo ikke store utgiften, antagelig trenger jeg ikke noe avansert kort, men det vet jeg jo ikke sikkert, i og med at jeg ikke har forsøkt ADSL ennå,...... har du for øvrig erfaring med det kortet der ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Ja det var jo ikke store utgiften, antagelig trenger jeg ikke noe avansert kort, men det vet jeg jo ikke sikkert, i og med at jeg ikke har forsøkt ADSL ennå,...... har du for øvrig erfaring med det kortet der ? ADSL krever omtrent ingenting av kortet, selv bruker jeg nesten 10 år gamle ISA-nettkort uten noe problem så du kan tryggt kjøpe det billigste du finner hvis du kun skal bruke det til ADSL. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Alt fungerer ja, det er kun Wake On Lan og slikt som skiller nettverkskort fra hverandre. Til vanlig bruk er forskjellen ingenting. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Nettverkskort får du i alle slags prisklasser, men min erfaring med dette er at de billige fungerer veldig bra. http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=113655&name= Dette er et billig kort til under 100 lappen, den skulle mette dine nettverkskort-behov. Ser at Win XP ikek er nevnt under systemkrav, blir det et problem for meg som kjører WinXp Home edition ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Ser at Win XP ikek er nevnt under systemkrav, blir det et problem for meg som kjører WinXp Home edition ? Nei, dette ser ut til og være et Realtek-basert kort, noe som de fleste av disse billigste kortene er. XP har innebygget driverstøtte for det så det er bare og sette det inn og starte så tar XP hånd om resten. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Takker for svar....med den prisen håper jeg du har rett..... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Takker for svar....med den prisen håper jeg du har rett..... Har innstallert mange tilsvarende Realtek-kort fra andre leverandører så det kan du føle deg rimelig trygg på. Lenke til kommentar
magh Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Realtek er rimelige og bra kort. Jeg kjører også "CNET 10/100". Dette kortet kostet 150,- for 3 år siden, og har kjørt bunnsolid siden. Aldri hatt problemer med det. Vet ikke om det selges lengre though, eller støtter XP/2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå