Manet Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Finnes det en boks som har alle disse mulighetene? Samboeren min er en rebell og nekter å gi slipp på VHS..... Så når det blir tid for å investere i hjemmekino med forsterker og stuff, så må jeg også ta hensyn til hennes ønsker. Vi har ikke all verdens plass. Derfor ønsker vi minimalt med bokser! Jeg er på dette området, så mitt nybegynnerspørsmål er: Kan en få FM-radio integrert i forsterker? Vi har en DVD/VHS kombi-ting, så hvis det ikke finnes en boks som har alle de i ett, så vil en forsterker med FM radio være nest best. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Uten å ha full kontroll på absolutt hele bruktmarkedet (Les: Gammalt ræl) så tviler jeg på at du finner alt i samme boks. Vhs-spillere skal du nok finne lett, enten på bruktmarkedet eller som du sier i en kombi med dvd. Tips: Dynga bak din lokale el-sjappe. Surroundrecievere har FM-radio. Derfor de heter receiver;) Du finner selvsagt surroundprosessorer som ikke nødvendigvis har innebygd radiomottaker, men da er du oppi en prisklassen som utelukker alt under HD-bilde og digital-radio. Har ikke sett en vhs som ikke "spoler" på 15år. Fins det fremdeles brukbare vhs-kopier? Lenke til kommentar
Manet Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Takk for svar. Jeg vet ikke om det finnes brukbare vhs kopier. Hun har bare en liten samling fra da vhs var hipt (som hun aldri ser på, men mener hun gjør). Men nå har det seg slik at hun ikke vil ha surroundreciever heller.. Gudene vet hvordan jeg skal få to gulvhøytalere til å gi lyd til TV, PS3, radio og DVD/VHS uten å skifte ledningene hver gang når jeg ikke har en forsterker... Lenke til kommentar
tevil Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Ja, dette ble vanskelig. Tror nok det er ting hun ikke har helt skjønt med lyd og bilde, og det er at det krever bokser i tv-benken. Men lyd fra tven har du iallefall, og den tar imot lyd fra dvd/vhs-spillere. Så får du skaffe deg digital-tv så du får radio via den da. Eller hemmelig kjøpe en surroundreceiver og gjemme denne i et skap hun ikke ser, så strekker du lange kabler (skjult bak lister og i vegger og sånt selvsagt) og en IR-sender/mottaker-dings så du kan bruke fjernkontrollen uten å se fronten på receiveren. Som du selvsagt må bytte ut i en Harmony så du ikke trenger fjernkontrollen til recieveren til å justere volumet. Noget avansert, men funker. Lenke til kommentar
Manet Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Hehe noget for avansert vil jeg tro. Jeg får vel bare starte med TV uten noe surround, og når hun (fort) merker behovet, får hun innse at jeg hadde rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå