Galexon Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Har ringt VPV og fått meg inn i Luftvern på Ørland i August 2009. Men ser på mil.no noe som får meg til å bli litt skeptisk: Direkte kopiert fra mil.no: "Normalt gjennomfører LVAbn sin egen rekruttskole. De som blir kalt inn for å gjennomføre rekruttskolen ved LVAbn Ørland må ha sagt seg villig til å delta på utenlandstjeneste med FIST-L/LV" Jeg ønsker ikke å reise utenlands. Jeg vil bare tjene i luftvern på Ørland. Noen som har vært her selv som kan avklare dette for meg? Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 så du har endelig kommet inn i luftwaffe? grattis. kan ikke svare deg på spørsmålet ditt men. satser på å komme meg til ørland jeg og. men visste ikke at du kunne få vite hvor du kom etter rekruttskolen alt nå? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Jo takk for det du Jeg sa jeg ønsket meg inn i luftvernstjeneste, og da satte hun dama jeg snakka med meg opp på Ørland. Jeg har lite lyst til å reise utenlands. Hvis jeg ikke får tilfredsstillende svar i løpet av dagen, ringer jeg i morgen og hører hva det går i. Ørland er jo en kjempeplass for meg som er interessert i fly Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 jeg er også interessert i fly. eller... i hovedsak biler, men liker alt teknisk med aerodynamikk, effekt, motorer osv. så jeg håper inderlig på ørland jeg også. eller bodø. så lenge det er f-16 der skal jeg ikke klage. men du skal på madla først? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Tror jeg skulle ha rekrutten min på Ørland såvidt jeg husker. Men når jeg ringer og hører om dette spørsmålet som jeg har i topic i morgen, tar jeg samtidig og får en bekreftelse på hvor jeg skal. Men luftvern har egen rekruttskole på Ørland. Alle andre "grener" innenfor luftforsvaret har visstnok rekruttskole på Madla. Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ok. Skjønner. Trodde madla var obligatorisk for sjøforsvaret og luftforsvaret, uansett gren. Skal jobbe som en gal på rekrutten for å få velge relativt fritt hva jeg vil. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 etter det jeg har hørt om INTOPS generellt så sendes ingen ufrivelig til INTOPS. så det står i teksten du sakset(ha sagt seg villig...), så må du si deg villig og dermed ingen tvang. men, ring VPV på 03003 og snakk med de, de vet slikt Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Du sendes ikke ufrivillig til int. ops., men du må si deg villig til det i løpet av tjenestetiden for mange "kule" tjenester. Dette gjelder tydeligvis også luftvernartilleriet. Det er dog ikke bindende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå