BWW Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Noen som kjenner til hva som forårsaker at en brukers profil hele tiden går i lock? Vi unlocker den men etter par min. så er den locked? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 En tjeneste som forsøker å bruke kontoen? Kikk i event loggen og se om det står noe om hvem/hva/hvor som forsøker å bruke kontoen. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Eventlogen viser ingenting dessverre. Samme skjer med samme bruker på andre desktoper. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hvilken event logg sjekket du? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Ja, jeg glemte å nevne at du må se på security loggen på domenekontrolleren. Tror event id er 680 eller 681. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 (endret) God morgen. Takk for hint. Skal sjekke loggen på DC. Foreløpig har jeg kun sjekket loggen på desktopen Endret 17. april 2009 av BWW Lenke til kommentar
BWW Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Ikke fått svar ennå. Skulle ikke denne eventen ha forårsaket at flere ble locked ute? Vi har kun en bruker av 450 som opplever dette? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kan være noe så dumt som at en bruker forsøker å logge seg på med feil brukernavn og skriver feil passord nok ganger til at kontoen blir sperret ute. Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Det lukter litt som et virus som prøver bruteforce med brukernavnet... Opplever dere at andre brukerkontoer blir låst ut? EDIT: Det står nok i eventloggen på en av DC'ene hvilken klient som prøver å logge på så mange ganger at den går i lås. Endret 17. april 2009 av StormKnight Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Kjører dere mailsync mot mobiltelefon? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 har selv erfart at jeg har glemt å logge meg ut av server og at denne stod å forsøkte å verifisere passordet og dermed sperret brukeren min ofte. kan ikke være noe slikt da? evt at brukeren er logget inn på en annen pc ett eller annet sted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå