simen_gunnar Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Heisann!! Jeg har engelskeksamen i morgen og har fått et forholdvis lite forberedelsehefte. Det jeg skal finne er: " Find examples from English-language news media, literature and/or films of disagreements about one or more of the following areas: - International events - Social issues - working-life issues and the presentation of workers " Dette er ikke mitt felt i det hele tatt, så jeg lurer på om dere har noen forslag på hva jeg kan skrive om? Helst noe det finnes mye stoff om på nettet og ikke altfor avansert å sette seg inn i på kort tid Takker for alle svar <3 Mvh, Simen Lenke til kommentar
frevild Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hvorfor har de så vidtfavnende oppgaver? Mitt tips er å finne stoff om de somaliske piratene. Så kan du trekke inn sosiale og politiske forhold i Somalia, overfiske utenfor kysten, hvordan piratproblemene hanskes av ulike land osv. osv. osv. Dette er stoff nok til flere doktoravhandlinger. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Slik at absolutt alle skal klare å skrive en eller annen svadaoppgave uten å stryke. Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Hvorfor har de så vidtfavnende oppgaver? Mitt tips er å finne stoff om de somaliske piratene. Så kan du trekke inn sosiale og politiske forhold i Somalia, overfiske utenfor kysten, hvordan piratproblemene hanskes av ulike land osv. osv. osv. Dette er stoff nok til flere doktoravhandlinger. Jepp, takk for bra forslag! kommer nok til å finne stoff om dette, si ifra hvis noen har noen linker til engelske aviser o.l. om temaet Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hvorfor har de så vidtfavnende oppgaver? Mitt tips er å finne stoff om de somaliske piratene. Så kan du trekke inn sosiale og politiske forhold i Somalia, overfiske utenfor kysten, hvordan piratproblemene hanskes av ulike land osv. osv. osv. Dette er stoff nok til flere doktoravhandlinger. Jepp, takk for bra forslag! kommer nok til å finne stoff om dette, si ifra hvis noen har noen linker til engelske aviser o.l. om temaet Er jo bare å søke på google. Skjønner ikke hvorfor folk skal ha andre til å gjøre det for de... Dessuten har vi en egen skole og leksehjelp seksjon på forumet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Du finner sikkert nok artikler som er ensidig kritiske til de somaliske piratene, så jeg lenker til denne som har et litt annet perspektiv: http://www.independent.co.uk/opinion/comme...es-1225817.html Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Du finner sikkert nok artikler som er ensidig kritiske til de somaliske piratene, så jeg lenker til denne som har et litt annet perspektiv: http://www.independent.co.uk/opinion/comme...es-1225817.html Takk:) Akkurat slikt jeg trenger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå