brodrister Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg skal bygge meg en pc, og lurer på hva som vil gi best resultat; Kjøre OS (windows 7 når den tid kommer) på en ca 30gb SSD eller å kjøre raid 0 på 2 spinpoint disker (500 gb elns). 2 spinpoint disker blir nok litt dyrere, men er det mer stabilt? og hva vil være raskest? Håper noen har noen kloke ord Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 De aller fleste SSDene du får kjøpt idag vil være raskere. Vanskelig å si hva som er mest stabilt, disker kan feile, og har du to stk slått sammen øker sjansen for feil noe. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Sjangsen for fatal disk-krasj dobles ved raid-0 ja, pluss muligheten for feil ved selve raidet. En grei og billig SSD (supertalent ultradrive f.eks) vil lett slå 2 F1 i raid-0 som OS og programdisk. Pga prisforskjell mellom 30GB og 60GB vil jeg egentlig anbefale å gå for 60GB til ca 1600-1700kr. Dette er den enheten som for øyeblikket gir best kapasitet-ytelse-pris forhold. Hvis du har ca dobbelt så stort budsjett (som det ikke virker som på navnet fra tråden da ) så vil Intel x25-M gi mer ytelse/pris, men til en høyere pris/GB. Lenke til kommentar
brodrister Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 tror nok at 60GB blir litt i dyreste laget.. er bare en fattig student som drømmer om å bygge pc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå