Gå til innhold

Båt selges! Listepris?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal selge båten min nå før kommende sesong, den er forholdsvis ny(2007) og i god stand. Burde denne takseres? Evt. noen som kjenner til takseringsfirmaer som holder til på østlandet og hvor mye dette koster? Eller finnes det listepriser på båter, noe lignende det systemet man har på biler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk litt rundt på finn.no og andre slike sider så kan du se sånn cirka hva de ligger på.

Utenom det tror jeg det bare finnes slike priser på nye båter. Evt. kan du fortelle litt mer om båt/motor her, og legge ved noen bilder, så får du kanskje litt ekstra hjelp ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Har sett på finn.no, og der lå det en lik ute til 140.000. Nypris når vi kjøpte den var på ca. 160.000-170.000 (i 2006-2007). Båten er bra vedlikeholdt og har bare gått i ferskvann. 17.5 fot. Innenbords motor - mercury 135, makshastighet på ca. 42 knop. Elektrisk og manuell lensepumpe, badestige, nedleggbare seter, vannskikrok, opplagshenger og kalesjer bl.a. I tillegg er det ettermontert musikkanlegg i båten.

Det som på en måte er problemet her er at jeg kjøpte båten sammen med min tidligere samboer, og nå skal vi gjøre opp oss i mellom. Han betalte 2/3 og jeg betalte 1/3 av den når vi kjøpte den. Han skal beholde båten, og jeg skal kjøpes ut. Fikk et tilbud på 30.000 av han her om dagen, men har sagt jeg skal undersøke litt først. Selv om økonomien er ganske ustabil om dagen så mener jeg båten er mer verdt enn som så. Jeg vil på ingen måte prøve å presse til meg mer enn jeg har rett på, så jeg lurer på om det er en "formell" måte vi kan komme fram til riktig pris på, sånn at vi kan gjøre opp oss i mellom uten at det blir mer krangling og uvennskap.

Noen som har forslag eller har vært borti lignende tilfeller?

Setter stor pris på innspill!

post-180307-1240393593_thumb.jpg

post-180307-1240393601.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...