Gå til innhold

dfi lanpart lt LT X48-T2R i SLi?

bIsk0p

Anbefalte innlegg

Heia=)

Jeg holder på med å sette sammen en maskin jeg skal etterhvert kjøpe og sliter veldig med HK valget. Jeg hadde egentlig bestemt meg for DFI LANPARTY LT X48-T2R, men begynner nå å lure på om SLi går på Intel X48 chipset. Jeg har prøvd å google litt, men klarer ikke å finne et klart ja eller nei.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ha Socket 775, DDR2 minne og SLi, så ser det ut til at nForce 780i er mitt beste alternativ. De andre er X38/X48, men da må jeg over på CF(?) eller P45 som etter jeg forstår bare kjører x8/x8 ved bruk av flere enn 2 skjermkort.

Lenke til kommentar

På alle 3 utsagnene? :p

nForce 780i beste valget

x38/x48 tar bare CF

P45 kjører kun x8/x8 ved CF/SLi (Hvis SLi er støttet i det hele tatt da..)

Da blir det et EVGA nForce 780i SLI FTW kort ser det ut som. Enda 2-3 mnd før innkjøp. Godt mulig at ting forandrer seg. Har gjort det maaange ganger i løpet av de 2 ukene jeg har holdt på allerede! =)

Takk for hjelpen guttar!

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Husk at kun nforce kort støtter SLI på socket 775. Så P45/X38/X48 støtter kun crossfire.

780i er det beste alternativet om du ønsker s775, DDR2 og SLI. Eneste andre alternativet ville vært 750i som ikke har støtte for 2x PCIe 16X.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Er vel allerede sagt at du da må på X58.

Spørsmålet er jo om du virkelig trenger støtte for SLI og eller Crossfire?

Om penger ikke er et problem så går en jo uansett for X58.

Om penger er et problem så er egentlig ikke Crossfire eller SLi noe for deg, koster mer enn det smaker.

Jeg mener at om en skal gå for enten eller så må en også ta steget ut og kjøpe begge GFX kortene enten samtidig eller nr to etter kun kort tid. Etter et år vil det nesten garantert være like greit å bare kaste det gamle og kjøpe nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Jo, nForce er noe herk, har selv ett 780i som skal være "Kremen" av alle 780i kortene med selekterte brikker etc etc.

SKROT kaller jeg det, hos meg får det en enkel tjeneste, det streamer bilder til TVen min og ikke noe annet.

Straks du legger litt tyngere bør på disse brikkesettene så kneler de, kresne på RAM og fulle slots er de også.

Kort og greit, ett MØKKA brikkesett og rammel fra Nvidia.

Noe fremtidsrettet er de heller ikke, spesielt ikke for SLi.

Siden du har 16x PCI-E 1.0 spor som splittes til 32x PCI-E 2.0 via en chip, og det sier seg selv at du ikke vil noensinne få mer båndbredde til GPUene enn svakeste ledd (Som er PCI-E 1.0 x16) så den tiden når vi får raskere skjermkort som går over PCI-E 1.0 sine grenser så vil 780i slite MAKSIMALT!

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Er vel allerede sagt at du da må på X58.

Spørsmålet er jo om du virkelig trenger støtte for SLI og eller Crossfire?

Om penger ikke er et problem så går en jo uansett for X58.

Om penger er et problem så er egentlig ikke Crossfire eller SLi noe for deg, koster mer enn det smaker.

Jeg mener at om en skal gå for enten eller så må en også ta steget ut og kjøpe begge GFX kortene enten samtidig eller nr to etter kun kort tid. Etter et år vil det nesten garantert være like greit å bare kaste det gamle og kjøpe nytt skjermkort.

X58 blir en helt annen prisklasse da jeg må over på DDR3 og i7, selv om jeg vet det er en bedre "invistering" så blir dette den siste "high-end" maskinen jeg kommer til å kjøpe.

Og penger er et issue, jeg er ikke millionær. Men er usikker på hvilken økonomisk situasjon jeg er i når jeg kommer så langt som til faktisk innkjøp (kommer til å gå opp i lønn minst en gang ..)

Grunnen til at jeg ønsker å ha CF/SLi muligheter er pga jeg ikke skal kjøpe meg en "high-end" maskin igjen, derfor kan det være greit å kunne spe på med litt ekstra kraft hvis jeg ser at det trengs. Evt kjøpe et bedre kort senere og bruke eksisterende til fysikk oppgaver.

Og som sagt, jeg ser for meg innkjøp av kort nr2 etter 4-6 mnd.

@007CD

Det at du sier at 780i ikke takler 4 minnekort bekymrer meg litt, får lese litt mer og se du bare var uheldig eller dette gjelder alle kortene.

Det du sier med PCI-E hastighet ser jeg ikke som et stort problem. Som sagt, jeg kommer ikke til å gå for noe større oppgraderinger etter dette innkjøpet. Dette er pga jeg bruker mindre og mindre tid forran maskinen. Så at jeg skal oppgradere når "alle" har gått over til raskere skjermkort er ikke et tilfelle.

Eneste oppgradering jeg ser for meg er ekstra skjermkort, dette må da være innen GTX-familien for å kunne parres med eksiterende kort. Og evt HDD plass, Blueray-brenner.

Men takk for input anyway, skal lese litt rundt og se hva jeg synes.

Lenke til kommentar

Hovedkortene er bingo dessverre, pluss at nForce 780i er KRAFTIG overpriset.

Brikkesettet er også 100% identisk med gamle 680i og eneste forskjellen er at det nå støtter 45nm Quad CPUer og har den stygge NF200 brikken.

Ta ett søk med Intel + nForce her på forumet så får du se litt.

War og PerUlv2 kan også fortelle og bekrefte en god del av det jeg sier.

War hadde nForce, skrotet det og gikk til Intel og går aldri tilbake, PerUlv2 har gått igjennom en del 680i og 780i hovedkort og står fast på at Intel er milevis foran disse brikkesettene.

Så om du ikke skal ha SLi... Så kjøper du ett P45 og får noe med kvalitet istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...