Cheese_king Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hei kjøte en Harman Kardon CA-5250 og den fungerte fint helt til en dag i forige uke da den plutselig slo seg i protect mode. når jeg drar ut signal kabelen for venstreside så spiller den fint, men med en gang jeg kobler den tilbake å har volumet høyere en 10 så slår den over til "protect mode" noen som har peiling på hva det kan være? Lenke til kommentar
O_K Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hei kjøte en Harman Kardon CA-5250 og den fungerte fint helt til en dag i forige uke da den plutselig slo seg i protect mode. når jeg drar ut signal kabelen for venstreside så spiller den fint, men med en gang jeg kobler den tilbake å har volumet høyere en 10 så slår den over til "protect mode" noen som har peiling på hva det kan være? Protectmode går den vel i om den drar kritisk mye strøm, eller om en av kanalene drar kritisk mye strøm. For å feilsøke vil jeg annbefale følgende: 1.) Koble vekk venstre høytaler istedenfor signalkabel, se om du da kan spille høyt. 2.) Prøv å koble høyre høytaler på venstre side av forsterkeren, det burde også virke, og spille bra. Om du kommer deg gjennom disse punktene er det antagelig en kortslutning i venstre høytaler eller ledningen til venstre høytaler. Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 satte i signalkabelen i dag også plutselig fungerer den igjen. merkelig! Lenke til kommentar
O_K Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 satte i signalkabelen i dag også plutselig fungerer den igjen. merkelig! Da ville jeg sjekket koblingene til høytalerkablene gundig, kan ha vært en liten kortsltning på venstre kanal som "kom og gikk" litt ettersom ting beveger og flytter på seg. Gå over og sjekk så du er sikker på at det ikke er noen kortslutning der, og håp at alt fortsetter å virke som det skal. Det verste som det kan være er jo elektronikkfeil i forsterkeren, for det kan ikke repareres (av oss vanlige folk i alle fall). Håper alt virker for deg fremover og at feilen ikke kommer igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå