Gå til innhold

Rask HD og nesten lydløs?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger en ny HD, men vet ikke hvilke som merke som er bra?

Den bør være ca. 120-160 gb, har 8mb cache og 7200-1000 rpm. Dessuten den bør være så lite lyd/støy som mulig.

Fint om dere kan komme med noe forslag!

TTN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Den bør være ca. 120-160 gb, har 8mb cache og 7200-1000 rpm. Dessuten den bør være så lite lyd/støy som mulig.  

Fint om dere kan komme med noe forslag!

TTN

Både Wd'en og Maxtorn er litt raskere enn Seagaten!

Men Seagaten er helt klart den mest lydløse!

Ta seagaten hvis du vil ha minst mulig støy, men ellers så er de ett fett hva du velger.Gode disker uansett!

Lenke til kommentar
Hei!

IBM GXP 180 GB er litt etter seagate når det gjelder støy, er vel ca 2.3db. Men den er en del raskere en seagate 120GB.

http://www.storagereview.com/articles/2002...80AVV207_6.html

Er en meget bra siden.

Lenke til kommentar

Ibm 180 Gxp støyer lite og yter bra. Har sjølv ein på 180 GB og er meget fornøyd 8) . Har bygd pc på jobb med Seagate 120 Gb og syns ikkje d er forskjell. Trur IBM er eit godt valg til tross for eit litt frynsete rykte. (skal ha retta opp i feila sine)

Lenke til kommentar

ville aldri i verden gått for noen IBM disk, da disse diskene kan lett klikke, iallefall de gamle diskene, da tenker jeg meste på IBM 60 XP, 60 GB, den kan lett klikke etter en stund, husker ikke helt støynivået på IBM diskene, men jeg er ganske sikker på at Seagate er mye stillere enn IBM diskene. nå har jo, eller det har vel vært en stund at også Seagate diskene også har kommet med 120 GB, 8 MB cache harddisker, disse diskene skal være sjappe og veldig stillegående.

Håper dette hjalp deg litt videre på.

PS: ville heller ikke gått for hverken Western eller Maxtor, siden at disse bråker litt mer, selv om de er litt raksere enn Seagate diskene, men jeg ville hvis jeg skulle kjøpt meg disk så ville jeg hatt en disk som var lydløs, og da hadde mitt valg falt på Seagate, rask, lydløs, og bra med lagringsplass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...