se# Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hei, jeg har en PC som trenger oppgradering. Jeg vet stort sett hva jeg vil ha av komponenter, men er veldig i tvil om jeg skal oppgradere kabinetett også. Det jeg har i dag er en Lian Li mid tower som på mange måter er grei nok med litt støydempning, men kassen er såpass stor at helst bør stå på gulvet og siden den har innsug av luft under og det gjør at det fort blir en del støv inne i kabinettet. Uansett, kassen er også litt større enn jeg engentlig trenger. Har lest kabinettester og sett kabinettestvideoer i to kvelder, samt vært innom et par butikker uten å finne noe som er opplagt bedre og samtidig mindre. Det jeg skal ha i kassen: Et middels "high end" system hvor stabilitet er like viktig som ytelse. Tenker meg Core i7, sannsynligvis 940, eller 950 hvis den kommer tidsnok, ikke overklokket. 6GB RAM (muligens 12). Trenger også plass til ett optisk drive pluss 4 disker, (hvorav en SSD (kanskje på litt sikt)) og resten 3.5 tommers. Diskene bør ikke stå alt for tett slik at det blir litt lufting. Ellers er plass til to skjermkort også viktig. Blir sannsynligvis passivt kjølt så de har ikke så store krav til effekt, men kan være så tykke at de krever to slotter. Noe støydempning er en fordel, men forventer uansett ikke å få et helt lydløst system. Power kan godt være inkludert hvis det er OK kvalitet. Regner med at 500W er mer enn nok. Siste ønske er opplegg for bra kabelrouting. Så spørsmålet er om noen har forslag til en bra kasse, helst liten nok til å gå på ett skrivebord uten å ta all plass. Alternativt ta en del mindre plass enn en vanlig midtower. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Tviler på at du finner et lite kabinett som opfyller alle dine ønsker. Skulle eg hatt alt det der i ein pc hade eg gått for eit tower- kabinett. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Du kan ta en kikk på Antec Sonata Elite. Det er også et midi-Tower kabinett, men med dine krav er det ikke enkelt å komme under midi-tower. Men det har en del bra løsninger for å rydde bort kabler, og er av den stille typen. Lenke til kommentar
se# Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Du kan ta en kikk på Antec Sonata Elite Takk for forslag, men det er såpass liten forskjell til det jeg allerede har at det ikke er verdt kostnaden ved å bytte. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) kjøpte selv et antec 900two for noen dager siden, har et i7 system i den , ensete som irriterte meg var når jeg skulle sette inn skjermkortet, 9800gtx+ , det er snakk om millimetere klaring her , det er 9 slotter hvis jeg ikke husker helt feil, til harddisker / dvd spiller , og de blir fint avkjølt med 2 gode vifter i front.. kabinettet anbefales, men det er en støy maskin selv med alle viftene på lav , øker du hastigeheten på viftene høres det ut som et fly som skal ta av.. Endret 19. april 2009 av toazty Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 En bruker så det forgodtbefinnende å gå på person og ikke sak. Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. På bakgrunn av dette forsvant "1" innlegg. Kommenter og debatter, men på en saklig og skikkelig måte. Eventuelle reaksjoner på moderasjon skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 kjøpte selv et antec 900two for noen dager siden, har et i7 system i den , ensete som irriterte meg var når jeg skulle sette inn skjermkortet, 9800gtx+ , det er snakk om millimetere klaring her , det er 9 slotter hvis jeg ikke husker helt feil, til harddisker / dvd spiller , og de blir fint avkjølt med 2 gode vifter i front..kabinettet anbefales, men det er en støy maskin selv med alle viftene på lav , øker du hastigeheten på viftene høres det ut som et fly som skal ta av.. Har du prøvd å bytte ut viftefestene til f. eks. gummi, eller legge silikon-belegg mellom vifteskruer og kabinett? (Silikon kan kjøpes på jernvarehandel, og giftfrie produkter fåes på bedre dyrebutikker (til akvarium).) Lenke til kommentar
toazty Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 det hørtes ut som mye arbeid, 5 viters som skal tukles med da.. hvorfor kunne de ikke bare optimalisert kabinettene med slike ting ? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Lite arbeid, er bare å smøre på når du fester viftene. Og det er bare å dra av når det skal byttes/taes av. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Før denne sklir ut, må jeg ærbødigst be debattanter holde seg til trådens tema. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå