Mr.Anki Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Hei, Jeg er på utkikk etter en LCD som går på 12v. Noen som har en å anbefale? Har tenkt å kjøre den på solcellepanel, sluker disse mye strøm ? Mvh Mr.Anki Endret 16. april 2009 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg vurderer også å skaffe TV til hytta, men har ikke gjort det ennå. Utvalget av 12V-TV-er er ikke det største, men en 19-22" Denver duger sikkert på ei hytte med solstrøm hvor man ikke primært er for å se TV. (Dette er et merke jeg ikke har sett TV-ene til og neppe ville vurdert til stua hjemme, jeg har bare hatt en reiseradio fra dem som virket helt OK til å høre nyheter på.) Forbruket på 12V-TV-er lå sist jeg sjekket på 50-60W. Så skal du kanskje ha en bakkenett-dekoder som trekker 15W i tillegg. Har du ett solcellepanel av den ikke store typen på 55-60W bruker TV-en like mye som panelet produserer, men du ser kanskje ikke like mange timer TV som panelet lader per døgn, så det går på et vis. Men jo flere eller større solcellepanel(er) du har og jo flere eller større batterier du har, jo mer TV kan du se. Dersom du i dag har et lite solstrømanlegg som bare brukes til litt belysning og lading av mobil, kan det være en ide å oppgradere anlegget når du skaffer TV. Hvor lenge man er på hytta om gangen og hvor lenge det er mellom hver hyttetur mens alle strømforbrukere er av og batteriene får lade seg vil også påvirke hvor mye strøm du har til rådighet. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Vi har vel to bilbatterier tror jeg og "standar" størrelse på panelet. Hvor finner jeg slike tver? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 skal du ha 10" eller 40" størrelse har mye å si her Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hvor finner jeg slike tver? Her er Denver-modellen jeg tenkte på. Dessverre utsolgt for tiden i alle nettbutikkene: https://prisguiden.no/product.php?p...1&cat_id=69 Elkjøp og Expert og tilogmed Obs! har ofte noen modeller inne. Her er noen jeg fant på nettsidene deres: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL http://www.expert.no/product/product.aspx?...r=VISION2192830 http://www.expert.no/product/product.aspx?...fier=19LCDDVDV9 Det kan finnes flere modeller, om du går i butikk, se etter små TV-er med strømforsyning i en svart klump på ledningen. Denne kan ofte byttes ut med en 12V-ledning. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Europris og euronicsbutikker har 12v tver på lager:) Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Den Denver tv'en som komplett hadde så jo grei ut, hvordan er bilde på den? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Har denver der jeg jobber. er billigtv men gir helt ok bilde for penga. denver er en av de bedre billigtvene på markedet Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Hvordan er det med dekorder @12v? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Grundig har de beste rikstvdekoderne. de støtter 12V Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Hvor mye er det for en slik boks? Når en kun skal ha kanalene som er gratis? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Da koster den somregel 1500. men rikstv har nå en kamapnje der de spanderer abb til september. det vil si at hvis du betaler kun 1500 til så får du ALLE kanalene istedenfor kun gratiskanalene. 900 kr rabatt. ville gjort det og så nedgradert neste år Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Man kan godt få basisdekoderen til Grundig billigere enn 1500, som er maksprisen som er satt politisk for at overgangen til digital-TV ikke skal ruinere folk. Tilbudet til RiksTV med gratis Rikspakke fram til september kan sikkert være greit til hjemmebruk. Men til en 12V-TV, som sannsynligvis bare skal brukes i ferier og helger på hytte (eller campingvogn) er det neppe lønnsomt - man binder seg til å betale full pris for et abonnement i vintermånedene, når denne 12V-TV-en kanskje er svært lite i bruk. Da er det kanskje et bedre alternativ å kjøpe månedskort for 300kr til å bruke i ferien? (Se nederst her.) Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 2 mnd kort er jo nesten like mye som man betaler for hele pakka da;) bedre å betale 1500 ekstra og få alle kanalene syns no jeg Lenke til kommentar
Loko Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 http://www.deal.no/produkt.cfm?id=117776&a...d=kelkoo_117776 Denne Tv'n er i mine øyner en av de beste 12v tv'ne med innebygget dvd....Veldig bra bildekvalitet. finnes også som 19" Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 DYR. får en denver for godt under halve prisen med dvd innebygget! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Den var litt dyr ja, hva er det som gjør det bedre enn den fra denver? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Veldig bra merke og bilde. men trenger du det ? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Det kommer helt ann på hvor dårlig den andre skjermen er i grunn, men den var litt dyr synes jeg. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Har selv en 19" Daewoo TV, og er egentlig strålende fornøyd med den, med tanke på pris. På så små skjermer er det veldig vanskelig å avsløre bildeproblemer. Det store problemet på slike skjermer er som oftest sortnivået, men det gjelder nok de aller fleste av denne typen skjermer vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå